Біологія 8 клас Соболь 2021 (нова програма)
- 26-11-2021, 02:14
- 6 020
Вступ
§ 1. Біосоціальна природа людини
Тема 1. Організм людини як біологічна система
§ 3. Організм людини як біологічна система
§ 4. Різноманітність клітин організму людини. Тканини
§ 5. Органи і системи органів організму людини
§ 6. Поняття про механізми регуляції функцій організму людини
Тема 2. Опора та рух
§ 10. Значення опорно-рухової системи, будова та функції
§ 11. Кістка. З'єднання кісток
§ 12. Огляд будови скелета людини
§ 13. Функції та будова скелетних м’язів
§ 14. Робота м’язів. Втома м’язів
§ 15. Розвиток опорно-рухової системи людини
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини
§ 16. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини - основна властивість живого
§ 17. Харчування та обмін речовин. Їжа та її компоненти. Харчові та енергетичні потреби людини
§ 18. Значення компонентів харчових продуктів
Тема 4. Травлення
§ 19. Травлення людини. Система органів травлення
§ 20. Процес травлення в ротовій порожнині. Ковтання
§ 22. Травлення в кишечнику. Всмоктування
§ 23. Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання
Тема 5. Дихання
§ 26. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Газообмін у легенях і тканинах
§ 27. Профілактика захворювань дихальної системи
Тема 6. Транспорт речовин
§ 28. Внутрішнє середовище організму. Кров. Лімфа
§ 29. Групи крові та переливання крові. Зсідання крові
§ 32. Алергія. СНІД. Імунізація
§ 33. Система кровообігу. Серце. Робота серця
§ 34. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові
§ 35. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. Кровотечі
Тема 7. Виділення. Терморегуляція
§ 36. Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи
§ 37. Утворення сечі. Регуляція сечовиділення. Захворювання нирок та їх профілактика
§ 39. Терморегуляція. Захворювання шкіри
Тема 8. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система
§ 43. Кора головного мозку, її значення
§ 44. Периферична нервова система
§ 45. Профілактика захворювань нервової системи
Тема 9. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи
§ 46. Загальна характеристика сенсорних систем
§ 47. Зорова сенсорна система. Око
§ 48. Зір людини. Гігієна зору
§ 49. Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху
§ 50. Сенсорні системи нюху й смаку
§ 51. Сенсорні системи рівноваги та руху
§ 52. Сенсорні системи дотику, температури, болю
Тема 10. Вища нервова діяльність
§ 53. Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи
§ 54. Безумовні рефлекси людини. Вроджена поведінка людини
§ 55. Умовні рефлекси людини. Набута поведінка
§ 56. Научіння. Розумова діяльність
Тема 11. Ендокринна система
§ 61. Залози внутрішньої та змішаної секреції
§ 62. Стрес. Профілактика захворювань ендокринної системи
Тема 12. Розмноження та розвиток людини
§ 63. Будова та функції репродуктивна системи
§ 64. Статеве дозрівання. Статеві клітини
§ 65. Запліднення. Вагітність. Ембріональний розвиток
§ 66. Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров'я
Завантажити підручник з Біології 8 клас Соболь (нова програма)
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ?
Підручник, який ви тримаєте в руках, ознайомить вас з особливостями життєдіяльності, будови й поведінки людини. Але перед тим, як розпочати вивчення, запам'ятайте, що організм людини - це не лише біологічна система, що складається із клітин, тканин, органів й систем органів. Людина - найдосконаліший витвір природи з дивовижним внутрішнім світом. Кожна людина - неповторність, якої не було, немає в даному часі й не буде в майбутньому. Цей підручник дасть вам не лише нові знання, а й допоможе сформувати власні способи діяльності, для того щоб ви змогли реалізувати одну з найвищих людських потреб - потребу творити. А для цього потрібно пізнати самих себе. «Пізнай себе і ти пізнаєш світ», - говорили древні мудреці. Пізнання самого себе відкриє вам можливості власного прогресу, успіху, щастя та поваги самих до себе і в людей, які вас оточують.
Матеріал підручника поділено на теми й окремі параграфи. Основними частинами параграфів підручника є такі рубрики.
Вступна частина містить цитату до параграфа, рубрики «Основні поняття й ключові терміни», «Пригадайте!», «Знайомтеся!», «Цікаво знати», «Новини зі світу науки», «Поміркуйте!» та ілюстративні завдання, ввідні вправи, класичні експерименти для формування мотивації до навчання. У цій частині також подано завдання, ілюстрації, відомості про організм людини, кросворди тощо.
«ЗМІСТ» містить матеріал для засвоєння й формування нових знань, умінь, навичок, способів діяльності. У змісті великими літерами синього кольору виділено ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, що організовують найважливішу інформацію, а малими синіми літерами - ключові терміни, що узагальнюють якусь частину інформації. Основні поняття й ключові терміни є обов'язковими для запам'ятовування на відміну від понять, поданих курсивом. За їхньою допомогою виділяються визначення, назви явищ, поняття, що ви їх вивчатимите пізніше. Матеріал змісту поділений на розділи, до яких подається запитання, а в кінці - узагальнювальний висновок.
«ДІЯЛЬНІСТЬ» містить матеріал для формування способів продуктивної діяльності, розвитку творчої активності й дослідницьких умінь. Метою цієї частини параграфа є зміцнення, поглиблення, розширення знань шляхом самостійного виконання завдань та створення власних освітніх продуктів, якими є: проекти, малюнки, рисунки, висновки, дослідження, презентація, власні рекомендації тощо. Ця частина містить теми проектів, творчі завдання, міжпредметні завдання «Біологія + ...» тощо. Для формування практичних й дослідницьких умінь у рубриці «Навчаємося пізнавати» подано інструктивні картки до практичних робіт, дослідницьких завдань і лабораторних досліджень.
«РЕЗУЛЬТАТ» містить завдання для закріплення, контролю й корекції знань та самооцінки навчальної діяльності. Ці завдання подаються з поступовим ускладненням та із зазначенням рівня їхньої складності й оцінки в балах.
Щиро зичимо вам успіхів у навчанні й здійсненні інтелектуальних відкриттів!
Коментарі (0)