Войти
Закрыть

Українська література 10 клас Слоньовська, Мафтин (профільний рівень)

10 Клас

 

Вступ

Українська література другої половина XIX ст.

Повторення вивченого

Особливості української літератури ХІХ ст.

Суспільно-історичний, культурний контекст в Україні другої половини XIX ст.

Реалізм в українській літературі другої половини XIX ст.

Реалізм в інших видах мистецтва

Особливості української прози другої половини XIX ст.

Українська поезія другої половини XIX ст.

Українська драматургія другої половини XIX ст.

Іван Нечуй-Левицький (1838-1918)

Життєвий і творчий шлях

Повість «Кайдашева сім'я»

Панас Мирний (1849-1920)

Життєвий і творчий шлях

Соціально-психологічний роман Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Драматургія і театр другої половини XIX ст.

Іван Карпенко-Карий (1845-1907)

Життєвий і творчий шлях

Комедія «Хазяїн»

Трагікомедія «Мартин Боруля»

Борис Грінченко (1863-1910)

Життєвий і творчий шлях

Прозова творчість Бориса Грінченка

Поетична творчість Бориса Грінченка

Українська література кінця XIX - початку XX ст.

Особливості української літератури кінця XIX - початку XX ст.

Модернізм як літературне й малярське явище

Іван Франко (1856-1916)

Життєвий і творчий шлях

Тематична і жанрова різноманітність лірики Івана Франка

Поетична збірка «Зів'яле листя»

Цикл віршів «Україна»

Вірш «Декадент»

Шлях Івана Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з Миколою Вороним

Поетичний роздум «Легенда про вічне життя»

Поема «Мойсей»

Франко-перекладач

Повість-новела «Сойчине крило»

Соціально-психологічна драма «Украдене щастя»

Імпресіонізм в українській літературі

Михайло Коцюбинський (1864-1913)

Життєвий і творчий шлях

Новела «Intermezzo»

Повість «Тіні забутих предків»

Експресіонізм в українській літературі

Василь Стефаник (1871-1936)

Життєвий і творчий шлях

Творча спадщина Василя Стефаника

Неоромантизм в українській літературі

Ольга Кобилянська (1863-1942)

Життєвий і творчий шлях

Неоромантичні твори Ольги Кобилянської-феміністки

Повість «Людина»

Леся Українка (1871-1913)

Життєвий і творчий шлях

Основні мотиви поетичної творчості Лесі Українки

Драматична спадщина Лесі Українки: жанрове й тематичне новаторство

Драматична поема «Кассандра»

Символізм в українській літературі

Володимир Винниченко (1880-1951)

Життєвий і творчий шлях

Новела «Момент»

Павло Тичина (1891-1967)

Життєвий і творчий шлях

Поетична творчість Павла Тичини - вершина української поезії XX ст.

Жанрово-стильове багатство поетичної спадщини Павла Тичини

Поема-симфонія «Сковорода»: жанрові й проблемно-тематичні особливості

Богдан Лепкий (1872-1941)

Життєвий і творчий шлях

Історична повість «Мотря»

Ісмаїл Гаспринський (1851-1914)

Життєвий і творчий шлях

Оповідання «Арслан-киз» («Дівчина-левиця»)

Узагальнення і систематизація вивченого за рік

Тестові завдання


Завантажити підручник з Української літератури 10 клас Слоньовська, Мафтин (профільний рівень)

  
 
 

ДОРОГІ ДЕСЯТИКЛАСНИКИ І ДЕСЯТИКЛАСНИЦІ!

Ось ви вже й виросли, стали юним поколінням Української держави, на яке наш народ сьогодні покладає особливі надії. Світ, який завтра-післязавтра вимогливо інспектуватиме вас на громадянську зрілість, моральну стійкість, духовну наснагу, - це безжальний екзаменатор, від якого не сховаєш того, що недовчили, чим знехтували і що навіть просто не запам’ятали.

Старша школа - надзвичайно важливий етап у житті молодої людини, коли ще є можливість надолужити згаяне. Відкладання на завтра, самозаспокоєння - це саме ті підводні рифи, які можуть пошкодити дно корабля долі талановитої і навіть геніальної людини. Не йдіть шляхом невдах. Пам’ятайте, що для підкорення вершин потрібна сміливість, а фортуна йде опліч із наполегливістю і цілеспрямованістю.

Українська література, яку пропонує програма для вивчення в 10 класі, - своєрідна. З одного боку, вона ніби надто розкриває проблематику села тематично, і це може наштовхнути вас на хибну думку, що українське красне письменство цього періоду відставало від аналогічного західноєвропейського. Насправді рід занять і особливості місця проживання героїв у художніх творах завжди тільки увиразнюють менталітет народу й авторську позицію, але не можуть суттєво впливати на рівень художньої досконалості творів. З іншого боку, ключові художні тексти української літератури часто-густо якісніші від багатьох західноєвропейських творів подібної проблематики. Громадянська позиція, національна самоідентифікація, пристрасне бажання українських митців із пригноблених й аморфних народних мас сформувати свідому та активну націю в умовах постійного колонізаторського тиску, без жодних перебільшень, заслуговують на особливу увагу й повагу нащадків.

Художні твори, які ви читатимете й аналізуватимете на уроках української літератури в цьому навчальному році, потребують глибокого осмислення, навіть вашої умовної причетності, своєрідного співавторства з письменниками, адже те, про що вони вели мову понад століття тому, - животрепетне та актуальне й зараз.

Ми очікуємо від вас працьовитості, сумлінності, бажання відкривати вашим дідусям-бабусям, батькам-матерям щось нове в художніх текстах, які давно відомі їм іще з їхнього шкільного віку. Тільки належне розуміння подій, учинків персонажів, особисте переймання їхніми долями здатні оживити й доповнити літературознавчі розвідки, які ви здебільшого сприйматимете як орієнтири, бо ж наука - завжди точна, холоднокровна і безпристрасна, а література - надмистецтво, яке, крім розуму, потребує емоцій, духовних і душевних зусиль читача-реципієнта.

Який навчальний заклад ви оберете через два роки, залежить від вашої теперішньої наполегливості у здобутті знань, щоденного особистісного культурного зростання. Людина - це насамперед її уміння самостійно мислити й ухвалювати рішення, її обдарованість, усебічний розвиток, здатність обстоювати власну думку, вміти порівнювати творчі здобутки своєї нації з духовною спадщиною інших народів світу. Ви навчитеся всього цього під час шкільного курсу з української літератури! Це вам посильно й доступно! Ми віримо у ваші старання!

Автори вашого підручника


скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація