Войти
Закрыть

Біологія і екологія 10 клас Остапченко (рівень стандарту)

10 Клас

 

Вступ

§ 1. Біологія і екологія — комплексні природничі науки. Їхні зв'язки з іншими дисциплінами

§ 2. Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв'язок

§ 3. Фундаментальні властивості живого

§ 4. Стратегія сталого розвитку природи та суспільства

Тема 1. Біорізноманіття

§ 5. Систематика — наука про різноманітність організмів

§ 6. Принципи сучасної наукової класифікації організмів

§ 7. Сучасні концепція та критерії виду

§ 8. Різноманіття вірусів та принципи їхньої класифікації. Неканонічні віруси: віроїди та пріони

§ 9. Особливості будови та функціонування вірусів

§ 10. Особливості розмноження вірусів рослин, бактерій, тварин та людини

§ 11. Гіпотези походження вірусів. Роль вірусів в еволюції органічного світу

§ 12. Різноманіття прокаріотів і принципи їхньої класифікації

§ 13. Особливості функціонування прокаріотичних клітин

§ 14. Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції живої матерії

§ 15. Огляд царств еукаріотичних організмів

Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії

§ 16. Будова та біологічна роль білків

§ 17. Будова та біологічна роль вуглеводів і ліпідів

§ 18. Будова та біологічна роль нуклеїнових кислот

§ 19. Загальна характеристика обміну речовин та енергії

§ 20. Енергетичне забезпечення процесів метаболізму

§ 21. Біосинтез вуглеводів і ліпідів у автотрофних і гетеротрофних організмів

§ 22. Біосинтез нуклеїнових кислот

§ 23. Біосинтез білків

§ 24. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму

§ 25. Раціональне харчування — основа нормального обміну речовин

§ 26. Порушення метаболізму, пов'язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин

Практична робота 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів і білків в організмі людини

Тема 3. Спадковість і мінливість

§ 27. Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини

§ 28. Реалізація генетичної інформації в еукаріотичних клітинах

§ 29. Регуляція експресії генів в еукаріотичних клітинах

§ 30. Механізми збереження сталості генетичного матеріалу

§ 31. Спадкова мінливість: комбінативна та мутаційна

§ 32. Хромосомні та геномні мутації. Біологічне значення мутацій

§ 33. Модифікаційна мінливість

§ 34. Особливості людини як об'єкта генетичних досліджень. Методи досліджень, які використовують у генетиці людини

§ 35. Організація генома людини

§ 36. Типи успадкування в людини

§ 37. Успадкування багатофакторних ознак у людини

§ 38. Популяційна генетика людини

§ 39. Медична генетика. Спадкові хвороби людини

§ 40. Діагностика спадкових захворювань людини. Медико-генетичне консультування

§ 41. Лікування та профілактика спадкових хвороб людини

Практична робота 2. Розв'язання типових задач з генетики

Тема 4. Репродукція та розвиток

§ 42. Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів

§ 43. Процеси регенерації у різних груп еукаріотів

§ 44. Особливості процесів регенерації у людини. Роль стовбурових клітин у процесах регенерації

§ 45. Сучасні досягнення регенеративної медицини та трансплантології

§ 46. Способи розмноження клітин еукаріотів

§ 47. Ріст і розвиток клітин. Фактори, які на них впливають

§ 48. Порушення клітинного циклу та їхні наслідки. Онкологічні захворювання

§ 49. Гаметогенез та його періоди. Запліднення та його біологічне значення

§ 50. Етапи ембріонального розвитку людини

§ 51. Регуляція ембріонального розвитку. Явище ембріональної індукції

§ 52. Періоди постембріонального розвитку людини

 


Завантажити підручник з Біологія і Екологія 10 клас Остапченко (рівень стандарту)

 

10-klas-biologija-i-ekologija-ostapchenko-2018.pdf [10.17 Mb] (cкачиваний: 3)

 

 

ДОРОГІ ДЕСЯТИКЛАСНИЦІ ТА ДЕСЯТИКЛАСНИКИ!

Цього року ви продовжуєте опановувати науку, яку справедливо вважають наукою ХХІ сторіччя, — біологію. Протягом попередніх років навчання ви відкривали для себе дивовижний світ різноманітних організмів — прокаріотів (бактерій і археїв) та еукаріотів (рослин, грибів, тварин). Ви також ознайомилися з будовою та процесами життєдіяльності людини як біосоціальної істоти. Минулого року ви дізналися про таку важливу властивість живої матерії, як здатність до історичного розвитку — еволюції. Саме у процесі еволюції поступово сформувалися різні рівні організації живої матерії: від молекулярного до біосферного.

Протягом цього та наступного років навчання ви матимете можливість закріпити набуті раніше знання й поповнити їх. Інформацію, яку ви вже вивчали протягом минулих років і яку потрібно пригадати, щоб розширити знання із цього питання, позначено.

Головні тези, які важливо засвоїти на кожному уроці, виділено в рубрику Запам'ятаємо.

У центрі уваги нашої з вами роботи — здоров’я людини та основи його збереження. Ви дізнаєтеся про особливості обміну речовин та механізми його регуляції, закономірності спадковості та мінливості людини, біологію індивідуального розвитку. Також ви докладніше ознайомитеся з різноманіттям біологічних систем різного рівня. Особливу увагу буде приділено неклітинним формам життя — вірусам, віроїдам і пріонам як збудникам небезпечних захворювань людини, тварин і рослин.

Важливою складовою курсу біології та екології є лабораторні й практичні роботи. Вони допоможуть вам самостійно засвоїти систему знань, сформувати спеціальні та практичні вміння. Для узагальнення та систематизації знань використовуйте таблиці, діаграми, схеми.

Формуванню навичок самостійної роботи, умінь пошуку потрібної інформації в додаткових літературних джерелах слугуватимуть навчальні проекти.

Крім основного матеріалу, підручник містить і додатковий, певним чином виокремлений у тексті. Це цікаві та корисні відомості з різних галузей біології та екології.

Підручник — важливе, але не основне джерело знань. Активно сприймайте те, що пропонують вам на уроках учитель або вчителька біології, творчо використовуйте інтернет-ресурси, різну навчальну та довідкову літературу. Там ви знайдете тематичні тести для самоконтролю знань, приклади розв’язування задач з генетики, словник термінів і багато цікавого додаткового матеріалу.

Авторський колектив сподівається, що знання, які ви отримаєте, не тільки розширять ваші уявлення про складність організації та вражаюче різноманіття біологічних систем, а й нададуть можливість застосувати їх у практичній діяльності.

Отже, успіху вам у пізнанні складного та цікавого світу живої природи! Автори.


 

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду