Біологія 8 клас Базанова, Павіченко, Кузнецова
- 17-11-2021, 11:57
- 2 446
Вступ
§ 1. Організм людини як біологічна система. Хімічний склад організму людини
§ 2. Різноманітність клітин організму людини. Тканини
§ 3. Органи. Фізіологічні системи
§ 4. Регуляторні системи організму людини
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини
§ 5. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого
§ 6. Харчування й обмін речовин
Тема 2. Травлення
§ 8. Огляд будови травної системи
§ 9. Травлення в ротовій порожнині, шлунку, тонкому кишечнику
§ 10. Травлення в товстому кишечнику. Печінка й підшлункова залоза
Тема 3. Дихання
§ 12. Значення дихання. Система органів дихання
§ 13. Газообмін у легенях і тканинах
§ 14. Дихальні рухи. Нервова й гуморальна регуляція дихальних рухів
Тема 4. Транспорт речовин
§ 15. Кров, її склад та функції. Лімфа. Внутрішнє середовище організму
§ 16. Зсідання крові. Групи крові та переливання крові
§ 17. Система кровообігу. Серце: будова та функції
§ 19. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Лімфообіг
Тема 5. Виділення. Терморегуляція
§ 21. Будова нефрону й утворення сечі
Тема 6. Опора та рух
§ 24. Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі
§ 25. Огляд будови скелета. З’єднання кісток
§ 26. Функції та будова скелетних м’язів
§ 27. Основні групи скелетних м’язів
§ 28. Робота м’язів. Утома м’язів
§ 29. Розвиток опорно-рухової системи людини з віком
Тема 7. Нервова система
§ 30. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга
§ 31. Будова нервової системи. Центральна та периферична нервова система людини
§ 33. Головний мозок. Стовбур головного мозку й мозочок
§ 34. Головний мозок. Передній мозок: проміжний мозок і великі півкулі
§ 35. Вегетативна нервова система
§ 36. Регуляція рухової активності
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи
§ 37. Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів
§ 38. Зорова сенсорна система. Око
§ 39. Зорова сенсорна система. Сприйняття світлових стимулів
§ 40. Слухова сенсорна система. Вухо
§ 41. Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю
Тема 9. Вища нервова діяльність
§ 42. Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи
§ 43. Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти
Тема 10. Регуляція функцій організму
§ 48. Гомеостаз і регуляція функцій організму
§ 49. Гуморальна регуляція. Гормони
§ 50. Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції
§ 51. Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет
§ 53. Взаємозв’язок регуляторних систем організму (нервово-гуморально-імунна регуляція)
Тема 11. Розмноження та розвиток людини
§ 54. Статеві клітини. Будова й функції репродуктивної системи людини
§ 55. Утворення статевих клітин. Менструальний цикл. Запліднення
§ 56. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції
§ 57. Постембріональний розвиток людини
Узагальнення
§ 58. Цілісність організму людини. Поведінка, гомеостаз і взаємодія регуляторних систем
Завантажити підручник з Біології 8 клас Базанова, Павіченко, Кузнецова
Як працювати з підручником
Шановні восьмикласники!
Цього року вашим помічником у вивченні біології буде підручник, який ви зараз читаєте. Ознайомившись з його змістом, ви побачите, що книга складається зі вступу, одинадцяти розділів та узагальнення. Кожен з них містить кілька параграфів, рубрики «Людина та її здоров'я», «Наша лабораторія», «Підсумки». Розділи починаються зі вступної частини. Читайте її уважно: у ній окреслено коло проблем, що розглядаються в розділі. У кожному параграфі після основного тексту ви знайдете два блоки завдань, їх позначення наведено на цій сторінці. Перший блок — це завдання, що допоможуть вам зрозуміти навчальний текст. Деякі завдання краще виконувати разом з товаришем: обговорюючи ключові питання параграфа, ви зможете глибше усвідомити його зміст. Інша група завдань — запитання для самоконтролю. Серед них є нескладні, а є й такі, що потребують серйозних міркувань. Номери цих завдань позначені зеленим кольором. Важливими й обов'язковими для вивчення є матеріали рубрики «Людина та її здоров'я», де йдеться про ймовірні загрози вашому здоров'ю, про способи запобігання цим небезпекам. Рубрика «Наша лабораторія», безсумнівно, зацікавить як любителя біології, так і просто допитливу людину.
У кінці кожного розділу розміщений блок «Працюємо разом». Він містить завдання, для виконання яких вам необхідно звернутися до додаткових матеріалів, залучити до співпраці однокласників, фахівців-біологів, знайти цікаві форми презентації результатів своєї роботи.
Успіхів вам у навчанні!
Вступ
У дитинстві ви описували будову вашого тіла приблизно так: дві руки, дві ноги, голова й тулуб. Пізніше ви значно поглибили знання про живі організми, ознайомилися з їхньою внутрішньою будовою.
Вивчаючи біологію тварин, ви впевнилися — їхні організми функціонують як єдине ціле. Будь-яка тварина вирішує свої життєві завдання (росте, розвивається, розмножується) завдяки зв'язкам, що існують між складовими її організму. Не є винятком і людина. Її організм теж подібний до «механізму», утвореного безліччю «деталей», пов'язаних між собою. Об'єкти, що складаються з певної сукупності елементів, які взаємодіють між собою, учені називають системами. Отже, будь-який організм є системою, причому особливою — біологічною. До біологічних систем належить і організм людини.
Якими є властивості організму людини як біологічної системи? Яким є загальний план його будови? Якими є складові організму і зв'язки між ними? Що примушує ці складові «працювати» злагоджено й чітко?
Ознайомтесь із розділом «Вступ», і ви зробите перші кроки в пошуку відповідей на ці запитання. Ви дізнаєтеся про хімічний склад організму; про будову й функції його клітин і тканин; про механізми регуляції його життєвих функцій.
Коментарі (0)