Історія України 11 клас Кульчицький, Лебедєва (рівень стандарту, академічний)
- 25-04-2022, 13:17
- 498
Тема 1. Україна в роки Другої світової війни. Велика Вітчизняна війна
§ 1. Міжнародні відносини в 1939 - першій половині 1941 рр.
§ 3-4. Перший етап Великої Вітчизняної війни
§ 5. Україна в роки окупації. Визвольний рух
§ 6. Визрівання корінного перелому в ході війни
§ 7. Україна на завершальному етапі війни
Тема 2. Україна в перші повоєнні роки (1946 - перша половина 1950-х рр.)
§ 9. Вихід УРСР на міжнародну арену
§ 11. Радянізація західноукраїнських земель
§ 12. Особливості суспільно-політичного культурного життя
Україна в перші повоєнні роки (1946 - перша половина 1950-х рр.). Повторно-узагальнювальний урок
Тема 3. Україна в умовах лібералізації суспільного життя (середина 1950-х - середина 1960-х рр.)
§ 13. Лібералізація суспільно-політичного життя
§ 14-15. Спроби соціально-економічних реформ
§ 16. Зародження опозиційного руху
Тема 4. Україна в період загострення кризи радянської системи (середина 1960-х - середина 1980-х рр.)
§ 19. Суспільно-політичне життя
§ 20. Соціальні та демографічні зміни в суспільстві
§ 23. Міжнародні відносини в 1970-х - 1980-х рр.
Тема 5. Політика перебудови. Проголошення незалежності України (1985-1991)
§ 24. Особливості перебудовного процесу в Україні
§ 25. Економічна політика перебудовної доби
§ 26-27. Розгортання національного руху в Україні
Тема 6. Україна в сучасну добу
§ 29. Міжнародні зв’язки України
§ 30-31. Досягнення і прорахунки в державотворчому процесі
§ 32-33. Економічна політика в період трансформації
§ 35-36. Культурне і духовне життя суспільства
§ Україна в сучасну добу. Повторювально-узагальнювальний урок
Тема 7. Наш край (1939-2010)
Додатки
Шановні учні!
Підручник, який ви розгорнули, присвячений історичному періоду від 1939 року до сьогодення. Визначальними подіями і тенденціями розвитку цього періоду були: Друга світова війна, возз’єднання українських земель, вихід радянської України на міжнародну арену, лібералізація суспільно-економічного устрою, відновлення зруйнованого господарства, спроби здійснення радикальних реформ у часи «перебудови», розпад СРСР, проголошення незалежної України.
22 червня 1941 р. Радянський Союз став жертвою нападу нацистської Німеччини та її союзників. Війна вогненним смерчем двічі прокотилася Україною. Наша держава перебуває серед країн, які найбільше постраждали від воєнних дій. Вчені й дотепер не можуть точно порахувати кількість тих, хто загинув на полі бою та на окупованій ворогом території. Українці разом з Іншими народами зробили значний внесок у розгром ворога й відстояли майбутнє європейської цивілізації.
Післявоєнний процес відновлення народного господарства був завершений успішно, в рекордний термін.
Наступні три десятиліття невідворотно вели до наростання системної кризи радянського ладу. Окремі заходи щодо його лібералізації мали тимчасовий характер. «Перебудова» різко прискорила темпи суспільно-політичного життя країни. Події вийшли з-під контролю влади, розпочалися революційні зміни.
Народ України здобув омріяну віками незалежність і від 1991 р. розбудовує власну державу.
Події вітчизняної історії останніх 20 років навряд чи можуть бути висвітлені цілком об’єктивно. Існування різних точок зору спонукає вас сприймати інформацію вдумливо, спираючись на гуманістичні національні цінності, традиції своєї сім’ї, власний досвід. Важливо розуміти, що в людини завжди є вибір.
Сучасна освіта - це якісна освіта. Для набуття предметних компетентностей пропонується робота з картами, таблицями, схемами, ілюстративним матеріалом, введено рубрики: «Мовою джерела» і «Особа в історії». Текст кожного параграфа закінчується короткими підсумками, які можуть стати відправним пунктом при формуванні вашого погляду на події новітньої історії України.
Перед кожним параграфом уміщено запитання на повторення попереднього матеріалу та перелік термінів і понять, які використовуються в тексті. У кінці параграфів запропоновано дискусійні запитання для обговорення в групі, класі, подаються різні погляди на одну проблему. Частина такого матеріалу має вигляд тестових завдань і відкритих запитань. Методичний апарат сприятиме формуванню наукового світогляду, особистісного погляду на історичні події, розвитку інтелектуальної діяльності, наблизить підручник до життя.
Автори продовжують започатковану в підручнику для 10-го класу практику системного використання спогадів учасників історичних подій. Усна історія дозволяє відчути загальні історичні тенденції, олюднити й оживити сторінки минулого. При цьому треба зазначити, що частина дат, імен, історичних подробиць, що розкривають колорит національної історії, має довідковий характер і не потребує заучування.
У кінці підручника розміщено довідковий матеріал за рубриками: «Хронологічний довідник», «Імена в історії», «Основні терміни і поняття», «Література».
Ми рекомендуємо ознайомитися із змістом розділу «Наш край» на початку вивчення курсу. Такий підхід допоможе з перших уроків організувати системну пошуково-дослідницьку роботу з вивчення історії рідного краю та підготуватися до участі в роботі Малої академії наук.
Обсяг і зміст підручника відповідають вимогам програми з історії України для 11-го класу (рівень стандарту, академічний рівень). Автори намагалися поєднати науковий підхід до висвітлення тем з доступним та цікавим викладом їхнього змісту.
На основі роботи з різними джерелами, а також самостійного опрацювання наукової й науково-популярної літератури, активного використання можливостей Інтернету підручник відкриває шлях до творчого дослідження, стимулює розвиток критичного мислення, але не дає остаточних відповідей. Ви маєте самостійно навчитися бачити проблеми, знаходити альтернативні шляхи їхнього розв’язання, мати власний погляд на минуле своєї країни, прогнозувати її майбутнє.
Коментарі (0)