Войти
Закрыть

Біологія 7 клас Остапченко (нова програма)

7 Клас

 

Вступ

§ 1. Тварина - цілісний організм

§ 2. Основні відмінності тварин від рослин і грибів. Особливості живлення тварин

§ 3. Органи та системи органів тварин

Тема 1. Різноманітність тварин

§ 4. Поняття про класифікацію тварин

§ 5. Кишковопорожнинні (Жалкі)

§ 6. Кільчасті черви

§ 7. Членистоногі

§ 8. Ракоподібні

§ 9. Павукоподібні

§ 10. Будова комах

§ 11. Різноманітність комах

Практична робота 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах

§ 12. Молюски, або М’якуни

§ 13. Паразитичні черви - гельмінти

§ 14. Паразитичні та кровосисні членистоногі

§ 15. Риби

§ 16. Різноманітність риб

§ 17. Амфібії

§ 18. Рептилії

§ 19. Птахи: риси пристосованості до польоту

§ 20. Птахи: розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів

§ 21. Різноманіття птахів, їхня роль у природі та житті людини

Практична робота 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів

§ 22. Ссавці: загальна характеристика

§ 23. Різноманітність ссавців: яйцекладні, сумчасті, комахоїдні, рукокрилі

§ 24. Різноманітність ссавців: гризуни, зайцеподібні, копитні

§ 25. Різноманітність ссавців: хижі, китоподібні

§ 26. Різноманітність ссавців: примати

Практична робота 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин

§ 27. Живлення тварин

§ 28. Органи травлення тварин

§ 29. Дихання та газообмін у тварин

§ 30. Кров, її основні функції. Транспорт речовин по організму тварин

§ 31. Виділення та його значення для організму

§ 32. Опора і рух. Види скелета і способи пересування безхребетних тварин

§ 33. Опорно-рухова система хребетних тварин

§ 34. Покриви тіла тварин

§ 35. Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин

Практична робота 4 (виконується на вибір учителя). Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

Практична робота 5 (виконується на вибір учителя). Порівняння будови скелетів хребетних тварин

Практична робота 6 (виконується на вибір учителя). Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях)

§ 36. Органи чуття тварин

§ 37. Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин

§ 38. Розвиток тварин

Тема 3. Поведінка тварин

§ 39. Поведінка тварин у природі та методи її вивчення

§ 40. Вроджена і набута поведінка тварин

§ 41. Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин

§ 42. Форми поведінки тварин

§ 43. Репродуктивна поведінка тварин

§ 44. Територіальна поведінка

§ 45. Соціальна поведінка. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем

Практична робота 7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відеоматеріалами чи описом)

§ 46. Комунікація тварин

§ 47. Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність

Тема 4. Організми та середовища існування

§ 48. Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища

§ 49. Ланцюги живлення і потоки енергії в екосистемах. Взаємозв’язки різних компонентів екосистеми

§ 50. Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на організми

§ 51. Основи охорони природи

Узагальнення

 

Завантажити підручник з Біології 7 клас Остапченко (нова програма)


 7-klas-biolohiia-ostapchenko-2020.pdf [11.32 Mb] (cкачиваний: 3)
 

ДОРОГІ СЕМИКЛАСНИЦІ ТА СЕМИКЛАСНИКИ!

Ви починаєте вивчати новий розділ біології: науку про тварин - зоологію. Мабуть, важко уявити життя без цих істот: хтось із вас утримує вдома собак або котів, декоративних пташок чи акваріумних риб, хтось допомагає батькам піклуватися про сільськогосподарських тварин: корів, свиней, курей тощо. Наш підручник ознайомить вас із різноманітним і цікавим світом тварин, що мешкають на планеті Земля, і насамперед в Україні. Ви дізнаєтеся про види тварин, від яких людина має чималу користь, а також про ті, що завдають шкоди її господарству, переносять збудників небезпечних захворювань, спричиняють захворювання людини й свійських тварин, про зв’язки тварин між собою і з довкіллям.

Щоб краще засвоїти матеріал підручника, навчіться виділяти головне й підтверджувати його прикладами. Перед опануванням певної теми прочитайте її назву та інформацію про те, що ви в ній дізнаєтеся. Зверніть увагу на запитання рубрики Пригадайте. Вони допоможуть вам пригадати матеріал, вивчений раніше, і краще засвоїти новий.

Уважно роздивляйтеся малюнки підручника, читайте підписи до них, знаходьте всі позначені елементи. До малюнків, що ілюструють різноманітність певної групи тварин, намагайтеся продовжити запропонований перелік, орієнтуючись на власний досвід. Доповнюйте матеріал параграфів цікавою інформацією з енциклопедій, інтернету, науково-популярних книжок, передач і відеофільмів. Це розширить ваш кругозір, допоможе глибше зрозуміти навколишній світ і своє місце в ньому.

Прочитавши текст параграфа, звертайте особливу увагу на важливі моменти нового матеріалу, вивченого на уроці, робіть узагальнення. Не оминайте увагою рубрики перевірте здобуті знання, Обговоріть у групах, Для допитливих і кмітливих, Творче завдання. Запитання і завдання, запропоновані в них, допоможуть розвинути вміння користуватися додатковою інформацією, навички працювати в групах, зіставляти факти й висловлювати власні судження, знаходити закономірності в природних явищах тощо.

Засвоєнню теоретичного матеріалу сприятимуть практичні роботи та лабораторні дослідження. Під час їхнього виконання ви набуватимете важливих наукових умінь і навичок.

Сподіваємося, що за допомогою цього підручника ви поповните свої знання з біології. Він допоможе краще зорієнтуватися в інформації, отриманій поза школою, підкаже, як застосовувати ці знання у своєму подальшому житті.

Отже, успіху вам у навчанні та нових відкриттів у світі живої природи!

Автори


скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду