Біологія і екологія 11 клас Балан, Вервес (рівень стандарту, академічний рівень)
- 3-05-2021, 22:22
- 1 036
Тема 4. Розмноження організмів
§ 1. Типи розмноження організмів. Нестатеве розмноження
§ 2. Статеве розмноження організмів
§ 3. Будова статевих клітин. Гаметогенез
Тема 5. Закономірності спадковості
§ 4. Генетика - наука про закономірності спадковості і мінливості організмів
§ 5. Методи генетичних досліджень
§ 7. Явище зчепленого успадкування. Хромосомна теорія спадковості
§ 8. Генетика статі. Успадкування, зчеплене зі статтю
§ 9. Генотип як цілісна система. Цитоплазматична спадковість
Тема 6. Закономірності мінливості
§ 10. Модифікаційна мінливість - наслідок взаємодії генотипу та умов довкілля
§ 12. Причини мутацій. Закон гомологічних рядів спадкової мінливості
Тема 7. Генотип як цілісна система
§ 13. Основні особливості геному вірусів і прокаріотів
§ 14. Основні закономірності функціонування генів у еукаріотів
§ 17. Завдання та методи сучасної селекції
Тема 8. Індивідуальний розвиток організмів
§ 19. Запліднення у різних груп організмів
§ 20. Етапи індивідуального розвитку організмів. Початкові стадії ембріонального розвитку тварин
§ 21. Формування органів у зародка. Явище взаємодії частин зародка
§ 22. Особливості ембріонального розвитку людини. Ембріотехнології
§ 23. Післязародковий розвиток і ріст організмів. Поняття про життєвий цикл
Розділ IV. Надорганізмові рівні життя
Тема 1. Популяція. Екосистема. Біосфера
§ 25. Наземно-повітряне та водне середовища життя
§ 26. Ґрунт та живі організми як середовище життя
§ 27. Біологічні адаптивні ритми організмів
§ 28. Популяція: її характеристики та структура. Популяційні хвилі. Гомеостаз популяцій
§ 29. Багатовидові угруповання організмів: біоценози, біогеоценози, екосистеми
§ 30. Різноманітність, розвиток і продуктивність екосистем
§ 31. Біосфера та її межі. Роль організмів у біосфері
§ 32. Вплив діяльності людини на стан біосфери
Розділ V. Історичний розвиток органічного світу
Тема 1. Основи еволюційного вчення
§ 34. Становлення еволюційних поглядів
§ 35. Чарльз Дарвін та основні положення його еволюційного вчення
§ 36. Подальший розвиток дарвінізму. Адаптації як результат еволюційного процесу
§ 37. Основні положення синтетичної гіпотези еволюції
§ 38. Вид і його критерії. Видоутворення
§ 40. Сучасні уявлення про фактори еволюції: синтез екології та еволюційних поглядів
Тема 2. Історичний розвиток і різноманітність органічного світу
§ 41. Гіпотези виникнення та початкові етапи розвитку життя на Землі
§ 42. Розвиток життя протягом палеозойської ери
§ 43. Розвиток життя протягом мезозойської ери
§ 44. Еволюційні події кайнозойської ери
Тлумачний словник термінів і понять
Додаток. Нобелівські лауреати, які зробили відкриття в біології
Дорогі одинадцятикласники!
Минулого року ви ознайомилися з молекулярним, клітинним і організмовим рівнями організації живої матерії, дізналися про хімічний склад і будову клітин, основні процеси пластичного та енергетичного обмінів, особливості будови багатоклітинних організмів, механізми регуляції їхніх життєвих процесів тощо. Ви навчилися проводити деякі біохімічні досліди та мікроскопічні дослідження, розв’язувати задачі з молекулярної біології.
В 11-му класі ви завершуєте вивчення курсу біології. Ви узагальните свої знання про основні способи розмноження живих істот, дізнаєтеся про спадковість і мінливість організмів, основні закони генетики. Опануєте надорганізмові рівні організації живої матерії (популяційно-видовий, екосистемний та біосферний).
Ми впевнені, що ви усвідомите, чому так важливо зберігати видове різноманіття живих істот нашої планети, вивчати та не порушувати закони живої природи. Завдяки розвитку екологічного мислення ви зможете використовувати набуті знання у повсякденній діяльності. Сподіваємося, вам буде цікаво дізнатися про досягнення біотехнології, генної та клітинної інженерії, адже від їхнього розвитку залежить розв’язання нагальних проблем людства: забезпечення продовольством, розроблення нових лікарських препаратів, заходів охорони навколишнього природного середовища, збільшення тривалості життя людини.
Дуже важливо, щоб наука про життя стала невід’ємною частиною світогляду кожного з вас, незалежно від обраної спеціальності. Так, майбутнім менеджеру, будівельнику, технологу, меліоратору біологічні знання необхідні так само, як лікарю чи агроному, щоб уявляти наслідки своєї професійної діяльності для природи і людини. Представникам гуманітарних спеціальностей та релігійним діячам вони цікаві як складова загальнокультурної спадщини.
Лабораторні та практичні роботи допоможуть вам глибше опанувати теоретичний матеріал і набути початкових практичних умінь у різних галузях біології. Короткі інструкції щодо їх виконання вміщено в підручнику після відповідних тем.
Роботу з підручником вам полегшить Тлумачний словник основних термінів і понять, уміщений наприкінці книжки.
Отже, успіхів вам у пізнанні складного та цікавого світу живих організмів!
Коментарі (0)