Войти
Закрыть

Біологія 8 клас Базанова, Павіченко, Кузнецова

8 Клас

 

Вступ

§ 1. Організм людини як біологічна система. Хімічний склад організму людини

§ 2. Різноманітність клітин організму людини. Тканини

§ 3. Органи. Фізіологічні системи

§ 4. Регуляторні системи організму людини

Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини

§ 5. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого

§ 6. Харчування й обмін речовин

§ 7. Їжа та її компоненти. Харчові та енергетичні потреби людини. Склад і значення харчових продуктів

Тема 2. Травлення

§ 8. Огляд будови травної системи

§ 9. Травлення в ротовій порожнині, шлунку, тонкому кишечнику

§ 10. Травлення в товстому кишечнику. Печінка й підшлункова залоза

§ 11. Регуляція травлення

Тема 3. Дихання

§ 12. Значення дихання. Система органів дихання

§ 13. Газообмін у легенях і тканинах

§ 14. Дихальні рухи. Нервова й гуморальна регуляція дихальних рухів

Тема 4. Транспорт речовин

§ 15. Кров, її склад та функції. Лімфа. Внутрішнє середовище організму

§ 16. Зсідання крові. Групи крові та переливання крові

§ 17. Система кровообігу. Серце: будова та функції

§ 18. Робота серця

§ 19. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лімфообіг

Тема 5. Виділення. Терморегуляція

§ 20. Виділення й обмін речовин в організмі людини. Будова сечовидільної системи. Сечовиділення і його регуляція

§ 21. Будова нефрону й утворення сечі

§ 22. Значення і будова шкіри

§ 23. Терморегуляція

Тема 6. Опора та рух

§ 24. Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі

§ 25. Огляд будови скелета. З’єднання кісток

§ 26. Функції та будова скелетних м’язів

§ 27. Основні групи скелетних м’язів

§ 28. Робота м’язів. Утома м’язів

§ 29. Розвиток опорно-рухової системи людини з віком

Тема 7. Нервова система

§ 30. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга

§ 31. Будова нервової системи. Центральна та периферична нервова система людини

§ 32. Спинний мозок

§ 33. Головний мозок. Стовбур головного мозку й мозочок

§ 34. Головний мозок. Передній мозок: проміжний мозок і великі півкулі

§ 35. Вегетативна нервова система

§ 36. Регуляція рухової активності

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи

§ 37. Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів

§ 38. Зорова сенсорна система. Око

§ 39. Зорова сенсорна система. Сприйняття світлових стимулів

§ 40. Слухова сенсорна система. Вухо

§ 41. Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю

Тема 9. Вища нервова діяльність

§ 42. Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи

§ 43. Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти

§ 44. Мова й мовлення

§ 45. Навчання та пам’ять

§ 46. Мислення та свідомість

§ 47. Сон. Біоритми

Тема 10. Регуляція функцій організму

§ 48. Гомеостаз і регуляція функцій організму

§ 49. Гуморальна регуляція. Гормони

§ 50. Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції

§ 51. Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет

§ 52. Алергія. СНІД

§ 53. Взаємозв’язок регуляторних систем організму (нервово-гуморально-імунна регуляція)

Тема 11. Розмноження та розвиток людини

§ 54. Статеві клітини. Будова й функції репродуктивної системи людини

§ 55. Утворення статевих клітин. Менструальний цикл. Запліднення

§ 56. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції

§ 57. Постембріональний розвиток людини

Узагальнення

§ 58. Цілісність організму людини. Поведінка, гомеостаз і взаємодія регуляторних систем

Практикум

 
 

Завантажити підручник з Біології 8 клас Базанова, Павіченко, Кузнецова


8_klas_biologija_bazanova_2016.pdf [3.88 Mb] (cкачиваний: 4)
 

Як працювати з підручником

Шановні восьмикласники!

Цього року вашим помічником у вивченні біології буде підручник, який ви зараз читаєте. Ознайомившись з його змістом, ви побачите, що книга складається зі вступу, одинадцяти розділів та узагальнення. Кожен з них містить кілька параграфів, рубрики «Людина та її здоров'я», «Наша лабораторія», «Підсумки». Розділи починаються зі вступної частини. Читайте її уважно: у ній окреслено коло проблем, що розглядаються в розділі. У кожному параграфі після основного тексту ви знайдете два блоки завдань, їх позначення наведено на цій сторінці. Перший блок — це завдання, що допоможуть вам зрозуміти навчальний текст. Деякі завдання краще виконувати разом з товаришем: обговорюючи ключові питання параграфа, ви зможете глибше усвідомити його зміст. Інша група завдань — запитання для самоконтролю. Серед них є нескладні, а є й такі, що потребують серйозних міркувань. Номери цих завдань позначені зеленим кольором. Важливими й обов'язковими для вивчення є матеріали рубрики «Людина та її здоров'я», де йдеться про ймовірні загрози вашому здоров'ю, про способи запобігання цим небезпекам. Рубрика «Наша лабораторія», безсумнівно, зацікавить як любителя біології, так і просто допитливу людину.

У кінці кожного розділу розміщений блок «Працюємо разом». Він містить завдання, для виконання яких вам необхідно звернутися до додаткових матеріалів, залучити до співпраці однокласників, фахівців-біологів, знайти цікаві форми презентації результатів своєї роботи.

Успіхів вам у навчанні!

Вступ

У дитинстві ви описували будову вашого тіла приблизно так: дві руки, дві ноги, голова й тулуб. Пізніше ви значно поглибили знання про живі організми, ознайомилися з їхньою внутрішньою будовою.

Вивчаючи біологію тварин, ви впевнилися — їхні організми функціонують як єдине ціле. Будь-яка тварина вирішує свої життєві завдання (росте, розвивається, розмножується) завдяки зв'язкам, що існують між складовими її організму. Не є винятком і людина. Її організм теж подібний до «механізму», утвореного безліччю «деталей», пов'язаних між собою. Об'єкти, що складаються з певної сукупності елементів, які взаємодіють між собою, учені називають системами. Отже, будь-який організм є системою, причому особливою — біологічною. До біологічних систем належить і організм людини.

Якими є властивості організму людини як біологічної системи? Яким є загальний план його будови? Якими є складові організму і зв'язки між ними? Що примушує ці складові «працювати» злагоджено й чітко?

Ознайомтесь із розділом «Вступ», і ви зробите перші кроки в пошуку відповідей на ці запитання. Ви дізнаєтеся про хімічний склад організму; про будову й функції його клітин і тканин; про механізми регуляції його життєвих функцій.


скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду