Біологія 7 клас Соболь
- 17-12-2021, 12:39
- 3 372
Вступ
§ 1. Тварини та їхні особливості
§ 2. Тварини та їхня життєдіяльність
§ 4. Основні відмінності тварин від рослин та грибів
Тема 1. Різноманітність тварин
§ 5. Тварини, їхня класифікація та значення
§ 6. Тварини, їхня різноманітність та поширення
§ 7. Кишковопорожнинні, їхні особливості й середовище існування
§ 8. Жалкі, їхня різноманітність та значення
§ 9. Кільчасті черви, особливості їхньої будови
§ 10. Кільчасті черви, особливості їхньої життєдіяльності й поширення
§ 11. Кільчасті черви, їхня різноманітність та значення
§ 12. Членистоногі, їхні особливості й різноманітність
§ 13. Ракоподібні, їхні особливості
§ 14. Ракоподібні, їхня різноманітність та значення
§ 15. Павукоподібні, їхні особливості
§ 16. Павукоподібні, їхня різноманітність та значення
§ 17. Комахи, особливості їхньої будови
§ 18. Комахи, особливості їхнього способу життя
§ 19. Комахи, їхня різноманітність та значення
§ 20. Молюски, їхні особливості
§ 21. Молюски, їхня різноманітність та значення
§ 22. Паразитичні безхребетні тварини
§ 23. Хордові, їхні особливості та різноманітність
§ 25. Риби, їхня різноманітність та значення
§ 26. Амфібії, їхні особливості
§ 27. Амфібії, їхня різноманітність та значення
§ 28. Рептилії, їхні особливості
§ 29. Рептилії, їхня різноманітність та значення
§ 31. Птахи, їхнє розмноження, різноманітність та значення
§ 32. Ссавці, їхні особливості
§ 33. Ссавці, їхня різноманітність та значення
Узагальнення теми «Різноманітність тварин»
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин
§ 37. Транспорт речовин у тварин
§ 43. Регуляція функцій тварин. Нервова система
§ 45. Індивідуальний розвиток тварин
§ 46. Тривалість життя, ріст тварин
Узагальнення теми «Процеси життєдіяльності тварин»
Тема 3. Поведінка тварин
§ 48. Поведінкові реакції тварин
§ 49. Вроджена поведінка тварин
§ 51. Елементарна розумова діяльність тварин
§ 52. Індивідуальна поведінка тварин
§ 53. Репродуктивна поведінка тварин
§ 54. Соціальна поведінка тварин
§ 55. Територіальна поведінка тварин
§ 56. Еволюція поведінки тварин
Узагальнення теми «Поведінка тварин»
Тема 4. Організми і середовище існування
§ 57. Організми і середовище існування
§ 58. Організми та чинники неживої природи
§ 59. Організми та чинники живої природи
§ 61. Вплив людини та її діяльності на організми
Узагальнення теми «Організми і середовище існування»
Завантажити підручник з Біології 7 клас Соболь
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ?
Підручник, який ви тримаєте в руках, ознайомить вас з надзвичайно різноманітним, вражаючим, повчальним світом тварин. Ви дізнаєтесь про їхні особливості життєдіяльності, будови, поведінки, про їхню різноманітність, взаємозв’язки між собою та іншими організмами, про вплив природи на них і про їхні можливості у зміні самої природи. Цей підручник дасть вам не лише нові знання, але й допоможе сформувати власні способи діяльності і творити власні освітні продукти.
Матеріал підручника поділено на теми й окремі параграфи. Кожен параграф складається з таких основних частин.
Вступна частина містить цитату або вираз, рубрики «Основне поняття і ключові терміни», «Пригадайте», «Знайомтеся», «У світі цікавого», «Новини науки», «Поміркуйте» та ілюстративні завдання, ввідні вправи, класичні експерименти для формування мотивації навчання. У цій частині є завдання, кольорові ілюстрації, відомості про тварин, рекорди тваринного світу, кросворди тощо. І все це для вашого зацікавлення і стимулювання діяльності.
«ЗМІСТ» - включає матеріал, спрямований на організацію засвоєння й формування знань, умінь, навичок, способів діяльності та ваших ставлень і переконань. Вчитель пояснює, демонструє, ілюструє, навчає називати, наводити приклади, розпізнавати, характеризувати, описувати тощо, але робить все це обов’язково з вами. У змісті великими буквами синього кольору виділені ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ що організовують найважливішу інформацію, а малими синіми буквами - ключові терміни, що узагальнюють якусь частину інформації. Основні поняття й ключові терміни є обов’язковими для запам’ятовування, на відміну від понять, поданих курсивом. З їхньою допомогою виділяються визначення, назви видів тварин, поняття, що будуть вивчатися пізніше. Матеріал змісту поділений на розділи, до яких подаються запитання, а в кінці - узагальнюючий висновок. Велика увага у підручнику приділена ілюстративному апарату, який містить малюнки, рисунки, світлини, таблиці, схеми тощо та допомагає задіювати різні види пам’яті.
«ДІЯЛЬНІСТЬ» - містить матеріал для формування способів продуктивної діяльності, розвитку творчої активності й дослідницьких умінь, здійснення міжпредметного поєднання знань тощо. Метою цієї частини параграфа є зміцнення, поглиблення, розширення знань шляхом самостійного виконання завдань та створення власних освітніх продуктів, якими є: міні-проекти, описи тварин, малюнки, рисунки, висновки, дослідження, здобута інформація, презентація, власні рекомендації тощо. Ця частина містить теми міні-проектів, творчі завдання, міжпредметні завдання «Біологія+...» тощо. Для формування практичних й дослідницьких умінь у рубриці «Навчаємось пізнавати» подані інструктивні картки практичних робіт і лабораторних досліджень.
«РЕЗУЛЬТАТ» - містить завдання для закріплення, контролю й корекції знань та самооцінки навчальної діяльності. Ці завдання подаються з поступовим ускладненням та із зазначенням рівня їхньої складності й оцінки в балах.
Після кожної теми є блок найважливішої інформації, що містить цитату, таблицю чи схему, загальний тематичний висновок. Все це подається під рубрикою «Узагальнення знань теми». Для перевірки якості засвоєння матеріалу теми у рубриці «Самоконтроль знань» пропонуються нові й цікаві для вас види тестів: тести-конструювання, тести-зіставлення, тести-застосування, тести-узагальнення, тести-оцінювання.
У додатках підручника сформульовані правила формування практичних умінь: правила виконання рисунків у біології, роботи з ручною лупою, роботи з мікроскопом та визначення назв тварин. З метою розвитку пізнавальних умінь і навичок учнів у додатку сформульовані правила-орієнтири використання емпіричних методів дослідження, якими є науковий опис, спостереження, вимірювання, порівняння, проектування та експерименту.
Сподіваємося, що підручник дозволить вам краще зрозуміти складний світ організмів і життєвих явищ та допоможе сформувати багатий арсенал діяльнісних можливостей для пізнання нового, красивого, корисного й повчального, тобто того, без чого життя людини є сірим й нецікавим.
Щиро зичимо вам успіхів у навчанні й здійсненні власних інтелектуальних відкриттів!
Коментарі (0)