Всесвітня історія 10 клас Полянський (рівень стандарту)
- 22-02-2022, 00:37
- 906
Розділ І. Передумови Першої світової війни. Війна та революції
§ 1. Початок і розгортання Першої світової війни
§ 2. Міжнаціональні конфлікти та крах багатонаціональних імперій у період Першої світової війни
Матеріал до практичного заняття «Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту й тилу»
Узагальнення до розділу І «Передумови Першої світової війни. Війна та революції»
Розділ II. Облаштування повоєнного світу
§ 4. Паризька мирна конференція та мирні договори
§ 5. Міжнародні договори 1921-1929 рр. Версальська система
Узагальнення до розділу II «Облаштування повоєнного світу»
Розділ III. Провідні держави світу в міжвоєнний період
§ 12. Виклики міжвоєнного часу
Узагальнення до розділу III «Провідні держави світу в міжвоєнний період»
Розділ IV. Держави Центрально-Східної Європи
§ 13. Польща й Чехословаччина в міжвоєнний період
§ 14. Угорщина, Румунія, Болгарія та Югославія в міжвоєнний період
Матеріал до практичного заняття «Центрально-Східна Європа: вибір між демократією та авторитаризмом»
Узагальнення до розділу IV «Держави Центрально-Східної Європи»
Розділ V. Держави Азії та Латинської Америки
§ 15. Японія, Китай та Індія в міжвоєнний період
§ 16. Країни Передньої Азії та Латинської Америки в міжвоєнний період
Узагальнення до розділу V «Держави Азії та Латинської Америки»
Розділ VI. Причини Другої світової війни
§ 17. Назрівання Другої світової війни
§ 18. Утворення трьох вогнищ світової війни. Політика «умиротворення» агресора
Узагальнення до розділу VI «Передумови Другої світової війни»
Розділ VII. Друга світова війна (1939–1945)
§ 20. Початок і розгортання Другої світової війни
§ 22. Корінний перелом у Другій світовій війні
§ 23. Завершальний етап Другої світової війни. Розгром держав «Осі»
§ 24. Завершення й наслідки Другої світової війни. Міжнародні судові процеси над воєнними злочинцями
Матеріал до практичного заняття «Примусова праця в Третьому рейху»
Узагальнення до розділу VII «Друга світова війна»
Розділ VIII. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період
§ 25. Найважливіші досягнення науки та техніки. Література
§ 26. Нові напрями в мистецтві
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ
У 10 класі Ви продовжите вивчати всесвітню історію (1914-1945). Перед Вами підручник, створений на засадах компетентнішого підходу. У сучасному світі Вам необхідно набути потрібних умінь і навичок, знайти своє місце в суспільстві. Компетентніший підхід полегшить Вам навчальну діяльність, допоможе в майбутньому свідомо вибрати професію.
Компетентність включає обізнаність, ініціативність, практичність, комунікацію, самовираження, соціальні й громадянські навички, роботу з цифровими носіями, а найголовніше — уміння вчитися, уміння працювати з інформацією.
Оволодівши компетентнішим підходом, Ви зможете зробити усвідомлений вибір, застосувати на практиці набуті знання та вміння.
Текстова частина підручника складається зі вступу й восьми розділів. Кожен розділ розпочинається з блоку «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності», а закінчується «Узагальненням», у якому стисло викладено ключові тези вивченого матеріалу.
Залежно від складності й обсягу матеріалу, розділи поділено на параграфи. Зверніть увагу на запитання перед параграфом. Вони допоможуть Вам повторити й узагальнити матеріал, вивчений у 9 класі.
Важливою складовою підручника є рубрика «Свідчення» - висловлювання істориків, відомих політиків, військових діячів, митців, пересічних людей, які були свідками описуваних подій. Історичний опис минулого не завжди є фотографічною копією подій. Деякі події були забуті чи спотворені, деякі — міфологізовані. У підручнику наведено суперечливі, а подеколи й протилежні оцінки фактів чи історичних постатей. До висловлювань подано запитання й завдання.
На проблемні запитання зазвичай немає однозначних відповідей. Це не випадково, адже їх також називають «відкритими» запитаннями. Використовуючи вміщені в підручнику матеріали, Ви дійдете власних висновків щодо подій минулого й зможете перевірити свої навички з критичного оцінювання історичних джерел, навчитеся переконливо захищати власну думку не тільки на уроці чи в позаурочний час, а й у багатьох життєвих ситуаціях.
Пошуковим і проблемним є також характер більшості запитань і завдань вищого рівня складності, які починаються словами: «Чи вважаєте Ви, що...», «Як, на Вашу думку,..», «Висловте власне ставлення...» та ін.
Кожен параграф завершується запитаннями та завданнями різного ступеня складності — від простих до більш складних. Вони спрямовані на закріплення набутих знань, навичок і компетентностей.
У підручнику чимало історичних карт, які допоможуть Вам сформувати географічне уявлення про події, а також краще засвоїти історичні факти.
Таблиці, схеми й діаграми містять різноманітний статистичний матеріал, який не обов’язково запам’ятовувати. Він допоможе Вам виробити навички з аналізування статистичних даних та оперування ними. Також цей матеріал є джерелом додаткових аргументів на підтвердження або спростування певних оцінок чи поглядів.
Фотографії, малюнки, зокрема й карикатури, фотокопії історичних документів є самостійним джерелом інформації. До них також подано запитання й завдання проблемно-пошукового характеру. Для зручності опрацювання змісту того чи того параграфа пояснення понять наведено не наприкінці підручника, а безпосередньо в тексті як словник.
Найважливіші факти, події, дати й імена виділені в тексті іншим шрифтом. До історичних термінів і понять, розуміння й застосування яких передбачено навчальною програмою й вимогами до зовнішнього незалежного оцінювання, подано пояснення.
Також у підручнику вміщено матеріали до практичних занять, у яких використано уривки з історичних документів та ілюстративний матеріал. Подані до них завдання та запитання спонукатимуть Вас порівнювати, систематизувати й узагальнювати історичні події, теорії та явища.
Успіхів Вам у навчанні!
Автор
Коментарі (0)