Українська література 10 клас Слоньовська, Мафтин (профільний рівень)
- 6-12-2022, 14:26
- 417
Українська література другої половина XIX ст.
Особливості української літератури ХІХ ст.
Суспільно-історичний, культурний контекст в Україні другої половини XIX ст.
Реалізм в українській літературі другої половини XIX ст.
Реалізм в інших видах мистецтва
Особливості української прози другої половини XIX ст.
Українська поезія другої половини XIX ст.
Українська драматургія другої половини XIX ст.
Іван Нечуй-Левицький (1838-1918)
Панас Мирний (1849-1920)
Соціально-психологічний роман Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Драматургія і театр другої половини XIX ст.
Іван Карпенко-Карий (1845-1907)
Борис Грінченко (1863-1910)
Прозова творчість Бориса Грінченка
Поетична творчість Бориса Грінченка
Українська література кінця XIX - початку XX ст.
Особливості української літератури кінця XIX - початку XX ст.
Модернізм як літературне й малярське явище
Іван Франко (1856-1916)
Тематична і жанрова різноманітність лірики Івана Франка
Поетична збірка «Зів'яле листя»
Шлях Івана Франка до модернізму. «Поетична суперечка» з Миколою Вороним
Поетичний роздум «Легенда про вічне життя»
Повість-новела «Сойчине крило»
Соціально-психологічна драма «Украдене щастя»
Імпресіонізм в українській літературі
Михайло Коцюбинський (1864-1913)
Повість «Тіні забутих предків»
Експресіонізм в українській літературі
Василь Стефаник (1871-1936)
Творча спадщина Василя Стефаника
Неоромантизм в українській літературі
Ольга Кобилянська (1863-1942)
Неоромантичні твори Ольги Кобилянської-феміністки
Леся Українка (1871-1913)
Основні мотиви поетичної творчості Лесі Українки
Драматична спадщина Лесі Українки: жанрове й тематичне новаторство
Символізм в українській літературі
Володимир Винниченко (1880-1951)
Павло Тичина (1891-1967)
Поетична творчість Павла Тичини - вершина української поезії XX ст.
Жанрово-стильове багатство поетичної спадщини Павла Тичини
Поема-симфонія «Сковорода»: жанрові й проблемно-тематичні особливості
Богдан Лепкий (1872-1941)
Ісмаїл Гаспринський (1851-1914)
Оповідання «Арслан-киз» («Дівчина-левиця»)
Узагальнення і систематизація вивченого за рік
ДОРОГІ ДЕСЯТИКЛАСНИКИ І ДЕСЯТИКЛАСНИЦІ!
Ось ви вже й виросли, стали юним поколінням Української держави, на яке наш народ сьогодні покладає особливі надії. Світ, який завтра-післязавтра вимогливо інспектуватиме вас на громадянську зрілість, моральну стійкість, духовну наснагу, - це безжальний екзаменатор, від якого не сховаєш того, що недовчили, чим знехтували і що навіть просто не запам’ятали.
Старша школа - надзвичайно важливий етап у житті молодої людини, коли ще є можливість надолужити згаяне. Відкладання на завтра, самозаспокоєння - це саме ті підводні рифи, які можуть пошкодити дно корабля долі талановитої і навіть геніальної людини. Не йдіть шляхом невдах. Пам’ятайте, що для підкорення вершин потрібна сміливість, а фортуна йде опліч із наполегливістю і цілеспрямованістю.
Українська література, яку пропонує програма для вивчення в 10 класі, - своєрідна. З одного боку, вона ніби надто розкриває проблематику села тематично, і це може наштовхнути вас на хибну думку, що українське красне письменство цього періоду відставало від аналогічного західноєвропейського. Насправді рід занять і особливості місця проживання героїв у художніх творах завжди тільки увиразнюють менталітет народу й авторську позицію, але не можуть суттєво впливати на рівень художньої досконалості творів. З іншого боку, ключові художні тексти української літератури часто-густо якісніші від багатьох західноєвропейських творів подібної проблематики. Громадянська позиція, національна самоідентифікація, пристрасне бажання українських митців із пригноблених й аморфних народних мас сформувати свідому та активну націю в умовах постійного колонізаторського тиску, без жодних перебільшень, заслуговують на особливу увагу й повагу нащадків.
Художні твори, які ви читатимете й аналізуватимете на уроках української літератури в цьому навчальному році, потребують глибокого осмислення, навіть вашої умовної причетності, своєрідного співавторства з письменниками, адже те, про що вони вели мову понад століття тому, - животрепетне та актуальне й зараз.
Ми очікуємо від вас працьовитості, сумлінності, бажання відкривати вашим дідусям-бабусям, батькам-матерям щось нове в художніх текстах, які давно відомі їм іще з їхнього шкільного віку. Тільки належне розуміння подій, учинків персонажів, особисте переймання їхніми долями здатні оживити й доповнити літературознавчі розвідки, які ви здебільшого сприйматимете як орієнтири, бо ж наука - завжди точна, холоднокровна і безпристрасна, а література - надмистецтво, яке, крім розуму, потребує емоцій, духовних і душевних зусиль читача-реципієнта.
Який навчальний заклад ви оберете через два роки, залежить від вашої теперішньої наполегливості у здобутті знань, щоденного особистісного культурного зростання. Людина - це насамперед її уміння самостійно мислити й ухвалювати рішення, її обдарованість, усебічний розвиток, здатність обстоювати власну думку, вміти порівнювати творчі здобутки своєї нації з духовною спадщиною інших народів світу. Ви навчитеся всього цього під час шкільного курсу з української літератури! Це вам посильно й доступно! Ми віримо у ваші старання!
Автори вашого підручника
Коментарі (0)