Природознавство 5 клас Коршевнюк, Баштовий
- 2-02-2022, 13:26
- 1 225
Вступ
§ 1. Науки, що вивчають природу
§ 3. Обладнання для вивчення природи
Розділ 1. Тіла. Речовини та явища навколо нас
§ 4. Тіла навколо нас. Характеристики тіла
§ 5. Речовини, їхні фізичні властивості
§ 7. Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні, неорганічні та органічні речовини
§ 8. Поняття про чисті речовини і суміші
§ 9. Способи розділення сумішей
§ 10. Явища природи. Фізичні явища, їхня різноманітність
§ 11. Механічні й теплові фізичні явища
§ 12. Магнітні та електричні фізичні явища
§ 13. Звукові та світлові фізичні явища
§ 14. Хімічні явища, або хімічні реакції
Розділ 2. Всесвіт
§ 19. Зоряні системи — галактики
§ 21. Астрономія — наука про всесвіт
Розділ 3. Земля — планета сонячної системи
Тема 1. Земля як планета
§ 25. Місяць — супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення
§ 26. Способи зображення Землі
§ 27. Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту
§ 28. Властивості ґрунту, догляд за ґрунтом
§ 30. Вода на Землі, властивості й колообіг води
§ 31. Вода — розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини
§ 32. Розчини в природі. Значення води в природі. Використання води людиною
Тема 2. Планета земля як середовище життя організмів
§ 33. Організм і його властивості. Клітинна будова організмів
§ 34. Різноманітність організмів. Рослини
§ 35. Тварини. Різноманітність тварин
§ 38. Середовище життя. Чинники неживої природи: світло, повітря
§ 39. Вода і тепло в житті організмів. Періодичні зміни умов середовища
§ 40. Наземно-повітряне середовище та його мешканці
§ 41. Водне середовище та його мешканці
§ 42. Ґрунт як середовище життя та його мешканці
§ 43. Чинники живої природи. Угруповання організмів
Тема 3. Людина на планеті Земля
§ 45. Людина — частина природи. Зміни в природі
§ 46. Екологічні проблеми та їхнє вирішення
§ 47. Охорона природи. Червона книга України
§ 48. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення
Завантажити підручник з Природознавства 5 клас Коршевнюк, Баштовий
Шановна п’ятикласнице!
Шановний п’ятикласнику!
Цей підручник допоможе тобі розширити знання про природу. Ти дізнаєшся, наскільки різноманітні тіла і явища природи на нашій планеті й у Всесвіті, як їх можна вивчати, від чого необхідно захищати Землю та її мешканців. Вивчаючи природознавство, ти зануришся у світ дослідництва. Адже виконуватимеш спостереження й досліди, пояснюватимеш їх результати, робитимеш висновки. Кожен крок у вивченні природи наближатиме тебе до розуміння її загадок і готуватиме до вивчення біології, фізики, хімії, географії, екології в наступних класах.
Підручник поділено на розділи і теми, зміст яких розкрито в параграфах. Після основного тексту параграфа є такі рубрики: «Підсумки», «Сторінка природодослідника», «Сторінка ерудита», «Запитання. Завдання». Навіщо потрібна кожна з них?
Підсумки
Ця рубрика підсумовує основний матеріал параграфа, виділяє головне в його змісті.
Сторінка природодослідника
Ця рубрика дасть тобі змогу самостійно зробити природничі відкриття і відчути себе природодослідником. Можливо, дослідження природи так тебе захоплять, що стануть улюбленою справою всього життя.
Сторінка ерудита
Ця рубрика стане в пригоді тим, хто не обмежиться вивченням тексту параграфів і захоче знати більше. Ерудиція означає «ученість». Ерудитами називають людей, які мають глибокі всебічні знання з різних наук.
Запитання і завдання
Ця рубрика містить різноманітні запитання й завдання, які дадуть тобі змогу перевірити, чи добре засвоєно матеріал параграфа. Часто останнє запитання чи завдання в ній позначено зірочкою (*). Якщо ти даватимеш вичерпні відповіді на запитання і старанно виконуватимеш завдання, то зможеш досягти високих результатів у вивченні природознавства.
Попрацюйте в групах
Допоможуть дорослі
Завдяки таким рубрикам ти збагнеш, що безмежний світ природи легше вивчати й оберігати не поодинці, а спільно з однокласниками і рідними.
Щоб зосередити твою увагу на основних термінах і поняттях, у тексті параграфів їх виділено особливим шрифтом.
У підручнику багато ілюстрацій. Їхнє призначення - надавати тобі додаткову інформацію, розвивати спостережливість і естетичні смаки, знайомити з тілами природи, небесними тілами тощо.
У цьому навчальному році тобі доведеться об’єднуватися з однокласниками в групи для роботи над навчальними проектами. Щоб зрозуміти, як працювати в групі, потрібно уважно слухати пояснення вчителя. А збагнути сутність проектів допоможе рубрика Навчальний проект.
Ознайомся з пам’яткою «Як працювати над навчальним проектом у групі». У ній містяться поради щодо виконання навчального проекту.
Як працювати над навчальним проектом у групі
1. Уважно прочитайте мету проекту.
2. Обговоріть з учасниками групи, як її досягти. Для цього визначте, які завдання необхідно виконати.
3. Запишіть завдання по порядку — це ваш план роботи над проектом.
4. Поміркуйте, що вам знадобиться для виконання завдань (наприклад, яке обладнання, матеріали), як краще представити результати вашої роботи (наприклад, фотоальбом, стенд, презентація, малюнок, таблиця).
5. Розподіліть завдання між членами групи, визначте терміни їх виконання.
6. Після того як кожний учасник групи виконає доручене йому завдання, обговоріть їх у групі. Проаналізуйте зібрані дані, приберіть зайві або доповніть у разі потреби.
7. Оформіть результати виконання проекту, підготуйтесь до їх представлення.
8. Презентуйте проект учням інших груп або інших класів.
9. Оцініть, наскільки успішною була робота над проектом групи в цілому і особисто кожного учасника.
Якщо під час роботи над проектом у вас виникнуть труднощі, звертайтеся по допомогу до вчителя.
Бажаємо успіхів!
Автори
Коментарі (0)