Досліджуємо історію і суспільство 5 клас Мороз, Моцак 2022
- 27-11-2022, 23:38
- 569
Вступ
Розділ 1. Історичний час і простір
§ 3. Як ведеться підрахунок часу в історії
§ 4. Досліджуємо основні періоди історії людства
§ 5. Людина у просторі життєдіяльності
§ 6. Практичне заняття. Україна та її сусіди на історичних мапах
§ 7. Локальна історія та етнографічні регіони України
Урок-узагальнення до Вступу та розділу 1. Історичний час і простір
Розділ 2. Джерела інформації. Історичні джерела
§ 8. Інформація в минулому і тепер
§ 9. З глибини століть до наших днів
§ 10. Досліджуємо речові історичні джерела
§ 11. Значення мовних та усних історичних джерел для дослідження минулого
§ 12. Пізнання історії через візуальні джерела
Урок-узагальнення до розділу 2. Джерела інформації. Історичні джерела
Розділ 3. Мандрівки у минуле України
§ 13. Вчимося досліджувати минуле
§ 14. Русь-Україна і Королівство Руське
§ 15. Українське козацтво у військовий та мирний час
§ 16. Українська революція 1917-1921 рр.
§ 17. Увічнення пам’яті про Голодомор в Україні
§ 18. Українці у Другій світовій війні
§ 19. Становлення України як незалежної держави
Урок-узагальнення до розділу 3. Мандрівки у минуле України
Розділ 4. Історія навколо нас
§ 20. Господарство, підприємництво та традиційні заняття українців: колись і сьогодні
§ 21. Міста і села на території України в минулому і тепер
§ 22. Наука і освіта на українських теренах
§ 23. Турбота про здоров’я та доброчинність у минулому і тепер
§ 24. Спорт, дозвілля та подорожі: минуле і тепер
Урок-узагальнення до розділу 4. Історія навколо нас
Розділ 5. Розмаїття України
§ 26. Практичне заняття. Подорожуємо замками, фортецями та палацами України
§ 27. Історико-культурні та природні заповідники
ШАНОВНІ П’ЯТИКЛАСНИКИ ТА П’ЯТИКЛАСНИЦІ!
Ви тримаєте в руках підручник з інтегрованого курсу «Досліджуємо історію та суспільство». У цьому році він стане вашим помічником у світі історії та громадянської освіти. З його допомогою ви дізнаєтеся про історію як науку та навчальний предмет, зрозумієте, як історики довідуються про минулі часи, дізнаєтеся про різноманітні історичні події та видатних історичних діячів та діячок. Також ви навчитеся будувати шкалу історичного часу й встановлювати за її допомогою хронологічну послідовність подій, складати розповідь за історичною картою, розпізнавати зміст та значення пам’яток минувшини, аналізувати різноманітні історичні джерела та багато іншого.
Досліджувати — означає самостійно здобувати нові знання. Тому підручник містить дослідницькі завдання, які передбачають самостійний пошук знань на основі аналізу історичних джерел, пам’яток культури, історичних карт тощо. Аби їх виконати, потрібно не лише зрозуміти прочитане, а й подумати, поміркувати, а в разі необхідності — звернутися за консультацією до вчителя/вчительки.
Важливим на уроці історії є вміння співпрацювати з однокласниками в парах і малих групах та під час обговорення завдання в загальному колі. Щоб така робота була успішною і принесла результат, потрібно дотримуватися відповідних правил, які розміщені на сайті інтернет-підтримки підручника.
Під час читання тексту підручника виділяйте в ньому головні думки. Особливу увагу звертайте на виділені в тексті курсивом чи жирним шрифтом факти, поняття, імена видатних осіб, дати. Натрапивши на незнайоме слово, запитайте у вчителя/вчительки або довідайтеся в словнику чи енциклопедії про його значення.
На сторінках підручника ви знайдете також карти та картосхеми. Вони дадуть можливість доповнити вашу уявну екскурсію в часі по країні наших предків подорожжю в просторі.
Під час роботи з текстом підручника визначайте в ньому головні думки. Особливу увагу звертайте на виділені в тексті жирним шрифтом та курсивом факти, поняття, імена видатних осіб, дати. Натрапивши на незнайоме слово, запитайте у вчителя/вчительки або довідайтеся в словнику чи енциклопедії про його значення.
А тепер пропонуємо вирушити в захоплюючу подорож світом історичних знань. Бажаємо вам успіхів у навчанні!
З повагою, авторський колектив
ДОПОМІЖНІ ОНЛАЙН МАТЕРІАЛИ
Правила-рекомендації
Як правильно організувати на уроці спільну роботу з однокласниками/однокласницями
https://bit.ly/3CwfpzM
Методичні матеріали для вчителів з організації дослідницької діяльності учнів з історії
https://bit.ly/3s36X6g
Оціни свої досягнення
https://bit.ly/3itdNP9
Онлайн карти
https://bit.ly/3lMCR5F
Коментарі (0)