Історія України 11 клас Мудрий, Аркуша (рівень стандарту)
- 30-04-2022, 11:05
- 706
§ 1. Уроки Другої світової війни
Розділ 1. Повоєнне врегулювання
§ 2. Підсумки війни: деконструкція фашизму і нацизму
§ 3. Політичний статус і міжнародне становище УРСР
§ 4. Утворення «двополюсного світу»
§ 5. Відновлення комуністичного режиму в Україні. Повстанська боротьба
§ 6. Українсько-польські відносини
§ 7. Відновлення ідеологічного контролю в СРСР
Розділ 2. Світ у пошуках нових моделей розвитку
§ 9. «Холодна війна» і посилення консервативних тенденцій у США і СРСР
§ 10. Політична та економічна реконструкція Західної Європи
§ 11. Демократичні рухи в Західній Європі та США в 1960-1970-х роках
§ 12. Лібералізація комуністичного режиму в СРСР
§ 13. Антикомуністичні виступи у Східній Європі
§ 14. Особливості суспільного життя «на окраїнах» світових політичних полюсів
§ 15. Деколонізація і виникнення «третього світу». Близькосхідна проблема
Розділ 3. Україна в період «відлиги»
§ 17. Десталінізація в Українській РСР
§ 18. Спроби реформування економіки
§ 19. Опозиційний рух: шістдесятники і дисиденти
§ 20. Етносоціальна структура населення і повсякденне життя
Розділ 4. Формування постіндустріального суспільства
§ 21. Науково-технічна революція
§ 22. Економічні та соціальні зміни у світі в 1960-1980-х роках
§ 23. Урбанізація і зростання освіченості населення
§ 25. Україна в умовах наростання системної кризи комуністичного режиму
§ 26. Концепція «радянського народу». Суспільна атмосфера в Україні
Розділ 5. Революційні зміни в Європі. Проголошення незалежності України
§ 27. «Прискорення», гласність, «нове мислення»
§ 28. Лібералізація суспільного та культурного життя. Національні рухи
§ 29. Українське суспільство в період «перебудови». Повсякденне життя
§ 30. «Осінь народів»: революції в Центрально-Східній Європі
§ 31. Серпневий заколот 1991 р. Проголошення незалежності України
Розділ 6. Україна в сучасному світі
§ 32. Україна: труднощі та здобутки державного будівництва
§ 33. Революція гідності. Збройна агресія Російської Федерації проти України
§ 34. Україна в умовах «багатополярного світу»
§ 35. Європейська інтеграція. Євроінтеграційний поступ України
§ 36. Постіндустріальне суспільство та виклики сучасності
Шановне учнівство!
Цього навчального року Ви будете вивчати найновіший період української та загалом світової історії - від завершення Другої світової війни до сучасності. І робитимете це в межах інтегрованого навчального курсу, де немає формального поділу на дві історії, - зате історія України повсякчас проступає з історії світу, а світова історія великою мірою твориться в Україні. Це час, коли можна було зримо відчути, як минуле дуже швидко перетворюється на майбутнє, і навпаки.
У Вас неминуче виникатиме питання про зв'язок цієї сторінки новітньої історії з Другою світовою війною, відтак часто буде з'являтися окреслення «повоєнний період». Однак треба взяти до уваги, що зміни, які відбулися в другій половині ХХ і на початку ХХІ ст., радикально вийшли за межі вузького поствоєнного погляду на світ. Вони не тільки стали своєрідним запереченням тієї війни, а й змусили до більшої відповідальності, розвинули інтеграцію до глобального рівня і тим самим унеможливили третю світову війну, у розв'язанні якої мало хто сумнівався.
Найважливішим здобутком українців у цей час стало проголошення і становлення держави Україна. Треба пам'ятати, що державність є цінністю, без якої існування народу в сучасному світі та його поступальний розвиток навряд чи можливі. Творення нової України спонукає також до висновку, що свободу й демократію потрібно боронити. І ще й - за необхідності - боронити силою.
Підручник усіляко заохочуватиме до зацікавлення родинними історіями. Рухаючись сторінками цієї книжки, Ви будете проживати життя своїх рідних і близьких - бабусь, дідусів, батьків. З усіма подіями, про які оповідає підручник, вони безпосередньо стикалися у своєму житті або принаймні про них чули. Отож підручник буде прагнути представити колективні біографії Ваших рідних і близьких у контекстах української та світової, насамперед європейської, історії.
Звичайно, у цій історії не бракувало зла й страху, але відваги стало більше. Значно ліпше, ніж це траплялося раніше, люди засвоїли урок, що не можна потурати злу, бо, за словами видатного чеського політика і драматурга Вацлава Гавела, «досі ще ніхто не схилив зло до поступок чи олюднення». У випадку зустрічі зі злом найліпшим розв'язанням ставала непохитна позиція.
Зі сторінок підручника до Вас промовлятимуть різні тексти: насамперед авторський, а також сучасників тих подій та істориків (Ex libris), історичні документи (Adfontes). У тексті Ви натраплятимете на характеристики постатей (Personalia), цікавинки (Nota bene!), визначення термінів. Розділи розпочинаються анонсами та кількома випереджуючими творчими завданнями. Усі структурні частини параграфів завершуються завданням, яке реалізує певну змістову лінію. Орієнтиром для формування вмінь, пов'язаних з предметно-історичною компетентністю, будуть рубрики Ad disputandum і Repetitio est mater studiorum наприкінці кожного параграфа. Вони дадуть змогу працювати як індивідуально, так і об'єднуючись у групи. У назвах рубрик використано латинські вислови, що має на меті розширити Ваші пізнавальні горизонти. Важливим джерелом інформації та підставою для розмірковувань стануть карти та інші візуальні матеріали.
Зичимо успіхів!
Коментарі (0)