Войти
Закрыть

Всесвітня історія 10 клас Щупак (рівень стандарту)

10 Клас

 

Розділ 1. Передумови Першої світової війни. Війна та революції

§ 1. Початок «Великої війни». Фронти війни в 1914–1915 рр.

§ 2. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. Людина на фронті й у тилу. Завершення Першої світової війни

§ 3. Економічна та політична кризи в Російській імперії. Російська революція 1917 р. і Громадянська війна

§ 4. Революція в Угорщині. Поразка Німеччини. Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі

§ 5. Узагальнення до розділу 1. Передумови Першої світової війни. Війна та революції

Розділ 2. Облаштування повоєнного світу

§ 6. Післявоєнна міжнародна обстановка. Паризька і Вашингтонська конференції

§ 7. Джерела нестабільності міждержавних відносин. Версальська система

§ 8. Узагальнення з розділу 2. Облаштування повоєнного світу

Розділ 3. Провідні держави світу у міжвоєнний період

§ 9. Сполучені Штати Америки у міжвоєнний період

§ 10. Велика Британія в 1920–1930 роках

§ 11. Франція в 1920—1930-х роках

§ 12. Італія після Першої світової війни. Фашистський режим Б. Муссоліні. Корпоративна держава

§ 13. Німеччина. Становлення Веймарської республіки. Прихід до влади нацистів

§ 14. Радянський Союз. Особливості комуністичного тоталітарного режиму

§ 15. Виклики міжвоєнного часу. Європа перед вибором між демократією та тоталітаризмом. Громадянська війна в Іспанії

§ 16. Узагальнення з розділу 3. Провідні держави світу у міжвоєнний період

Розділ 4. Держави Центрально-Східної Європи

§ 17. Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої. Чехословацька республіка

§ 18. Румунія та Болгарія в міжвоєнні роки

§ 19. Режим Горті в Угорщині. Югославія

Розділ 5. Держави Азії та Латинської Америки

§ 20. Китай. Індія

§ 21. Японія

§ 22. Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Основні аспекти Близькосхідної проблеми

§ 23. Латинська Америка у 1920–30-х рр.

§ 24. Узагальнення з розділу 4. Держави Центрально-Східної Європи; з розділу 5. Держави Азії та Латинської Америки

Розділ 6. Передумови Другої світової війни

§ 25. Утворення вогнищ війни. Мюнхенська угода. Антикомінтернівський пакт

§ 26. Підготовчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. Пакт Молотова-Ріббентропа

Розділ 7. Друга світова війна

§ 27. Причини, характер, періодизація Другої світової війни. Характеристика основних періодів війни. Воєнні дії на першому етапі війни (вересень 1939 — червень 1941 рр.)

§ 28. Воєнні дії з червня 1941 до кінця 1942 рр.

§ 29. Особливості окупаційного режиму і руху опору. Голокост

§ 30. Хід війни в 1943–1944 рр. Дипломатія часів війни. Людина під час війни

§ 31. Завершальний період війни в Європі та Азії. Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси

§ 32. Узагальнення з розділу 7. Друга світова війна

Розділ 8. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період

§ 33. Досягнення науки і техніки, їхній вплив на повсякденне життя

§ 34. Основні ідеї й течії у розвитку культури. Масова культура. Кіно. Олімпійський рух

§ 35. Узагальнення з розділу 8. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період

 

Завантажити підручник з Всесвітньої історії 10 клас Щупак (рівень стандарту)
 
 
10-klas-vsesvitnja-istorija-shhupak-2018.pdf [23.27 Mb] (cкачиваний: 1)
 

Шановний десятикласнику!

У десятому класі Ви починаете продовжуєте вивчати історію XX століття.

XX століття було унікальною добою в історії людства, характеризується піднесенням людського духу та злочинами проти людства, фантастичними відкриттями, що перетворили життя людей і навколишній світ, і використанням наукових досягнень для війн, появою загрози знищення самого життя на планеті. XX століття знаменувалось піднесенням національної самосвідомості та прагнення до свободи народів і масовими вбивствами «інших» за національними, релігійними, соціальними ознаками. На початку XX століття визвольний рух українського народу завершився поразкою, а наприкінці століття постала незалежна Українська держава.

Після XX століття минуло ще дуже небагато часу, Ваші батьки й діди пам’ятають його драматичні події. Але різні люди мають різне розуміння того, що відбувалося на їхніх очах. Історики запекло дискутують щодо оцінок минулого, а політики часто використовують історію в політичній боротьбі. Суперечки з приводу історії, її фальсифікація інколи призводять до гострих міжнародних і внутрішніх конфліктів і навіть воєн, військової агресії з боку країн-сусідів. Не оминуло це лихо й сучасну Україну.

Дехто дорікає історикам, що вони «постійно переписують історію». Але «переписування», а точніше — оновлення відбувається в кожній науці. Так, ідеї Ейнштейна змінили погляди на природу та її закони, що панували у фізиці з часів Ньютона. А сучасна фізика елементарних частинок неймовірно змінилася за останні десятиліття й навіть роки. Хімія відкрила нові властивості речовин, які використовуються в сучасній біології тощо. Звичайно, історія відрізняється від природничих наук, про що Ви будете дізнаватися під час навчання. Водночас підкреслимо, що історична наука теж не стоїть на місці.

