Всесвітня історія 9 клас Щупак
- 19-03-2022, 14:54
- 2 924
Розділ 1. Європа в час Французької революції та наполеонівських війн
§ 2. Французька революція кінця XVIII ст.
§ 3. Консульство та Імперія у Франції. Наполеон І. Віденський конгрес і Священний союз
Розділ 2. Європа та Америка в добу революцій і національного об'єднання (1815-1870 рр.)
§ 7. Парламентські реформи у Великій Британії. Чартизм
§ 8. Велика Британія — «майстерня світу». Зовнішня і колоніальна політика Великої Британії
§ 10. «Весна народів». Революції 1848-1849 рр. у країнах Західної й Центральної Європи
§ 13. Суспільні рухи в Російській імперії в першій половині XIX ст.
§ 15. Матеріали до уроку узагальнення з розділів 1 і 2
Розділ 3. Модернізація країн Європи та Америки в останній третині XIX - на початку XX ст. Пробудження Азії
§ 18. Франко-прусська війна та її наслідки. Третя Республіка у Франції. Ж. Клемансо
§ 23. Австро-Угорщина — дуалістична монархія. Утворення нових незалежних держав на Балканах
§ 24. «Доба Мейдзі» в Японії. Початок японської територіальної експансії
§ 25. Сунь Ятсен. Сіньхайська революція
§ 26. Спроби модернізації Османської імперії
Матеріали до уроку узагальнення з розділу 3
Розділ 4. Міжнародні відносини (друга половина XIX - початок XX ст.)
Розділ 5. Розвиток культури та повсякденне життя (кінець XVIII - початок XX ст.)
§ 30. Форми та напрями освіти. Університети
§ 31. Наукові й технічні досягнення. Література та мистецтво
§ 32. Практичне заняття. Масове виробництво. Зародження масової культури
§ 33. Науково-технічна революція зламу XIX—XX ст. та її вплив на людину й суспільство
Узагальнення до курсу
§ 34. Основні ідеї, здобутки, виклики «довгого» XIX століття
§ 35. Матеріали до уроку узагальнення з розділів 4 і 5
Шановні дев'ятикласники!
Роки навчання у школі мають велике значення для здобуття та зміцнення Ваших знань, формування основи подальшої освіти. Зараз у Вас є можливість поглибити знання, здобуті в попередніх класах, і досягти нових успіхів у навчанні. Сподіваємося, що цьому, зокрема, сприятиме наш підручник.
Курс всесвітньої історії з другої половини XVIII ст. до початку XX ст., який викладається в цьому підручнику, тісно пов’язаний з курсами історії, що Ви вже вивчали, і продовжує їх. Підручник побудований у повній відповідності до чинної державної програми з історії (з урахуванням її оновлення у 2017 р.) та має свої особливості.
Передусім, ми прагнули показати зв’язок подій минулого із сьогоденням, адже історія впливає на нього. Багато подій та явищ кінця XVIII — початку XX ст. мають своє продовження в наші дні, багато в чому впливають на теперішні суспільні проблеми й розвиток культури, міжнародні відносини та духовний світ людей.
Крім того, описуючи історію інших країн, важливо простежити її взаємозв'язок з подіями в Україні. Чимало із цих подій безпосередньо впливали на населення України, сучасні українські терени.
Створюючи цей підручник, автор намагався використовувати останні досягнення історичної науки та сучасні психолого-педагогічні вимоги.
Підручник має п’ять розділів, які, у свою чергу, поділяються на параграфи. На початку кожної теми наведені державні вимоги до Вашої освітньої підготовки, тобто ті завдання, які Ви спільно з учителем будете вирішувати під час роботи. Це допоможе Вам зорієнтуватись у тому, чого конкретно Ви маєте навчитись, які компетенції здобути.
Звертаємо Вашу вагу на особливості викладу тексту, який має чітку структуру. Це зумовлено психолого-педагогічними чинниками. Мабуть, були випадки, коли Ви намагалися сформулювати певне історичне поняття чи, скажімо, геометричну теорему. Гортаючи сторінки підручника, Ви, напевно, згадували, що це пояснення розташоване, наприклад, десь на правому боці сторінки, унизу, а теорему можна шукати у рамці прямокутної форми. Навіть якщо Ви не пам’ятаєте точно поняття чи теорему, у Вас у пам’яті збереглися певні візуальні деталі — те, що запам’яталось наочно. Саме на візуальну, зорову пам’ять варто спиратися під час роботи з підручником. Тому фрагменти тексту, пункти параграфа в нашому підручнику є невеликими за обсягом. Крім того, ми пропонуємо певну систему виділення шрифтом і кольором головних думок, фактів, понять, дат тощо.
Зверніть увагу на те, як у підручнику подається визначення понять. Складні поняття треба не зазубрювати, а розуміти, тому ми намагалися продемонструвати логіку тлумачення поняття. Крім того, Вам має допомогти зорова пам’ять, про що йшлося вище.
Пояснимо це на прикладі тлумачення поняття «промисловий переворот». Якщо є інше розуміння того ж поняття, у нашому випадку — «індустріальна революція» (саме цей термін використовується в Європі), це пишеться в дужках. У спеціально виділеному фрагменті тексту визначення поняття має певну побудову, інколи — з елементами опорного конспекту, що полегшує розуміння логіки пояснень.
Коментарі (0)