Всесвітня історія 9 клас Гісем, Мартинюк (поглиблене вивчення)
- 22-03-2022, 00:40
- 1 359
§ 1. Вступ. Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії
Розділ I. Європа та Америка наприкінці XVIII — на початку XIX ст.
§ 2-3. Початок Великої французької революції кінця XVIII ст.
§ 4. Завершення Великої французької революції
§ 5-6. Консульство та Імперія Наполеона Бонапарта
§ 7. Наполеонівські війни та їх наслідки
Розділ II. Європа та Америка в добу революцій і національного об'єднання (1815—1870 рр.)
§ 10-11. Франція. Бельгійська революція
§ 14-15. Австрійська та Російська імперії
§ 17-18. Об'єднання Німеччини. Об'єднання Італії
§ 20. Утворення незалежних держав у Латинській Америці
Розділ III. Європа та Америка в останній третині ХІХ — на початку ХХ ст.
Розділ IV. Пробудження Азії. Міжнародні відносини (друга половина XIX — початок XX ст.)
§ 37. Міжнародні відносини наприкінці XIX — на початку XX ст.
Розділ V. Розвиток культури (кінець ХVIII — початок XX ст.)
§ 40-41. Література та мистецтво
Практичне заняття. Зародження масової культури
Узагальнення до курсу. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» XIX століття
Додатки
Плани-схеми для організації самостійної роботи
Шановні дев'ятикласники і дев'ятикласниці!
Перед тим як розпочати вивчення нового періоду всесвітньої історії, варто ознайомитися зі змістом підручника та його структурою. Матеріал підручника об’єднано у п’ять розділів та 41 параграф. Дати основних подій, поняття й терміни, імена історичних діячів, на які слід звернути увагу та запам’ятати, виділені в тексті спеціальним шрифтом. Після деяких імен у дужках подано їхні роки життя, для правителів — роки перебування при владі. Тлумачення найважливіших понять подано окремими врізками.
Важливе значення для засвоєння матеріалу мають історичні документи, ілюстрації, карти та схеми. Працюючи з параграфом, необхідно обов’язково прочитати вміщені до нього документи та відповісти на запитання. Схеми розкривають зв’язки між складовими історичних явищ, пояснюють їхні особливості тощо. Сюжетні ілюстрації, портрети історичних діячів створять цілісне уявлення про події минулого та їх учасників. Робота з історичною картою дозволить з’ясувати, де саме відбувалися події, про які йдеться в тексті, або які зміни вони спричинили. Параграфи завершуються висновками, які допоможуть вам визначити розглянуті в них провідні ідеї.
Перевірити свої знання вам дозволять запитання, наведені після кожного параграфа. Підсумувати матеріал розділу ви зможете за допомогою завдань на узагальнення знань.
У кінці підручника ви знайдете словник основних термінів і понять, до якого ви можете звернутися в процесі роботи з параграфами.
Проте не завжди інформації, наведеної в підручнику, достатньо для того, щоб підготуватися до уроків, зокрема до практичних занять, які потребують опрацювання додаткових джерел. А можливо, у вас виникне бажання поглибити свої знання та дізнатися більше, ніж написано в підручнику.
Трафальгарська битва (фрагмент). Художник Дж.Т. Серрес, 1824 р.
Щоб вам було зручніше працювати з підручником, окрема інформація в ньому об’єднана за рубриками.
• Опрацювавши цей параграф, ви зможете. У цій рубриці наведено стислий виклад основних навчальних завдань.
• Пригадайте. Запитання, подані в цій рубриці, допоможуть вам пригадати раніше вивчений матеріал і підготуватися до сприйняття нового.
• Документи розповідають. Під цією рубрикою наведені фрагменти історичних джерел і запитання до них.
• Постать в історії. Ця рубрика містить інформацію про видатних історичних діячів, що мали важливий вплив на розвиток подій.
• Цікаві факти. У цій рубриці ви знайдете цікаві історичні факти, пов’язані зі змістом матеріалу параграфа.
• Висновки. Тут наведені основні положення вивченого матеріалу, що завершують параграфи.
• Запитання і завдання. У цій рубриці містяться запитання і завдання до параграфів, що поділяються на чотири групи:
Перевірте, як ви запам'ятали. За допомогою цих запитань ви зможете здійснити самоперевірку й дізнатися, чи добре ви запам’ятали розглянутий матеріал.
Подумайте і дайте відповідь. Запитання цієї рубрики дозволять вам осмислити прочитане.
Виконайте завдання. Виконання цих завдань розвиватиме ваші навчальні вміння (працювати з історичною картою, складати плани, таблиці тощо).
Творче завдання. Тут ви знайдете багато цікавих завдань, що виконуються за вказівкою вчителя або тими учнями, які прагнуть поглибити свої знання за допомогою ресурсів Інтернету або додаткової літератури.
Атака шотландської кавалерії в битві під Ватерлоо (фрагмент). Художниця Е. Томпсон, 1881 р.
Із повагою, автори
Коментарі (0)