Войти
Закрыть

Література українська та зарубіжна 5 клас Яценко, Пахаренко 2022 (частина 1)

5 Клас

 

Художня література — духовна скарбниця людства

Захопливий світ книжок

Спляча книга

Чорнильне серце

Малі жанри фольклору та літератури

Прислів’я та приказки — перлини народної мудрості

Народні загадки

Леонід Глібов (1827-1893)

Народні казки

Індійська народна казка «Фарбований шакал»

Арабська народна казка «Казка про Аладдіна і чарівну лампу»

Українська народна казка «Яйце-райце»

Кримськотатарська народна казка «Золоте яблуко»

Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм «Пані Метелиця»

Літературні казки

Шарль Пеppo (1786-1859) «Попелюшка, або Кришталевий черевичок»

Еріх Распе (1736-1794) «Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена»

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875) «Русалонька»

Оскар Вайльд (1854-1900) «Щасливий принц»

Іван Франко (1856-1916) «Фарбований Лис»

Леся Українка (1871-1913) «Лелія»

Валерій Шевчук (1939) «Чотири сестри»

Минуле народів у фольклорі та літературі: легенди, перекази, літописні оповіді

Легенда про заснування Риму

Легенди українського народу. Калина

Легенди українського народу. Берегиня

Легенди про короля Артура і лицарів Круглого Столу

Легенди про Робіна Гуда

Літописні оповіді. Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь

Народні перекази. Козацька сторожа в степу

Олександр Олесь (1878-1944) «Микита Кожум’яка»

Сергій Плачинда (1928-2013) «Богатирська застава»

Поетичний образ України

Тарас Шевченко (1814-1861) «Учітесь, читайте...», «Зоре моя вечірняя...»

Богдан Лепкий (1872-1941) «Шевченкова верба»

Адам Міцкевич (1798-1855) «Акерманські степи»

Галина Кирпа (1950) «Мова моя»

Тетяна Майданович (1957) «Країна Українія», «Ο Україно! Божий білий цвіт!»

Узагальнюємо вивчене

Словник літературознавчих термінів

 

Завантажити підручник з зарубіжної та української літератури 5 клас Яценко, Пахаренко 2022 (частина 1)

  

 

Від авторів

Юний читачу! Юна читачко!

Ти починаєш вивчення нового шкільного предмета «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної)». Корисним і пізнавальним читацьким путівником у світі української та зарубіжної літератур стане для тебе підручник. Ти матимеш чудову можливість ознайомитися з творчістю видатних українських і зарубіжних письменників і письменниць, художні твори яких — то цілий світ, багатий і неповторний. Ти довідаєшся про таємниці їх написання, дізнаєшся цікаві факти про митців та мисткинь художнього слова, навчишся вести читацький діалог із авторами/авторками літературних творів та їхніми героями та героїнями, осмислювати проблеми, що знайшли художнє відображення в текстах. А головне, читаючи художні твори, ти водночас пізнаватимеш і себе, розвиватимеш свої читацькі інтереси, творчі здібності, удосконалюватимеш уміння виразного читання та мовленнєві навички, підвищуватимеш читацьку грамотність.

Орієнтиром для пізнання художньої майстерності творів української та зарубіжної літератур на шляху вдумливого читача/читачки стануть рубрики підручника, що мають відповідні позначки. Уважно розглянь їх:

Читацький путівник — перелік знань та умінь, опанувати які ти матимеш можливість під час вивчення теми.

Ти вже знаєш — нагадування про те, що тобі вже відомо з початкової школи.

Ти вже вмієш — можливість переконатися в тому, якими читацькими вміннями ти вже оволодів/оволоділа.

Літературознавчий клуб — матеріал, який допоможе створити уявлення про письменника чи письменницю, сприйняти текст художнього твору.

Літературознавчий словничок — визначення літературознавчих понять, розуміння яких потрібне для глибокого осмислення художнього твору.

Мовна скарбничка — матеріал для удосконалення твого мовлення.

У колі мистецтв — зіставлення художніх образів творів української літератури з іншими видами мистецтва — образотворчим, музичним, кіно, анімацією тощо.

Поміркуй! — запитання та завдання для закріплення вивченого матеріалу.

Читай і досліджуй! — творчі дослідницькі завдання та читацькі проекти для самостійного або ж групового виконання. Такі завдання потребують чимало часу для виконання, тож учитель/учителька допоможуть тобі обрати одне-два завдання які ти зможеш виконати впродовж семестру.

Підсумуй! — запитання і завдання для систематизації та узагальнення вивченого.

Читацьке дозвілля — перегляд екранізацій літературних творів, прослуховування музики, віртуальне відвідування музеїв, картинних галерей тощо.


скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду