Українська література 8 клас Коваленко (повторне видання) 2022
- 5-01-2023, 13:21
- 384
Вступ, або Як зрозуміти магію художнього слова
Усна народна творчість: збережена мудрість народу
Усна народна творчість: збережена мудрість народу
Про що розповідають українські історичні пісні
Народні співці — кобзарі, бандуристи, лірники
Я — читач, або Перевіряємо себе. Усна народна творчість: збережена мудрість народу
Світло української поезії
Разом зі своїм народом — на віки: Тарас Григорович Шевченко (1814—1861)
Сила в слові: Леся Українка (1871—1913)
Ліричне послання Володимира Сосюри (1898—1965)
Тихі чесні кроки Володимира Підпалого (1936—1973)
Тепло поетичного слова Василя Голобородька (Народився 1945 р.)
Я — читач, або перевіряємо себе. Світло української поезії
Надія національної драми
Талант, подарований Україні: Іван Карпенко-Карий (1845—1907)
Я — читач, або перевіряємо себе. Надія національної драми
Сила української прози
Назустріч європейській літературі: Михайло Коцюбинський (1864—1913)
Серце віддав Україні: Олександр Довженко (1894—1956)
Письменниця, яка дарує дітям радість: Ніна Бічуя (народилася 1937 р.)
Залишитися особистістю: Володимир Дрозд (1939—2003)
Як приборкати своїх драконів: Юрій Винничук (Народився 1952 р.)
Я — читач, або перевіряємо себе. Сила української прози
Свято українського гумору
Веселки творчості Валентина Чемериса (народився 1936 р.)
Я — читач, або перевіряємо себе. Свято українського гумору
Перевірте себе наприкінці навчального року
Переднє слово до допитливих читачів
Шлях до «професійного читача» тривалий і непростий. Дружнім наставником у процесі виховання культури читання вам, друзі, завжди буде підручник української літератури. Маємо надію, що ви навчатиметесь із задоволенням.
У цій навчальній книжці ви працюватимете з уже відомими вам рубриками.
Рубрика «Поміркуйте над прочитаним» пропонує систему запитань, відповідаючи на які ви глибше зрозумієте художній твір. Не бійтеся бути оригінальними у відповідях! Не поспішайте спертися на авторитетну, але чужу думку. Сучасний японський письмен ник Харукі Муракамі писав із цього приводу: «Найважливіше — не те велике, до чого додумалося багато людей, а те маленьке, до чого дійшов ти сам». Стосовно розуміння літературного твору це означає, що кожен із вас повинен скласти про художній твір свою думку, адже скільки читачів, стільки і його інтерпретацій. Візьміть до уваги, що в рубриці «Запитання та завдання» завдання, надруковані синім кольором, ви можете виконувати за бажанням.
Рубрики «Ваші літературні проєкти», «Ви — творча особистість», «Література в колі мистецтв» виводитимуть вас за рамки вивченого художнього твору; ви розширите уявлення про письменника, збагатитеся новими знаннями, відкриватимете цілісність і гармонійність навколишнього світу. Пам’ятайте, що завдання цих рубрик ви теж можете обирати за бажанням і погоджувати терміни їх виконання з учителем. Не забувайте представляти результати своєї роботи всім, кого ви поважаєте.
У цьому році підручник пропонує вам також нові рубрики. Одну з них — «Коли твір прочитано...» — ви можете опрацювати після завершення роботи над художнім текстом, але вивчати цей матеріал необов’язково, якщо не бажаєте підпасти під вплив інтерпретацій автора підручника чи науковців. У зв’язку з цим проведемо невелику історичну аналогію. Англійський поет Джон Кітс недолюблював Ісаака Ньютона, бо той пояснив причину появи на небі веселки, знищивши зачарування цим явищем і таємничість. Ми ж прагнемо, щоб кожен художній текст заграв у вашій уяві всіма кольорами райдуги, але якщо вам потрібна консультація, то підручник стане вам у пригоді.
І, нарешті, рубрика «Читаємо із задоволенням» пропонує книжки, які подарують вам насолоду від зустрічі з новими письменниками і їхніми творами. Організуйте в класі марафон «Ні дня без читання», беріть участь у конкурсах на кращого читача, обмінюйтеся враженнями й думками, радьте одне одному інші художні тексти!
РАДІСНОГО І ТВОРЧОГО ЧИТАННЯ КОЖНОМУ З ВАС!
Коментарі (0)