Історія України 7 клас Власов, Панарін 2020
- 29-10-2022, 19:37
- 1 114
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України
§ 1. Розселення слов’янських племен на території України. Сусіди східних слов’ян
§ 2. Господарство, суспільний устрій та вірування слов’ян
§ 4. Правління князя Ігоря та княгині Ольги
§ 5. Працюємо з джерелами. Історичний портрет князя Святослава. Практичне заняття
Розділ 2. Русь-Україна наприкінці X – у першій половині XI ст.
§ 6. Київська держава за Володимира Великого
§ 7. Русь-Україна за Ярослава Мудрого
§ 8. Суспільне та господарське життя за доби розквіту Русі-України
§ 10. Культура Київської держави доби розквіту
Розділ 3. Русь-Україна у другій половині XI – першій половині XIII ст.
§ 11. Київська держава за наступників Ярослава Мудрого
§ 12. Русь-Україна за Володимира Мономаха і Мстислава Володимировича
§ 14. Галицьке та Волинське князівства у XII ст.
§ 15. Працюємо з джерелами. Твори давньоруської літератури як історичні джерела. Практичне заняття
§ 16. Кочові народи степів України Х-ХІІІ ст. Крим у складі Візантії
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава)
§ 17. Галицько-Волинська держава від створення до монгольської навали
§ 18. Монгольська навала на Русь-Україну
§ 19. Галицько-Волинська держава за Данила Романовича та його нащадків
§ 21. Культура Галицько-Волинської держави
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство
§ 22. Українські землі у складі Великого князівства Литовського та Королівства Польського
§ 23. Крим та українське Причорномор’я. Українські землі у складі Угорщини, Молдови та Московії
§ 24. Суспільне та господарське життя на українських землях у XIV-XV ст.
§ 25. Розвиток культури на українських землях у XIV-XVI ст.
Узагальнення до курсу. Історія Русі-України у контексті епохи середніх віків
Як працювати з підручником
Цього року ви розпочнете докладно вивчати історію України. Подорожуючи минулим, дізнаєтесь, яких часів сягає корінням український народ, довідаєтесь, як постали на наших теренах Київська держава, Галицько-Волинське князівство, Кримське ханство та торговельні міста-колонії у Криму. Помічником у ваших мандрах буде цей підручник. Кожен параграф відповідає урокові. Матеріал кожного уроку поділено на пункти з назвами та на пізнавальні рубрики.
Основні історичні відомості викладено в пунктах параграфів. Зрозуміти, як саме тогочасні мешканці України переживали події, про які довідуєтеся на уроці, вам допоможе робота з джерелами. Це уривки з літописів, подорожніх нотаток, листів чужинців - словом, ті історичні документи, що збереглися від згаданої доби. Ви вже знаєте, що робота з історичним джерелом потребує спеціальних умінь і навичок, які ви вдосконалюватимете й цього разу. Цьому сприятимуть запитання та завдання до документів, а також схема роботи з історичними джерелами, яку ми для вас підготували.
Як працювати з історичними джерелами
1. Визначте, ким був автор документа; зрозумійте, про що йдеться в запропонованому уривку; встановіть, коли відбулися описані події.
2. З’ясуйте, як автор розповіді ставиться до подій або історичних діячів, що їх описано; поміркуйте, навіщо він свідчить про події; окресліть значення подій та явищ, про які йдеться в джерелі.
3. Поясніть, у чому полягає цінність джерела особисто для вас; стисло висловіть власне ставлення до описаних подій і діячів.
У підручнику є завдання, які потребують уміння складати портрет історичного діяча. Є й такі, за якими слід підготувати повідомлення про певну історичну подію. Щоб ви краще впоралися з такими завданнями, ми підготували схеми їх виконання.
Як скласти повідомлення
1. Прочитайте в підручнику матеріал, до якого складаєте повідомлення.
2. Знайдіть літературу/інформацію в Інтернеті, за якою ви його готуватимете.
3. Складіть план своєї розповіді.
4. За планом напишіть зміст повідомлення.
5. Доберіть ілюстрації, які доцільно використати у повідомленні.
Як скласти портрет історичного діяча
1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча.
Назвіть ім’я та прізвище. Де і коли він народився? Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався? Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
Як особисті якості діяча впливали на його діяльність? Які з його особистих якостей вам подобаються, а які - ні?
3. Життєвий шлях історичного діяча.
Схарактеризуйте основні справи його життя. Які успіхи й невдачі траплялися в його справах? Які верстви населення підтримували його діяльність, а які - ні?
Чому? Хто був його друзями, а хто - противниками (суперниками)? Чому? Якими були наслідки його діяльності? Завдяки чому людство пам’ятає цю людину?
4. Яким є ваше особисте ставлення до історичного діяча? Які почуття викликає у вас його діяльність? Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.
Для того, щоб ви краще зрозуміли послідовність подій, про які йтиметься, на початку кожного параграфа ми розмістили лінію часу. На ній розташовані найважливіші події, які детально описано в тексті.
Краще зрозуміти суть історичних подій, виявити зв’язок між подіями та їхній перебіг допоможе робота з історичною картою. Виконуючи запропоновані завдання, ви вдосконалюватимете вміння співвідносити події в просторі та часі.
Підручник вам також підкаже, які саме завдання виконувати і як.
Завдання для роботи в парах спонукають до розмірковування, навчають порівнювати, аналізувати, робити висновки. Завдання, які слід виконувати в групах, передбачають пошук відповіді на дискусійні запитання. Обговорення цих питань привчатиме вас дослухатися до думки інших, поважати її, бути стриманими й толерантними до тих, хто не поділяє ваших поглядів.
Звертаємо увагу, що не обов’язково розв’язувати всі запропоновані в матеріалах уроку завдання. Що саме опрацьовувати, обирайте, порадившись із учителем/учителькою.
Працюючи над текстом підручника, звертайте увагу на тлумачення нових для вас слів і термінів, подані у рубриці «Словничок» та у термінологічному словнику, вміщеному в електронному додатку. Ці слова вам необхідно вміти пояснювати та вживати під час відповіді.
Рубрика підручника «Історична постать» надасть вам візуальну та коротку довідкову інформацію про важливих політичних діячів або духовних сподвижників доби.
У підручнику є рубрика «Дізнайтеся більше», яка містить історичні цікавинки для найдопитливіших учнів. У рубриці «Краще один раз побачити» знайдете інформацію, а також зображення історичних пам’яток доби, про які варто знати й які можна побачити, мандруючи Україною чи світом.
Наприкінці кожного параграфа ви знайдете короткі узагальнення викладеного у параграфі матеріалу - «Я вже це знаю». Перевірити, чи добре засвоїли матеріал, вам допоможуть запитання рубрики «Перевірте себе». Кожен розділ завершують завдання - рубрика «Перевірте, чого навчилися з теми». Їх виконання сприятиме систематизації знань з вивченого у розділі матеріалу.
Є в підручнику й практичні заняття, під час яких ви не просто опановуватимете новий матеріал, а навчатиметеся самостійно «видобувати» історичні факти із запропонованих джерел.
Цікавого вам навчання й високих результатів!
Коментарі (0)