Література українська та зарубіжна 5 клас Яценко, Пахаренко 2022 (частина 1)
- 19-01-2023, 00:55
- 484
Художня література — духовна скарбниця людства
Малі жанри фольклору та літератури
Прислів’я та приказки — перлини народної мудрості
Народні казки
Індійська народна казка «Фарбований шакал»
Арабська народна казка «Казка про Аладдіна і чарівну лампу»
Українська народна казка «Яйце-райце»
Кримськотатарська народна казка «Золоте яблуко»
Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм «Пані Метелиця»
Літературні казки
Шарль Пеppo (1786-1859) «Попелюшка, або Кришталевий черевичок»
Еріх Распе (1736-1794) «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) «Русалонька»
Оскар Вайльд (1854-1900) «Щасливий принц»
Іван Франко (1856-1916) «Фарбований Лис»
Леся Українка (1871-1913) «Лелія»
Валерій Шевчук (1939) «Чотири сестри»
Минуле народів у фольклорі та літературі: легенди, перекази, літописні оповіді
Легенди українського народу. Калина
Легенди українського народу. Берегиня
Легенди про короля Артура і лицарів Круглого Столу
Літописні оповіді. Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь
Народні перекази. Козацька сторожа в степу
Олександр Олесь (1878-1944) «Микита Кожум’яка»
Сергій Плачинда (1928-2013) «Богатирська застава»
Поетичний образ України
Тарас Шевченко (1814-1861) «Учітесь, читайте...», «Зоре моя вечірняя...»
Богдан Лепкий (1872-1941) «Шевченкова верба»
Адам Міцкевич (1798-1855) «Акерманські степи»
Галина Кирпа (1950) «Мова моя»
Тетяна Майданович (1957) «Країна Українія», «Ο Україно! Божий білий цвіт!»
Словник літературознавчих термінів
Від авторів
Юний читачу! Юна читачко!
Ти починаєш вивчення нового шкільного предмета «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної)». Корисним і пізнавальним читацьким путівником у світі української та зарубіжної літератур стане для тебе підручник. Ти матимеш чудову можливість ознайомитися з творчістю видатних українських і зарубіжних письменників і письменниць, художні твори яких — то цілий світ, багатий і неповторний. Ти довідаєшся про таємниці їх написання, дізнаєшся цікаві факти про митців та мисткинь художнього слова, навчишся вести читацький діалог із авторами/авторками літературних творів та їхніми героями та героїнями, осмислювати проблеми, що знайшли художнє відображення в текстах. А головне, читаючи художні твори, ти водночас пізнаватимеш і себе, розвиватимеш свої читацькі інтереси, творчі здібності, удосконалюватимеш уміння виразного читання та мовленнєві навички, підвищуватимеш читацьку грамотність.
Орієнтиром для пізнання художньої майстерності творів української та зарубіжної літератур на шляху вдумливого читача/читачки стануть рубрики підручника, що мають відповідні позначки. Уважно розглянь їх:
Читацький путівник — перелік знань та умінь, опанувати які ти матимеш можливість під час вивчення теми.
Ти вже знаєш — нагадування про те, що тобі вже відомо з початкової школи.
Ти вже вмієш — можливість переконатися в тому, якими читацькими вміннями ти вже оволодів/оволоділа.
Літературознавчий клуб — матеріал, який допоможе створити уявлення про письменника чи письменницю, сприйняти текст художнього твору.
Літературознавчий словничок — визначення літературознавчих понять, розуміння яких потрібне для глибокого осмислення художнього твору.
Мовна скарбничка — матеріал для удосконалення твого мовлення.
У колі мистецтв — зіставлення художніх образів творів української літератури з іншими видами мистецтва — образотворчим, музичним, кіно, анімацією тощо.
Поміркуй! — запитання та завдання для закріплення вивченого матеріалу.
Читай і досліджуй! — творчі дослідницькі завдання та читацькі проекти для самостійного або ж групового виконання. Такі завдання потребують чимало часу для виконання, тож учитель/учителька допоможуть тобі обрати одне-два завдання які ти зможеш виконати впродовж семестру.
Підсумуй! — запитання і завдання для систематизації та узагальнення вивченого.
Читацьке дозвілля — перегляд екранізацій літературних творів, прослуховування музики, віртуальне відвідування музеїв, картинних галерей тощо.
Коментарі (0)