Оновлення історії визначається тим, що ми дізнаємось про досі невідомі факти минулого або позбавляємось від їх міфологічного викривлення. Це стосується, наприклад, міфів про Радянський Союз чи про Другу світову війну, про що, зокрема, йтиметься і в нашому підручнику.

По-друге, історики пропонують нове розуміння історичних процесів і явищ.

Бурхливі зміни сучасного суспільного життя, міжнародних відносин, врешті — зміни в самій людині інформаційної доби спонукають більш уважно поглянути на раніше, здавалося, незначні сторінки історії, по-новому осмислити їх.

Людство все більше усвідомлює практичне значення історії. Успішність чи неуспішність реформ у різних країнах, кризи демократії й падіння життєвого рівня чи дивовижне економічне піднесення, «раптове» загострення відносин між країнами та війни багато в чому визначаються історією, тим досвідом, який пережили народи та країни. Ще раз підкреслимо, що чимало сучасних міжнародних протиріч зумовлені минулим (походять з минулого), різною оцінкою подій минулого.

У ході сучасної освітньої реформи в Україні велика увага приділяється формуванню в учнів певних компетентностей, а не простому запам’ятовуванню фактів. Це саме стосується вивчення історії, що має величезне значення для сучасного суспільства й кожного з нас.

Тож вивчення складних процесів, що відбувалися в першій половині XX століття, є дуже важливим для розуміння подальшої ходи історії, для розуміння сьогодення — в Україні та у світі. Саме цьому нас вчать уроки історії. Тому варто звернути увагу не тільки на виклад фактичного матеріалу, а й на моральні проблеми, проблеми вибору, які так часто поставали в історії.

Наш підручник побудований у повній відповідності до нової державної програми з історії. Для його написання автор використовував результати новітніх наукових досліджень, досвід підручникотворення різних країн.

Структура підручника включає вісім розділів, які, своєю чергою, поділяються на параграфи. Відповідно до програми, в окремих параграфах за особливою системою подано матеріал для узагальнення.

Відомий британський філософ та історик Робін Дж. Колінгвуд був переконаний, що «справжні історичні проблеми виникають з практичних проблем. Ми вивчаємо історію, щоб краще розібратися в ситуації, у якій маємо діяти». І додавав: історія «пропонує прозріння».

Чи погоджуєтесь Ви з думкою вченого? Що Ви думаєте про значення вивчення історії?

Виклад тексту має свої особливості. Одна з них — певний порядок структурування тексту, що сприяє розумінню навчального матеріалу. Текст подано невеликими за обсягом блоками — за пунктами та підпунктами, що полегшує сприйняття. Крім того, ми пропонуємо певну систему виділення шрифтом і кольором головних думок, фактів, понять тощо.

Найважливіші дати виділені кольором у тексті підручника та наводяться після параграфів.

Додаткова інформація подається в рубриках «Свідчать документи», «Історичні подробиці», «Думка історика» та інших.

Особливу роль у підручнику відіграють фото, малюнки та карикатури. Вони не тільки ілюструють і допомагають зробити наочним текст, а й інколи навіть замінюють його, подають важливу інформацію, допомагають відчути дух епохи. Деякі ілюстрації супроводжуються запитаннями.

Історичні карти в підручнику висвітлюють основні події та явища кожної з тем.

Питання та завдання в підручнику спрямовані на різні види систематизації навчального матеріалу, на самостійну роботу й роботу в групі. Приділено увагу роботі з історичними термінами й поняттями, географічними назвами тощо, що спрямовано на формування певних компетентностей. Є запитання як на повторення, систематизацію матеріалу, так і творчого характеру.

Особливістю нашої книги є також те, що до запитань узагальнювального характеру після кожного розділу автор наводить думки відомих істориків з України та інших країн Європи, США і Канади. Спираючись на ці ексклюзивні «Історичні інтерв’ю», Ви за допомогою вчителя можете знайти більше аргументів для формулювання власних думок щодо важливих подій і явищ історії.

Низка творчих завдань потребує не тільки засвоєння навчального матеріалу курсу всесвітньої історії, а й загальної обізнаності в сучасних проблемах соціально-економічного та політичного розвитку країн, вироблення вмінь застосовувати здобуті під час вивчення історії знання для аналізу історичних проблем і явищ сьогодення.

Деякі запитання мають «провокативний», неоднозначний характер. Вони важливі для організації дискусії в класі та формування Вашої власної оцінки складних історичних подій і явищ, для розуміння зв’язку навчального матеріалу з життям, з теперішніми суспільно-політичними, економічними, культурними подіями, морально-етичними явищами.

Нова програма з історії пропонує перелік тем для практичних занять і навчальних проектів, матеріали до яких теж можна знайти в нашому підручнику.


скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація