Географія 9 клас Довгань, Стадник 2022 (повторне видання)
- 14-01-2022, 13:19
- 1 973
Вступ
§ 1. Економічна географія в системі географічних наук
Розділ І. Національна економіка та світове господарство
Тема 1. Національна економіка
§ 3. Секторальна модель економіки країни
§ 4. Чинники розміщення виробництва
§ 5. Суспільна організація виробництва та просторова організація національної економіки
Тема 2. Світове господарство
§ 6. Світове господарство та міжнародний поділ праці
§ 8. Типи країн за рівнем економічного розвитку
§ 9. Сучасне світове господарство
§ 10. Транснаціональні корпорації
Розділ II. Первинний сектор господарства
Тема 1. Сільське господарство
§ 11. Сільське господарство як складова первинного сектору
§ 13. Розвиток та розміщення рослинництва в Україні
§ 14. Структура та розміщення тваринництва. Зональна спеціалізація сільського господарства України
§ 15. Географія світового сільського господарства
Тема 2. Лісове господарство
Тема 3. Добувна промисловість
§ 17. Мінеральні ресурси. Ресурсозабезпеченість
§ 18. Видобування мінерального палива
§ 19. Видобування металевих руд
§ 20. Видобуток неметалевої сировини
Розділ IІІ. Вторинний сектор господарства
Тема 1. Виробництво та постачання електроенергії
§ 21. Електроенергетика. Виробництво та постачання електроенергії в Україні
Тема 2. Металургійне виробництво
§ 23. Чорна металургія України
§ 24. Кольорова металургія України
§ 25. Металургійне виробництво світу
Тема 3. Хімічне виробництво. Виробництво деревини, паперу
§ 27. Географія хімічної промисловості
§ 28. Обробка та переробка деревини. Виробництво паперу
Тема 4. Виробництво машин та устаткування
§ 29. Виробництво машин та устаткування
§ 30. Машинобудування в Україні
Тема 5. Виробництво тканин, одягу, взуття
§ 32. Виробництво тканин, одягу, взуття в Україні та світі
§ 33. Народні промисли в Україні
Тема 6. Виробництво харчових продуктів, напоїв
§ 34. Харчові продукти та їх виробництво в Україні
§ 35. Виробництво харчових продуктів у світі
Розділ IV. Третинний сектор господарства
Тема 1. Транспорт
§ 36. Роль транспорту та його види
Тема 2. Торгівля
§ 39. Торгівля як вид послуг. Торгівля в Україні
Тема 3. Туризм
§ 41. Туризм та його види. Туризм в Україні
Тема 4. Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я
§ 43. Наука. Освіта. Охорона здоров’я
Тема 5. Фінансова діяльність. Комп’ютерне програмування
§ 45. Комп’ютерне програмування. Аутсорсинг
Розділ V. Глобальні проблеми людства
§ 48. Україна та глобальні проблеми людства. Взаємозв’язок глобальних проблем. Сталий розвиток
Шановні дев’ятикласники і дев’ятикласниці!
Три роки тому, у 6 класі, у вашому шкільному розкладі з’явився новий предмет — географія. Із того часу кожного року ви розкривали таємниці природи Землі, досліджували нові материки, вивчали різноманітні природні умови та ресурси нашої Батьківщини. Завдяки географії ви змогли відвідати найвіддаленіші куточки нашої планети.
Тепер настав час дістатися ще однієї «вершини» — опанувати складові економічної географії України та світу. У курсі географії «Україна і світове господарство» ви дізнаєтеся про закономірності розміщення господарства в нашій країні та інших країнах і регіонах світу, ознайомитеся з питаннями міжнародних відносин, стану навколишнього середовища, глобальних проблем людства. Ви будете вчитися розуміти географічні проблеми, які загрожують різним територіям, та шукати шляхи їх розв’язання.
Для того щоб успішно працювати з підручником, потрібно знати, як він побудований. Навчальний матеріал у ньому складається із п’яти великих частин — розділів. У межах розділу виділені теми та параграфи. Кожен параграф розпочинається вступними рубриками «Ви дізнаєтесь» і «Пригадайте». Вони налаштують вас на правильне розуміння навчальних завдань і допоможуть залучити до роботи знання та вміння, набуті раніше.
Параграфи містять додаткові тексти. Це цікаві факти та відомості про наукові досягнення, господарські підприємства, типові приклади соціально-економічних процесів тощо. Така інформація подається іншим, більш дрібним шрифтом у межах основного тексту або як розширений підпис до частини ілюстрацій.
Географічні терміни, поняття та назви, на які слід звернути особливу увагу, виділені напівжирним шрифтом або курсивом.
До кожної навчальної теми спеціально підібрані географічні карти, графіки та діаграми, статистичні таблиці, схеми й фотоілюстрації. Вони унаочнюють та доповнюють зміст параграфів.
Параграф завершують рубрики, кожна з яких має своє призначення.
Головне — тут коротко та змістовно викладені основні думки тексту параграфа.
Запитання для самоперевірки та колективного обговорення — у цій рубриці вміщено запитання за змістом параграфа.
Поміркуйте — такі завдання вимагають висловлення вашої власної думки, обґрунтованої позиції, залучення творчого мислення.
Практичні завдання — ці завдання навчать вас застосовувати отримані знання та вміння, працювати з текстовою та картографічною інформацією.
Набуваємо практичних навичок — ці завдання навчатимуть вас застосовувати набуті знання в різних життєвих ситуаціях.
Працюємо в групах — ця рубрика допоможе вам розв’язати будь-яке географічне завдання у співпраці з однокласниками.
Вправи для саморозвитку — метою цих завдань є навчити вас самостійно обирати та застосовувати різноманітні методи досліджень, презентувати результати своєї роботи.
Практична робота — ця рубрика навчить вас розв’язувати географічні задачі, виконувати завдання за географічними картами, полегшить запам’ятовування географічних назв, розуміння географічних понять і термінів.
Дослідження — рубрика під такою назвою спонукає до власних відкриттів та наукової роботи.
До деяких тем пропонуються посилання на інтернет-джерела, до яких ви можете звернутися. Вони допоможуть вам поглибити свої знання, підготувати реферат, повідомлення, презентацію до уроку тощо.
Крім того, до підручника був розроблений електронний освітній ресурс interactive.ranok.com.ua. За QR-кодами, розміщеними на сторінках підручника, можна в режимі онлайн виконати тестові завдання для підготовки до контрольних та самостійних робіт.
Ми сподіваємося, що підручник, який ви тримаєте в руках, навчить вас не лише любити свою Батьківщину, але й розуміти процеси, які відбуваються в нашій країні, сприяти її економічному зростанню.
Бажаємо успіхів!
Коментарі (0)