Українська література 5 клас Яценко, Пахаренко 2022
- 18-01-2023, 23:49
- 499
Художня література — духовна скарбниця людства
Малі жанри фольклору та літератури
Прислів’я та приказки — перлини народної мудрості
Народні та літературні казки
Літературні казки. Іван Франко (1856-1916) «Фарбований Лис»
Літературні казки. Леся Українка (1871-1913) «Лелія»
Літературні казки. Валерій Шевчук (1939) «Чотири сестри»
Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповіді
Народні перекази. «Старі Кодаки й перші запорожці-козари»
Літописні оповіді. «Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»
Літописні оповіді. Олександр Олесь (1878-1944) «Микита Кожум’яка»
Літописні оповіді. Сергій Плачинда (1928-2013) «Богатирська застава»
Узагальнюємо вивчене. Частина 1
Україна і я
Тарас Шевченко (1814-1861) «Учітесь, читайте...», «Зоре моя вечірняя...»
Богдан Лепкий (1872-1941) «Шевченкова верба»
Галина Кирпа (1950) «Мова моя»
Тетяна Майданович (1957) «Країна Українія», «О Україно! Божий білий цвіт!»
Рідна природа
Олена Пчілка (1849-1930) «З ґринджолятами»
Павло Тичина (1891-1967) «Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять...»
Оксана Іваненко (1906-1997) «Цвітарінь»
Микола Вінграновський (1936-2004) «Гусенятко»
Марія Морозенко (1969) «Вірність Хатіко»
Анатолій Качан (1942) «Море грає»
Світ дитинства
Іван Нечуй-Левицький (1838-1918) «Вітрогон»
Борис Грінченко (1863-1910) «Украла»
Оксана Сайко (1976) «Гаманець»
Галина Кирпа (1950) «Мій тато став зіркою»
У пошуках пригод і чудес
Всеволод Нестайко (1930-2014) «Чарівні окуляри»
Зірка Мензатюк (1954) «Таємниця козацької шаблі»
Узагальнюємо вивчене. Частина 2
Від авторів
Юний читачу! Юна читачко!
Ти починаєш вивчення нового шкільного предмета «Українська література». Корисним і пізнавальним читацьким путівником у світі української літератури стане для тебе підручник, який ти щойно розгорнув/розгорнула. Ти матимеш чудову можливість ознайомитися з творчістю видатних українських письменників і письменниць, художні твори яких — то цілий світ, багатий і неповторний. Ти довідаєшся про таємниці їх написання, дізнаєшся цікаві факти про митців/мисткинь художнього слова, навчишся вести читацький діалог із авторами/авторками літературних творів та їхніми героями і героїнями, осмислювати проблеми, що знайшли художнє відображення в текстах. А головне, читаючи художні твори, ти водночас пізнаватимеш і себе, розвиватимеш свої творчі здібності, удосконалюватимеш уміння виразного читання та мовленнєві навички, підвищуватимеш читацьку грамотність.
Орієнтиром для пізнання художньої майстерності творів української літератури на шляху вдумливого читача/читачки стануть рубрики підручника, які мають відповідні позначки. Уважно розглянь їх.
Читацький путівник — перелік знань та умінь, опанувати які ти матимеш можливість під час вивчення теми.
Ти вже знаєш — нагадування про те, що тобі вже відомо з початкової школи чи уроків зарубіжної літератури.
Ти вже вмієш — можливість переконатися в тому, якими читацькими вміннями ти вже оволодів/оволоділа.
Літературознавчий клуб — матеріал, який допоможе створити уявлення про письменника чи письменницю, розкрити таємниці тексту художнього твору.
Літературознавчий словничок — визначення літературознавчих понять, розуміння яких потрібне для глибокого осмислення художнього твору.
Мовна скарбничка — матеріал для удосконалення твого мовлення.
У колі мистецтв — зіставлення художніх образів творів української літератури з іншими видами мистецтва — образотворчим, музичним, кіно, театром, анімацією тощо.
Поміркуй! — запитання та завдання для розуміння прочитаного, закріплення вивченого матеріалу.
Читай і досліджуй! — творчі дослідницькі завдання та читацькі проєкти для самостійного або ж групового виконання.
Підсумуй! — запитання і завдання для систематизації та закріплення вивченого.
Читацьке дозвілля — перегляд мультфільмів екранізацій літературних творів, прослуховування музики, віртуальне відвідування музеїв, картинних галерей тощо.
Усі інтернет-джерела (на які є посилання в підручнику) можна завантажити за посиланням http://inform1.yakistosviti.com.ua/ukrainska-literatura для зручного перегляду. У підручнику подано QR-коди, у яких «схована» частина навчального матеріалу. На них указуватиме позначка. Щоб прочитати прихований текст, послухати музику, переглянути фрагменти кінофільму чи мультфільму тощо, потрібно встановити на смартфон програму для читання QR-коду й навести його на позначку.
Оцінити, наскільки добре ти працював/працювала під час вивчення певної теми підручника, тобі допоможуть такі смайлики:
Бажаємо успіхів на твоєму читацькому шляху!
Коментарі (0)