Вступ до історії та громадянської освіти 5 клас Мокрогуз, Єрмоленко 2022
- 18-11-2022, 19:48
- 960
Тема 1. Що таке суспільство та історія
§ 3. Правила співжиття в суспільстві
§ 6. Як дослідити історичний факт
§ 8. Узагальнення теми 1 «Що таке суспільство та історія»
Тема 2. Джерела пізнання суспільства
§ 12. Речові джерела інформації
§ 13. Авдіовізуальні джерела інформації
§ 14. Етнографічні джерела інформації
§ 15. Збереження історичних джерел інформації
§ 16. Узагальнення теми 2 «Джерела пізнання суспільства»
Тема 3. Час і простір
§ 20. Карта як джерело інформації
§ 21. Узагальнення теми 3 «Час і простір»
Тема 4. Мій край та його історія
§ 27. Історичні діячі та діячки
§ 28. Узагальнення теми 4 «Мій край та його історія»
Тема 5. Історія України та її дослідники
§ 30. Середньовічна історія України
§ 31. Знайомимося з Новою історією України
§ 33. Україна — незалежна європейська держава
§ 34. Узагальнення теми 5 «Історія України та її дослідники»
Привіт, тебе чекає захоплива і корисна мандрівка!
Навчання — це завжди цікаво, а ти починаєш вивчення нового предмета — «Вступ до історії України та громадянської освіти».
Чому така довга його назва?
Це зовсім не означає, що мандрівка буде втомливою. Просто цей навчальний предмет поєднує елементи історії України та громадянської освіти.
Історія України відкриє тобі інформацію про людей, які колись заселяли територію нашої країни. Вони вирощували хліб і випасали худобу, виготовляли різноманітні вироби і торгували, зводили будівлі та ростили дітей, боронили рідну землю, засновували держави і дбали про благополучне життя.
Громадянська освіта допоможе збагнути, що таке людина та її потреби, яку цінність для неї мають сім’я, спільнота і суспільство. Це завжди мало значення для людей. Тобі і твоїм друзям теж важливо.
А ще ти збагнеш, як себе організувати, аби володіти своїм життям і приносити користь своїй громаді й державі.
Чому в назві предмета є слово «вступ»?
Звичайно, ти вже здогадався чи здогадалася: в наступних класах історію та громадянську освіту вивчатимеш більш детально — як окремі предмети.
Про що цей предмет?
Під час вивчення цього предмета ти знайдеш відповіді на безліч питань, які стосуються твоїх справ, життя твоєї родини, потреб кожної людини, правил і прав співжиття у громаді. І стане зрозуміло, що суспільство — це єдність людей, їхнє вміння жити разом, поважаючи гідність кожного і не завдаючи нікому зла.
Ти будеш самостійно і в групах досліджувати історичні джерела. Вони можуть стосуватися тебе особисто, твоєї родини, школи чи населеного пункту, в якому живеш, видатних людей громади, країни. Почнеш цим займатися — і відчуєш, зрозумієш, наскільки цікавим є історичний пошук. Можливо, з часом це стане справою твого життя.
Щоб твоя мандрівка сторінками підручника була по-справжньому пізнавальною і ти багато навчився робити особисто, ми підібрали оригінальні запитання і завдання. Вони передбачають роботу з текстами, наочністю, розмірковування та розгадування, складання розповідей, здійснення уявних подорожей і, звичайно, пошук в інтернеті.
Усе розраховано на твою уважність, допитливість й ініціативність, як і на те, що ти охоче співпрацюватимеш зі своїми однокласницями та однокласниками, дискутуючи, виконуючи завдання в парах чи групах. Завдяки цьому ти навчишся працювати з історичними термінами, стрічкою часу, порівнювати історичні факти та події, розв’язувати задачі й заодно пограєш у різноманітні ігри, які розвивають уяву і думку.
Які елементи підручника?
Щоб тобі було зручніше орієнтуватися в підручнику, він складається із розділів і параграфів. Параграфи мають авторський текст, ілюстрації, а також рубрики:
«Робота із джерелом» — те, що містить інформацію. Ти будеш працювати як справжній дослідник/дослідниця і зробиш свої висновки про минуле та сьогодення.
«Варто запам’ятати» — слова, які потрібно зрозуміти. Їхнє значення справді варто запам’ятати для роботи з підручником і для життя.
«Поміркуйте» — запитання. Вони допоможуть зробити паузу в сприйнятті тексту і спонукатимуть задуматися над прочитаним чи побаченим.
«Обговоріть» — запитання для обговорення. Відповіді на них можуть мати багато варіантів. Головне — вміти вислухати інших і пояснити свою позицію.
«Цікаво знати» — цікавинки. Якісь із них здивують, інші спонукатимуть замислитися чи розповісти їх комусь із знайомих.
«Алгоритм» — пам’ятка, як виконувати конкретні завдання.
Ми щиро раді можливості подружитися з тобою в цій мандрівці. Сподіваємося, що тобі вона теж буде захопливою і корисною. Успіхів!
Як працювати з підручником?
Робота над підручником має допомогти пізнати основи історії та громадянської освіти. Разом з учителем чи вчителькою, однокласницями та однокласниками ти зможеш пройти цей цікавий шлях.
Кожен параграф розпочинається із питання. Воно допоможе віднайти в пам’яті знання, на які варто спиратися при вивченні нового матеріалу. Погодься, у будь-якій справі важливо мати опору.
Параграф має три питання, які необхідно засвоювати послідовно. Читай текст, відповідай на поставлені запитання та виконуй завдання. Завжди порадниками тобі в цьому будуть учитель/учителька. Зваж, що невчасне засвоєння навчального матеріалу може спричинити труднощі у вивченні наступних параграфів.
Виокремлені рубрики параграфа допоможуть пригадати важливе, звернути увагу на цікавинки, виконати завдання в підручнику чи онлайн, попрацювати самостійно і в групах тощо. Також ти побачиш спеціально виокремлені запитання — обдумай їх ретельно перед тим, як відповідати. І завжди будь уважним до нових понять і дат — робота з ними допоможе систематизувати знання.
Така праця не минатиме даремно: з кожною новою темою ти знатимеш більше і розумітимеш краще. І зможеш перевірити власні досягнення за допомогою запитань і завдань, поданих наприкінці параграфа. Це допоможе переконатися, якими є твоє розуміння навчального матеріалу, здатність мислити критично і виконувати важливі дії.
Ми віримо в тебе і сподіваємося, що підручник допоможе тобі:
- осмислити минуле, сучасне та зв’язки між ними;
- зрозуміти взаємодію між процесами у світі, країні, твоєму населеному пункті, особистих справах;
- поглибити усвідомлення себе громадянином України.
Щиро — Олександр Мокрогуз і Алла Єрмоленко
Коментарі (0)