Хімія 11 клас Савчин (рівень стандарту)
- 16-11-2023, 13:48
- 230
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
§ 1. Періодичний закон у світлі сучасних уявлень про електронну будову атомів
Повторюємо й узагальнюємо тему 1 «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів»
Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини
§ 4. Види хімічних зв'язків: йонний зв'язок
§ 5. Види хімічних зв'язків: ковалентний зв'язок
§ 6. Види хімічних зв'язків: водневий зв'язок
§ 7. Види хімічних зв'язків: металічний зв'язок
§ 8. Кристалічний та аморфний стани твердих речовин
§ 9. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови
Повторюємо й узагальнюємо тему 2 «Хімічний зв'язок і будова речовин»
Тема 3. Хімічні реакції
§ 10. Необоротні й оборотні хімічні процеси
§ 11. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє
§ 13. Поняття про гальванічний елемент як джерело електричного струму
§ 14. Розрахункові задачі на обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції
Повторюємо й узагальнюємо тему 3 «Хімічні реакції»
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості
§ 15. Неметали. Загальна характеристика неметалів, їхні фізичні властивості
§ 16. Алотропія. Алотропні модифікації неметалічних елементів
§ 18. Окисні й відновні властивості неметалів
§ 19. Застосування неметалів. Біологічне значення неметалічних елементів
§ 20. Оксиди неметалічних елементів, їхній вміст в атмосфері
§ 21. Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном
§ 23. Особливості взаємодії нітратної та концентрованої сульфатної кислот з металами
Повторюємо й узагальнюємо відомості про неметалічні елементи та їхні сполуки
§ 25. Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови
§ 26. Алюміній: фізичні та хімічні властивості
§ 27. Залізо: фізичні та хімічні властивості
§ 28. Застосування металів та їхніх сплавів
§ 29. Основи. Властивості та застосування гідроксидів Натрію та Кальцію
§ 30. Біологічне значення металічних елементів
§ 32. Кислі солі. Якісні реакції на деякі йони
§ 33. Солі, їхнє поширення в природі та застосування
§ 34. Дослідження якісного складу солей
§ 35. Практична робота 1. Дослідження якісного складу солей
Повторюємо й узагальнюємо відомості про металічні елементи та їхні сполуки
§ 36. Поняття про жорсткість води та способи її усунення
§ 37. Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти
§ 38. Сучасні силікатні матеріали
§ 39. Генетичні зв'язки між основними класами неорганічних сполук
§ 40. Практична робота 2. Генетичні зв'язки між неорганічними речовинами
Повторюємо й узагальнюємо відомості з підтеми 3 теми 4 «Неорганічні речовини та їхні властивості»
Тема 5. Хімія та прогрес людства
§ 41. Роль хімії в створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій
§ 42. Роль хімії в розв'язанні продовольчої проблеми
§ 43. Роль хімії в розв'язанні сировинної проблеми
§ 44. Роль хімії в розв'язанні енергетичної проблеми
§ 45. Роль хімії в розв'язанні екологічної проблеми
§ 46. «Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією
§ 47. Видатні українські вчені-хіміки та хіміки-педагоги
Повторюємо й узагальнюємо відомості з теми 5 «Хімія та прогрес людства»
Відповіді до завдань і розрахункових задач
Шановні одинадцятикласники!
У цьому навчальному році ви завершуєте вивчення шкільного курсу хімії. Упродовж попередніх років ви переконалися, що хімія має величезне значення для кожної людини. Адже хімічні знання є складником загальної культури людини, а вміння застосовувати набуті знання в практичній діяльності визначає рівень її життєвої компетентності й успішної соціалізації. Загальновідомо, що світ, у якому ми живемо, — це світ речовин, з яких побудовані клітини живих організмів, і речовин, що формують наше довкілля.
В 11 класі, вивчаючи загальну хімію та хімію неорганічних сполук, ви формуватимете уявлення про цю науку як про цілісну систему вмінь, набуватимете досвіду роботи з речовинами. Використовуючи отриманий досвід, ви зможете поєднати вивчені поняття, закони й теорії органічної та неорганічної хімії, осягнути їхню універсальність і внутрішньопредметний інтегральний характер. Матеріал 11 класу передбачає можливості самостійно проводити дослідження та спостереження, виконувати практичні роботи, розв'язувати розрахункові й експериментальні задачі, створювати навчальні проекти.
Програма рівня стандарту в 11 класі передбачає вивчення п'яти тем: Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовин. Тема 3. Хімічні реакції. Тема 4. Неорганічні речовини та їхні властивості. Тема 5. Хімія та прогрес людства.
Опановуючи матеріал цих тем, ви поглибите здобуті в основній школі знання про хімічні елементи та речовини, узагальните відомості про електронну будову атомів елементів за їхнім розміщенням у періодичній системі. Вивчення властивостей речовин та їх практичне застосування сприятиме формуванню предметних і життєвих компетентностей, розвиватиме критичне, логічне та дивергентне мислення, спонукатиме до навчання впродовж життя.
Завершальна тема курсу присвячена ролі хімії в розв'язанні найважливіших проблем людства: у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, забезпеченні продуктами харчування, сировиною та енергоресурсами, а також впливу діяльності людини на навколишнє середовище. Ознайомлення з філософією «зеленої» хімії як напряму досліджень сприятиме застосуванню технологій, які внеможливлюють утворення шкідливих речовин у процесах їхнього виробництва й використання.
Підручник структуровано на окремі рубрики. На початку параграфів наведено узагальнені цілі, розкрито зміст навчального матеріалу. У тексті параграфів уміщено запитання та завдання з метою діалогічної взаємодії з цим текстом, рефлексії, формування вмінь висловлювати власні судження. Наприкінці кожного параграфа подано рубрики «Підсумовуємо вивчене» та «Завдання для самоконтролю», де вміщено різнорівневі завдання в порядку зростання складності.
Краще орієнтуватися в підручнику вам допоможуть умовні позначення рубрик. Щиро бажаю успіхів у навчанні!
Авторка
Коментарі (0)