Історія України 7 клас Свідерський, Ладиченко
- 26-10-2022, 18:10
- 419
Повторення
§ 1. Історія України в стародавні часи
Вступ
§ 2. Історія України в середні віки
Розділ І. Виникнення та становлення Русі-України
§ 3. Східні слов’яни та їхні сусіди
§ 4. Утворення Київської держави (Русі-України)
§ 5. Київська держава (Русь-Україна) за часів князя Ігоря та княгині Ольги
Практичне заняття. Князь Святослав і його походи
Узагальнення за розділом «Виникнення та становлення Русі-України»
Розділ ІІ. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці Х — у першій половині XI ст.
§ 8. Культура Русі-України наприкінці X — у першій половині XI ст.
Практичне заняття. Християнська релігія і церква в житті давньоукраїнського суспільства
Узагальнення за розділом «Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X — у першій половині XI ст.»
Розділ ІІІ. Київська держава (Русь-Україна) у другій половині XI — першій половині XIII ст.
§ 11. Київська держава за Ярославичів
§ 12. Правління Володимира Мономаха
Практичне заняття. «Слово о полку Ігоревім» як історичне джерело
Розділ IV. Галицько-Волинська держава
§ 15. Утворення Галицько-Волинської держави за Романа Мстиславича
§ 16. Монгольська навала на українській землі
§ 17. Розквіт Галицько-Волинської держави за Данила Галицького та його наступників
Практичне заняття. Зовнішня політика князя Данила Романовича
§ 18. Правління Юрія І Львовича й останні галицько-волинські князі
§ 19. Освіта, мистецтво та церква в Галицько-Волинській державі
Узагальнення за розділом «Галицько-Волинська держава»
Розділ V. Українські землі в складі Великого князівства Литовського та інших держав (друга половина XIV—XV ст.)
§ 22. Держава Феодоро та Кримське ханство
§ 23. Суспільне життя в Україні
§ 24. Господарське життя в Україні
§ 25. Особливості розвитку культури українських земель у другій половині ХІV—ХV ст.
Практичне заняття. Етнічний склад населення України. Повсякденне життя
Узагальнення до курсу. Середньовічна історія України та її внесок у загальноєвропейську спадщину
Короткий словник понять і термінів
Шановні семикласники!
Україна — велика й прекрасна європейська держава з багатою й цікавою історією. Відомо, що Батьківщину, як і матір, не вибирають, вона — одна на все життя, тому знати про неї, а отже, і про себе, варто якомога більше. Допомагає в цьому історія — наука, яка значною мірою формує світогляд людини.
Іноді можна почути, що «історія — це минуле, далеке, те, що не стосується сьогодення». Насправді це не так: історичні знання допомагають робити свідомий вибір, передбачати майбуття, вести дискусії, залучаючи аргументи, які можуть спростувати перекручення, дати оцінку тим чи іншим подіям. Поза сумнівом, усе це вимагає знань і досвіду, яких набувають не лише на уроках, а й самостійно за допомогою позакласного читання, додаткових навчальних матеріалів, аналізу історичних фактів.
Ви тримаєте в руках підручник з історії України. Навчатися за ним, сподіваємося, буде цікаво й легко. Готуючись до уроку історії, насамперед потрібно прочитати відповідний параграф. Зміст параграфа поділено на частини, які також мають свій номер і назву, — це свого роду зупинки в часі.
В оповіді про події минулого виділені імена історичних осіб, назви місця події та дати, а також нові терміни, пояснення яких подається на берегах сторінки. Слова або речення, що мають особливе значення, виділені курсивом.
Запитання та завдання на початку параграфа (після його назви) нагадають уже відоме вам і допоможуть осягнути нове. Завдання після параграфа, що позначені зірочкою (*), потребують особливої вашої уваги, вони складніші, ніж інші. Є в підручнику й уривки з історичних джерел (рубрика «Документи свідчать)». Історичні цікавинки, що вміщені в рубриці «Цікаво знати», — це історичні реконструкції, вони наповнять життям скупі документальні описи. Ще в підручнику є додатки: хронологічна таблиця та короткий словник необхідних вам історичних термінів.
Готуючись до контрольної роботи (тематичного оцінювання), потрібно звернутися до початкової сторінки кожного розділу й усвідомити, чи можете ви виконати все, що на ній зазначено.
Перевірити свої знання також можна за допомогою графічних тестів «Перевірте себе», які складені до кожного розділу й розміщені на прикінцевих сторінках підручника.
Репродукції мініатюр, гравюр, фресок, мозаїк, створених сотні років тому, слугуватимуть додатковим джерелом знань з історії, а от малюнки сучасних художників — це їхнє власне бачення історичних подій.
Крім підручника, варто користуватися додатковою літературою, насамперед історичними атласами та словниками. Певну допомогу може надати й Інтернет (хоча до багатьох відомостей із цього джерела потрібно ставитися із застереженням).
Додаткову інформацію, історичні цікавинки, карти, історичні твори можна розшукати на таких сайтах: www.history.org.ua (Інститут історії України НАН України), http://www.osvita.org.ua/library/history-ukr/, http://likbez.org.ua
Умовні позначення:
— зрозумійте й запам’ятайте;
— пригадаймо, поміркуймо;
— працюємо з історичними поняттями, термінами, датами та картами;
— працюємо в групах;
— працюємо творчо.
Коментарі (0)