Войти
Закрыть

Вступ до історії та громадянської освіти 5 клас Власов, Гирич 2022

5 Клас

 

Вступ

§ 1. Предмет шкільної істсорії

Розділ 1. Науки, що вивчають минуле

§ 2. Історія як наука про розвиток людства

§ 3. Джерела історичної інформації

§ 4. Значення археології для дослідження минулого

§ 5. Археологічні скарби України

§ 6. Спеціальні історичні дисципліни

§ 7. Писемні па’мятки та їх дослідження

§ 8. Фольклор як історичне джерело

Розділ 2. Історичний час і простір

§ 9. Лічба часу в народів світу та на теренах України

§ 10. Лічба часу в історії

§ 11. Способи впорядкування хронологічних даних

§ 12. Історія приладів для вимірювання часу

§ 13. Історія світу та України на лінії часу

§ 14. Історична карта

§ 15. Історичний простір на картах упродовж історії

§ 16. Українські землі на картах упродовж історії

Розділ 3. Історична наука та історична пам'ять

§ 17. Становлення історичної науки

§ 18. Видатні українські історики

§ 19. Музеї та архіви

§ 20. Історична пам’ять

§ 21. Міфи в історії. Усна історія

§ 22. Історія України в пам’ятках і пам’ятниках

§ 23. Пам’ятки історії рідного краю

Розділ 4. Розвиток людства впродовж історії

§ 24. Поява і розселення людини на землі. Перші люди на українських теренах

§ 25. Історія людства та України від давнини до сучасності

§ 26. Людина і довкілля протягом історії

§ 27. Людина в суспільстві

§ 28. Народи, які проживають на теренах України

§ 29. Права та обов’язки людини впродовж історії

§ 30. Світогляд, наукові знання та художня культура впродовж історії

§ 31. Пригадаймо найважливіше

Словник термінів і понять

 
 
 


Завантажити підручник з Історії України та громадянської освіти 5 клас Власов, Гирич 2022

  
 
 
 

ЛЮБІ П’ЯТИКЛАСНИКИ ТА П’ЯТИКЛАСНИЦІ!

Цього навчального року ви розпочинаєте вивчення нового шкільного предмета, який допоможе вам познайомитися з наукою історією. Здавна знання про минуле було огорнуте казковим чаром, а людей, які володіли цим знанням, уважали майже чарівниками. Чому так? Озирніться довкола: усе, що ви бачите, має своє минуле. Проте чи можете ви відповісти на запитання про нього? Коли, приміром, з’явилися підручники чи взагалі книжки? А який вік фотографій? Чи завжди люди користувалися телефоном і де шукали потрібну інформацію, коли не було інтернету? Як жили люди 50, 500 1000 років тому? Чому про одні події залишилося багато свідчень, а інші - приховані від нас завісою таємниці? Як історичні події впливають на долі окремих людей? Звідки ми довідуємося про життя за минулих часів? І найголовніше запитання: чому наше життя є саме таким і яким воно буде незабаром? Як це не дивно, але наше майбутнє визначене не тільки сьогоднішніми вчинками, а й тим досвідом, який ми отримали у спадок від минулого. Ідеться передусім про те, як у подіях дня вчорашнього змінювалися уявлення людей про самих себе: як формувалося розуміння цінності людини, який сенс вкладався в поняття «права людини», як удосконалювався досвід взаємодії. Зрозуміти це вам допоможе навчання історії.

Тож щоб цікаво навчатися історії, варто постійно тримати на думці, що це наука про нас - про наше життя. Саме тому на уроках ви матимете нагоду ділитися історіями з власного життя та життя своїх родин, малюватимете та придумуватимете сюжети для ілюстрацій, ділитиметеся враженнями про діяння визначних історичних постатей і про пам’ятки минулого. Підручник дасть вам змогу відчути себе творцями своєї історії - безліччю ниточок пов’язаної з історією рідної землі. Творіть і навчайтеся!

Виконуючи завдання, ви міркуватимете й ділитиметеся припущеннями, порівнюватимете свій досвід з досвідом однокласників та однокласниць, звірятимете свої роздуми з інформацією різноманітних текстів, відповідатимете на запитання - усе це допоможе вам зрозуміти історію, навчить пояснювати історичні факти, події, явища, які повсякчас нагадують про себе в буденному житті. Щоб ви орієнтувалися, коли та як доречно братися за виконання завдання, вони позначені в підручнику символами-підказками.

Джерела історичної інформації, яку ви опрацьовуватимете, дуже різні. Це і навчальні тексти, і уривки з документів та розповідей очевидців, і фотографії, і карти, і словники та енциклопедії, і відео- та аудіоматеріали тощо. Призначення підручника - навчити вас працювати з різними джерелами інформації, сформувати відповідні навички й підготувати до вивчення предмета «історія» у старших класах.

Щиро зичимо успіхів! Сподіваємося, навчатися історії вам буде цікаво і новий предмет стане вашим улюбленим.


скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду