Войти
Закрыть

Біологія 8 клас Матяш (нова програма)

8 Клас

 

Вступ

§ 1. Організм людини як біологічна система

§ 2. Різноманітність клітин і тканин організму людини

§ 3. Органи, фізіологічні та регуляторні системи організму людини

§ 4. Значення знань про людину для збереження її здоров’я

Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини

§ 5. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основа забезпечення його нормального функціонування

§ 6. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів

§ 7. Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров’я

Тема 2. Травлення

§ 8. Будова та функції травної системи людини

§ 9. Процеси травлення у ротовій порожнині та шлунку

§ 10. Процеси травлення у кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі

§ 11. Регуляція процесів травлення в організмі людини

§ 12. Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи

Тема 3. Дихання

§ 13. Значення дихання для існування організму. Система органів дихання людини, її будова та функції

§ 14. Процеси газообміну в легенях і тканинах

§ 15. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів

§ 16. Хвороби органів дихання та профілактика їх

Тема 4. Транспорт речовин в організмі людини

§ 17. Поняття про внутрішнє рідке середовище організму

§ 18. Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові

§ 19. Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові

§ 20. Серце: його будова та функції

§ 21. Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція

§ 22. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі кровоносних судин. Артеріальний тиск

§ 23. Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні захворювання та їх профілактика

Тема 5. Процеси виділення в організмі людини. Терморегуляція

§ 24. Виділення кінцевих продуктів метаболізму — важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини

§ 25. Захворювання органів сечовидільної системи та профілактика їх

§ 26. Будова шкіри та її функції

§ 27. Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та профілактика їх

Тема 6. Опора та рух

§ 28. Значення опорно-рухової системи

§ 29. Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення

§ 30. Будова скелета людини

§ 31. Будова і функції скелетних м’язів

§ 32. Робота м’язів та причини їхньої втоми

§ 33. Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи

§ 34. Розвиток опорно-рухової системи людини в процесі її індивідуального розвитку

Тема 7. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система

§ 35. Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система

§ 36. Будова та функції спинного мозку людини

§ 37. Головний мозок людини: стовбурова частина, мозочок

§ 38. Головний мозок людини: передній мозок

§ 39. Соматична та вегетативна нервова система

§ 40. Профілактика захворювань нервової системи

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи

§ 41. Загальна характеристика сенсорних систем організму людини

§ 42. Зорова сенсорна система людини

§ 43. Особливості функціонування ока людини

§ 44. Слухова сенсорна система

§ 45. Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю

§ 46. Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів

Тема 9. Вища нервова діяльність

§ 47. Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини

§ 48. Умовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини

§ 49. Поняття про сигнальні системи. Мова. Мислення. Свідомість

§ 50. Навчання та пам’ять

§ 51. Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини

§ 52. Біоритми людини. Сон і неспання

Тема 10. Регуляція функцій організму людини

§ 53. Поняття про гомеостаз і нервову регуляцію функцій організму людини

§ 54. Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності. Ендокринна система людини

§ 55. Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи

§ 56. Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифічний. Імунізація

§ 57. Механізми імунних реакцій організму людини. Алергія. СНІД та його профілактика

§ 58. Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють

Тема 11. Розмноження та розвиток людини

§ 59. Будова та функції репродуктивної системи людини

§ 60. Статеві клітини. Менструальний цикл. Запліднення. Вагітність

§ 61. Запліднення. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції

§ 62. Постембріональний розвиток людини

Узагальнення. Організм людини як цілісна саморегульована біологічна система. Взаємодія регуляторних систем організму людини


Завантажити підручник з Біології 8 клас Матяш (нова програма)


 

8_klas_biologija_matjash_2016.pdf [7.75 Mb] (cкачиваний: 3)

 

Дорогі восьмикласники!

У попередніх класах ви вивчали біологію рослин, грибів, бактерій і тварин. Цього року ви здобуватимете знання про організм людини. Знання основ наук про людину розкриють вам особливості будови і функцій свого організму, важливість збереження здоров’я, допоможуть організувати здоровий спосіб життя. Під час засвоєння цих знань ви переконаєтеся, що здоров’я є найбільшою індивідуальною і соціальною цінністю. Це те, що дає змогу людині активно жити: учитися, працювати, захоплюватися улюбленою справою.

З метою кращого засвоєння змісту підручника матеріал у ньому поділено на теми і параграфи. Прочитайте назву теми та інформацію про те, про що ви в ній дізнаєтеся. Зверніть увагу на завдання і запитання рубрики Пригадайте. Вони допоможуть вам пригадати матеріал, засвоєний раніше, і краще сприйняти нові знання. У деяких параграфах, особливо початкових, вам трапиться рубрика Активізуйте свої знання. У ній коротко повторено матеріал, який ви вже вивчали в курсі «Біологія» у попередніх класах, а також з інших предметів (як-от, фізики, хімії, основ здоров’я).

Рубрика Цікаво знати розширить ваші знання і спонукатиме до подальшого вивчення предмета. Рубрика Здоров’я людини закцентує на практичному застосуванні здобутих знань у повсякденному житті. Уважно роздивляйтеся малюнки підручника, читайте підписи на них, знаходьте всі позначені на них елементи. У тексті параграфів, підписах під малюнками є ще й навчальні завдання. У їхній зміст закладено вашу навчальну діяльність, спрямовану на вивчення тексту, аналіз змісту малюнків, на порівняння ознак.

Після кожного параграфа є рубрика Ключові терміни і поняття. У ній виділено нові для вас поняття і терміни. Зверніться до них ще раз, повторіть їхнє значення. Надалі це допоможе вам у вивченні нового матеріалу. Основна частина параграфів завершується рубрикою Узагальнимо знання. Прочитавши текст цієї рубрики, ви легко пригадаєте головні моменти нового матеріалу, вивченого на уроці.

Не оминайте увагою рубрики Перевірте та застосуйте здобуті знання, Обговоріть у групах, Поміркуйте, Творче завдання. Виконання вміщених у них завдань дасть вам змогу краще засвоїти навчальний матеріал, сприятиме розвиткові інтелектуальних умінь: аналізувати, порівнювати, узагальнювати, оцінювати, робити висновки, передбачати, зіставляти факти, знаходити закономірності, висловлювати власні судження. Завершується кожна тема рубрикою Самоконтроль знань з теми, у якій запропоновано різноманітні контрольні завдання з усієї теми. Засвоєнню теоретичного матеріалу сприятимуть лабораторні роботи та лабораторні дослідження. Під час виконання їх ви набуватимете важливих наукових умінь і навичок.

Сподіваємося, що цей підручник не тільки дасть вам нові знання, а й допоможе краще зорієнтуватися в інформації, отриманій поза школою, підкаже, як краще застосовувати ці знання у своєму подальшому житті.

Успіхів вам у пізнанні!

Автори


 

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду