Біологія і екологія 11 клас Остапченко (рівень стандарту)
- 26-04-2021, 17:55
- 3 167
Тема 5. Адаптації
§ 1. Адаптації як універсальна властивість біологічних систем
§ 2. Принцип єдності організмів і середовища їхнього мешкання
§ 3. Закономірності формування адаптацій та їхні властивості
§ 4. Властивості адаптацій. Адаптивні стратегії організмів
§ 5. Формування адаптацій на молекулярному рівні організації
§ 6. Формування адаптацій на клітинному рівні організації
§ 7. Формування адаптацій на організмовому рівні організації
§ 8. Особливості формування адаптацій у людини
§ 9. Формування адаптацій на популяційно‑видовому рівні організації
§ 10. Екологічна ніша. Екологічно пластичні та екологічно непластичні види
§ 13. Організм як середовище мешкання. Адаптації організмів до паразитичного способу життя
§ 14. Адаптації організмів до умов водного середовища мешкання
§ 15. Наземно-повітряне середовище та адаптації до нього організмів
§ 17. Адаптивні ритми біологічних систем різного рівня організації
Практична робота 1. Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування
Тема 6. Біологічні основи здорового способу життя
§ 18. Принципи і складові здорового способу життя
§ 19. Безпека і статева культура. Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом
§ 20. Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, тютюнокуріння та наркотиків
§ 21. Імунна система людини, особливості її функціонування
§ 22. Імунокорекція та імунотерапія
§ 23. Вплив навколишнього середовища та стресових факторів на здоров’я людини
§ 24. Профілактика неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань людини
Практична робота 2. Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань
Тема 7. Екологія
§ 25. Екологія: предмет досліджень, завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками
§ 26. Основні методи екологічних досліджень
§ 27. Екологічні фактори та їхня класифікація
§ 28. Закономірності впливу екологічних факторів на організми та їхні угруповання
§ 29. Популяції та їхні характеристики
§ 30. Особливості структури популяцій: просторова, вікова, статева
§ 31. Особливості структури популяцій: етологічна, генетична
§ 32. Чисельність популяцій та механізми її регуляції
§ 33. Біогеоценоз та його структура
§ 34. Взаємозв’язки організмів у біогеоценозах
§ 35. Перетворення енергії в біогеоценозах
§ 36. Продуктивність екосистем різного типу. Агроценози
§ 37. Властивості біогеоценозів. Сукцесії
§ 38. Учення В.І. Вернадського про біосферу та ноосферу
Тема 8. Сталий розвиток і раціональне природокористування
§ 39. Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні
§ 41. Хімічне та біологічне забруднення довкілля
§ 42. Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля
§ 43. Антропічний вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона
§ 44. Антропічний вплив на гідросферу. Охорона водойм
§ 45. Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки
§ 46. Антропічний вплив на біорізноманіття
§ 47. Шляхи збереження сучасного біорізноманіття
§ 48. Екологічна політика в Україні
§ 49. Червона та Зелена книги України. Природно-заповідний фонд України
§ 50. Концепція сталого розвитку та її значення
Практична робота 3. Оцінка екологічного стану свого регіону
Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у селекції, біотехнології та медицині
§ 51. Поступ біології у сільському господарстві: позитивні та негативні наслідки «Зеленої революції»
§ 52. Селекція організмів: основні положення та завдання
§ 53. Основні методи селекції організмів: штучний добір і гібридизація
§ 54. Селекція організмів: у пошуках генетичного різноманіття
§ 55. Збільшення генетичного різноманіття під час селекційної роботи
§ 56. Особливості селекції рослин і тварин
§ 57. Біотехнологія, селекція та генна інженерія мікроорганізмів
§ 58. Біотехнологія та генна інженерія рослин
§ 59. Біотехнологія та генна інженерія тварин
§ 60. Досягнення молекулярної біології та генетики у медицині: генна інженерія людини
§ 62. Проблеми біологічної безпеки та біологічного захисту
Роль біології та екології у розв’язанні сучасних глобальних проблем людства
Завантажити підручник з Біології і екології 11 клас Остапченко (рівень стандарту)
ШАНОВНІ ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИЦІ ТА ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИКИ!
Минулого року ви ознайомилися з біорізноманіттям нашої планети, принципами метаболізму різних організмів; зрозуміли, як важливо оберігати спадковий матеріал від мутагенних факторів, дізналися про завдання медичної генетики щодо діагностики, профілактики та лікування спадкових захворювань й уроджених вад, про сучасні досягнення біології та медицини в галузі трансплантологи тканин та органів, перспективи репродукційної медицини.
Цього року ви детальніше опануєте важливу властивість живої матерії - здатність адаптуватись, тобто пристосовуватися до різноманітних умов середовища мешкання; розширите свої знання про імунну систему, профілактику неінфекційних, інфекційних, інвазійних захворювань; дізнаєтеся про сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні, шляхи подолання їх, а також основні напрями реалізації біологічної безпеки. Ви переконаєтеся, що за допомогою досліджень у галузі селекції та біотехнології можна розв’язати проблему забезпечення населення планети, що безупинно зростає, харчовими продуктами та ефективними ліками, усвідомите значення для подальшого прогресу суспільства сучасних досягнень перспективних галузей біології - біотехнології, генної та клітинної інженерії.
НАВЧАЛЬНІ ПРОЕКТИ слугуватимуть формуванню навичок самостійної роботи, умінь пошуку потрібної інформації в додаткових літературних джерелах.
Важливою складовою успішного засвоєння курсу біології та екології є ПРАКТИЧНІ РОБОТИ. Вони допоможуть вам самостійно сформувати спеціальні та практичні вміння.
Вироблення навичок сприймати наукову інформацію, аналізувати її на логічній основі, виокремлювати головне, застосовувати свої знання у практичній діяльності сприятиме розвитку ключових компетентностей. Їх ви формували протягом попередніх років навчання під час вивчення різних дисциплін. Головні серед них:
уміння вчитися та оперувати знаннями;
співробітництво, уміння працювати в команді; вироблення особистісних і лідерських якостей;
прагнення до самоосвіти, використання інформаційних технологій;
відповідальне ставлення до свого здоров’я;
громадянська відповідальність.
Набувши їх, ви зможете легше розв’язати питання майбутнього професійного вибору, станете успішними в будь-якій сфері своєї діяльності. Можливо, вивчення біології та екології вплине на подальший вибір вашого життєвого шляху, і ви продовжите опановувати біологію, екологію та медицину вже у стінах відповідних вищих закладів освіти.
Отже, авторський колектив бажає вам успіхів у пізнанні складного та цікавого світу живої природи!
Коментарі (0)