Біологія і екологія 10 клас Соболь (рівень стандарту)
- 25-06-2021, 23:09
- 4 317
Вступ
§ 1. Міждисциплінарні зв'язки біології та екології
§ 2. Рівні організації біосистем та їхній взаємозв'язок
§ 4. Стратегія сталого розвитку природи й суспільства
Тема 1. Біорізноманіття
§ 5. Біорізноманіття. Біосистематика
§ 7. Неклітинні форми життя. Віруси
§ 8. Роль вірусів у природі й житті людини
§ 9. Прокаріотичні організми: археї
§ 10. Прокаріотичні організми: бактерії
Узагальнення теми 1. Біорізноманіття
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії
§ 18. Обмін речовин і перетворення енергії — основа функціонування біосистем
§ 19. Біоелементи. Біонеорганічні речовини: огляд будови й біологічна роль
§ 20. Біоорганічні речовини. Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі
§ 21. Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі
§ 22. Структури клітин, які забезпечують процеси обміну речовин та енергії
§ 23. Особливості обміну речовин в автотрофних організмів
§ 24. Особливості обміну речовин у гетеротрофних організмів
§ 25. Роль ферментів у забезпеченні метаболізму клітини та цілісного організму
§ 26. Вітаміни, їх роль в обміні речовин та енергії
§ 27. Енергетичне забезпечення процесів метаболізму
§ 28. Обмін речовин в організмі людини
§ 29. Порушення обміну біоелементів і біоенергетичних речовин, пов'язані з їх нестачею або надлишком
§ 30. Раціональне харчування — основа нормального обміну речовин
§ 31. Негативний вплив на обмін речовин чужорідних сполук та їх знешкодження в організмі людини
§ 32. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму в організмі людини
Узагальнення теми 2. Обмін речовин і перетворення енергії
Тема 3. Спадковість і мінливість
§ 33. Основні поняття генетики
§ 34. Закономірності спадковості. І та ІІ закони Менделя
§ 35. Закономірності спадковості. Закон чистоти гамет. ІІІ закон Менделя
§ 36. Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань
§ 37. Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини
§ 38. Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація
§ 39. Гени. Регуляція активності генів
§ 40. Каріотип людини. Хромосомний аналіз
§ 43. Успадкування ознак у людини
§ 44. Зчеплене успадкування. Позахромосомна спадковість у людини
§ 45. Закономірності мінливості людини
§ 46. Мутації та їхні властивості
§ 47. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів
§ 48. Генетичний моніторинг у людських спільнотах
§ 49. Особливості генофонду людських спільнот
§ 50. Закономірності розподілу алелів у популяції
§ 51. Сучасні завдання медичної генетики
§ 52. Хвороби спадкового походження
Узагальнення теми 3. Спадковість і мінливість
Тема 4. Репродукція та розвиток
§ 53. Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів
§ 54. Особливості регенерації організму людини
§ 55. Трансплантація тканин та органів у людини
§ 57. Ріст і розвиток клітин та чинники, що на нього впливають
§ 58. Старіння та смерть клітин
§ 59. Онкологічні захворювання та онкогенні чинники
§ 60. Мейоз. Особливості гаметогенезу в людини. Статеві клітини
§ 61. Суть та біологічне значення запліднення
§ 62. Особливості репродукції людини у зв'язку з її біосоціальною сутністю
§ 64. Постембріональний розвиток людини
Узагальнення теми 4. Репродукція та розвиток
Завантажити підручник з Біологія і Екологія 10 клас Соболь (рівень стандарту)
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ?
ЖИТТЯ! Якими прекрасними й дивними є його прояви! Як дивовижно поєднуються у біосистемах перервність і неперервність, стабільність і змінність, домінантне й рецесивне, чоловіче та жіноче, позитивне й негативне. Все це породжує здатність до самоорганізації й руху вперед.
Підручник містить теоретичний й практичний матеріал, щоб зацікавити вас, мотивувати, вказати на необхідність пізнання феномену життя, його найзагальніших закономірностей функціонування та збереження в сучасних умовах екологічної кризи.
У цьому підручнику, як і у попередніх, зміст ґрунтується на засадах продуктивного вивчення біології із застосуванням компетентністного підходу. Підручник має на меті не лише надати теоретичні знання. Він допоможе вам у продуктивній й творчій діяльності та формуванні ставлення до навколишнього світу.
Матеріал підручника поділено на теми й окремі параграфи. Основними частинами параграфів підручника є такі рубрики.
Вступна частина містить епіграф до параграфа, рубрики «Основне поняття й ключові терміни», «Пригадайте!», «Знайомтеся!», «У світі цікавого», «Новини науки», «Поміркуйте!», а також ілюстративні завдання, ввідні вправи, класичні експерименти для формування мотивації до навчання. Крім того, подано завдання, кольорові ілюстрації, відомості про живу природу, кросворди.
«ЗМІСТ» містить матеріал для засвоєння й формування знань, умінь, навичок, способів діяльності та переконань. Великими літерами синього кольору виділено ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, що організовують найважливішу інформацію, а малими синіми літерами — ключові терміни, що узагальнюють певну частину інформації. Основні поняття й ключові терміни є обов'язковими для запам'ятовування на відміну від понять, поданих курсивом. Матеріал «Змісту» поділений на частини, до яких подається запитання, а в кінці — узагальнювальний висновок.
«ДІЯЛЬНІСТЬ» містить матеріал для формування способів продуктивної діяльності, розвитку творчої активності й дослідницьких умінь, здійснення міжпредметних зв'язків тощо. Цей матеріал слугуватиме зміцненню, поглибленню, розширенню знань шляхом самостійного виконання завдань та створення власних освітніх продуктів, якими є: проекти, малюнки, рисунки, висновки, дослідження, здобута інформація, презентація, власні рекомендації тощо. У цій частині наводяться теми проектів, творчі завдання, міжпредметні завдання «Біологія + ...» тощо. Для формування практичних й дослідницьких умінь подано практичні роботи, дослідницькі завдання і лабораторні дослідження.
«СТАВЛЕННЯ» містить завдання для формування світогляду, переконань, емоційно-оцінних норм щодо природи, життя, науки, суспільства та власного здоров’я.
«РЕЗУЛЬТАТ» містить завдання й запитання для закріплення, контролю й корекції знань та самооцінювання навчальної діяльності. Вони подаються з поступовим ускладненням та із зазначенням рівня їхньої складності й оцінки в балах.
Після кожної теми подається матеріал під рубрикою «Узагальнення знань». Для перевірки якості засвоєння матеріалу теми в рубриці «Самоконтроль знань» пропонуються завдання у форматі ЗНО.
Щиро зичимо вам успіхів у навчанні й здійсненні власних інтелектуальних відкриттів!
Коментарі (0)