Войти
Закрыть

Біологія і екологія 10 клас Царик, Царик, Вітенко (профільний рівень)

10 Клас

 

Вступ

§ 1. Екологія як наука про довкілля

§ 2. Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля

§ 3. Структура сучасної екології та її місце в системі наук

Система «природа – населення – господарство»

Тема I. Природа і людина: системний підхід

§ 4. Властивості складних систем. Хронологія розвитку геосфери

§ 5. Біосфера, основні положення вчення В.І. Вернадського про біосферу

§ 6. Еволюція уявлень про роль і місце природи в житті суспільства

§ 7. Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини в природі

§ 8. Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їхні екологічні особливості

Тема II. Світовий розвиток і екологія

§ 9. Основні етапи розвитку світового господарства

§ 10. Екологічна криза: причини і наслідки

§ 11. Техногенні катастрофи та надзвичайні ситуації. Стихійні лиха

§ 12. Глобальні моделі і сценарії майбутнього

Тема III. Техногенез і економіка

§ 13. Техногенез, етапи розвитку техногенезу

§ 14. Техногенез — технічний прогрес, економічне зростання

§ 15. Техносфера, її склад. Роль техносфери на сучасному етапі розвитку суспільства і природи

§ 16. Ресурси техносфери — масштаби і межі споживання

Тема IV. Природокористування як наука про ставлення людини до природних компонентів

§ 17. Природокористування: об'єкт, предмет, завдання

§ 18. Загальні принципи використання і відновлення природних ресурсів, природних умов середовища життєдіяльності

§ 19. Підтримання і відтворення, раціональні зміни екологічної рівноваги природних систем

§ 20. Економіка природокористування як одна із складових частин екології

Тема V. Промислове природокористування

§ 21. Ресурси промислового виробництва й особливості їх використання

§ 22. Зміни структури промислового виробництва України та їх прояв на стані довкілля

§ 23. Видобувна і обробна промисловість: вплив на довкілля. Підприємства, що найбільше забруднюють довкілля

§ 24. Відходи промислового виробництва та проблема їх утилізації. Міжнародна торгівля відходами

Тема VI. Сільськогосподарське природокористування

§ 25. Ресурси сільськогосподарського виробництва й особливості їх використання

§ 26. Причини і наслідки виснаження та деградації ґрунтового покриву

§ 27. Рослинництво, тваринництво та їх негативний вплив на довкілля

§ 28. Відходи сільськогосподарського виробництва, проблеми їх утилізації і переробки

§ 29. Альтернативне сільське господарство та його види

Тема VII. Рекреаційне природокористування

§ 30. Рекреація і туризм. Ресурси рекреації і туризму

§ 31. Особливості впливу рекреаційної діяльності на довкілля

§ 32. Нормування антропогенних навантажень, пов’язаних з рекреаційною діяльністю

§ 33. Гірські та приморські території України як основні регіони розвитку рекреації і туризму

§ 34. Біосферні заповідники, природні національні та регіональні ландшафтні парки як об’єктирегульованої рекреації і туризму

Тема VIII. Транспорт і природокористування

§ 35. Види транспорту та його вплив на навколишнє середовище

§ 36. Транспорт — джерело забруднення навколишнього середовища

§ 37. Структура транспортних забруднень. Найнебезпечніш і забруднювачі навколишнього середовища

§ 38. Проблема концентрації транспортних засобів на урбанізованих територіях

§ 39. Автотранспорт і проблема загибелі тварин. Проблема електромагнітного забруднення вздовж ліній електропередач

Тема IX. Військова справа і природокористування

§ 40. Військові дії — криза для довкілля. Мілітаризація і ресурси

§ 41. Військові бази як джерело небезпеки для довкілля. Конверсія військово-промислового комплексу

§ 42. Полігони для військових навчань і випробувань різних видів озброєнь

Тема X. Наука і природокористування

§ 43. Наукова діяльність як чинник впливу на навколишнє середовище

§ 44. Науково-дослідні лабораторії і центри як об’єкти підвищеної небезпеки для довкілля

§ 45. Вплив досліджень і використання космосу і Світового океану, комп'ютерних технологій і стільникового зв’язку на біосферу

Тема XI. Заповідна справа і природокористування

§ 46. Природозаповідання як одна з найефективніших форм природокористування

§ 47. Категорії природозаповідання і режими охорони заповідних територій

§ 48. Екомережі як новітній напрямок ефективного природокористування

Короткий термінологічний словник

 


Завантажити підручник з Біологія і Екологія 10 клас Царик, Царик, Вітенко (профільний рівень)


 

10_klas_ekologija_carik_2010.pdf [23.62 Mb] (cкачиваний: 4)

 

Шановні старшокласники!

Радою ЮНЕСКО на 166 сесії у 2003 р. проголошено десятиліття освіти для сталого розвитку, впродовж якого потрібно докорінно змінити роль освіти, зокрема й екологічної, у повсякденному житті людей. Основним пріоритетом сталого розвитку є турбота про людей і їхні права на здорове і продуктивне життя в гармонії з природою. Охорона навколишнього середовища є невід’ємною частиною процесу сталого розвитку.

Екологічна підготовка, окрім світоглядних знань, формує особистісне ставлення до природи, її проблем, які стають дедалі складнішими. Тому набуті екологічні знання необхідні кожному для мотивації своєї поведінки у природі, виховання почуття відповідальності за стан довкілля, усвідомлення місця людини в природі, уміння прогнозувати особисту діяльність і діяльність інших людей, оцінювати та оберігати природу рідного краю і власне здоров’я.

Екологічна освіта і виховання, які є невід’ємними складовими екологічної культури, мають бути своєрідними оберегами для кожної людини і загалом для людства від сучасних екологічних викликів, загроз і небезпек.

На сторінках підручника ви знайдете продумані, аргументовані і виважені відповіді на життєво важливі запитання. Набуті екологічні знання, уміння і навички будуть вам дороговказом на шляху до безпечних і гармонійних відносин із природою.

За своєю структурою підручник складається із вступу та десяти основних тем, які об’єднані в розділ «Система "природа - населення - господарство”», що дає можливість розглядати кожну з тем у контексті взаємостосунків суспільства і природи. Для зручності користування матеріалом теми поділені на параграфи, які містять завершену інформацію про екологічні об’єкти, процеси і явища. Наприкінці кожного параграфа подані основні висновки та ключові категорії і поняття, які сприяють узагальненню і систематизації знань. Запропоновані запитання і завдання для самоконтролю є різного рівня складності, а завдання творчого характеру позначено зірочкою (*).

Практичні роботи передбачають розв’язання нескладних екологічних та економічних задач, здійснення порівняльного аналізу, проведення спостережень, міні-досліджень, соціологічних опитувань, дискусій, конференцій, семінарів, презентацій, експертиз, «круглих столів», референдумів, ділових ігор, моніторингових досліджень, написання творчих робіт, розробки індивідуальних і колективних проектів.

Обґрунтування певних залежностей, доведення наявних тенденцій розвитку, зрештою, аргументація конкретної позиції неможливі без наведення певних відомостей, що подаються в рубриці «Аргументи і факти».

Поведінка екологічно освіченої людини відрізняється відповідальним, дбайливим, «невиснажливим» ставленням до природи як невід’ємної складової середовища нашого життя. Тож бажаємо вам успіхів у здобутті екологічних знань.

Автори


 

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація