Історія України 8 клас Власов, Панарін 2021
- 17-10-2022, 23:11
- 894
Розділ 1. Українські землі у складі Речі Посполитої (XVI - перша половина XVII ст.)
§ 1. Українські землі у складі Польщі, Литви та інших держав на початку XVI ст.
§ 2. Люблінська унія та її вплив на українське суспільство
§ 3. Соціальна структура суспільства в Україні XVI ст. Литовські статути
§ 4. Економічне життя українського села і міста в другій половині XVI ст.
§ 5. Православна церква в XVI ст. Реформація та контрреформація
§ 6. Берестейська церковна унія
§ 7. Православна церква в першій половині XVII ст.
§ 8. Культурно-освітнє життя на українських землях у другій половині XVI - на початку XVII ст.
Розділ 2. Становлення козацтва (XVI - перша половина XVII ст.)
§ 11. Походження українського козацтва. Запорозька Січ
§ 12. Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця XVI ст.
§ 13. Походи козаків першої чверті XVII ст. Діяльність Петра Конашевича-Сагайдачного
§ 14. Козацько-селянські повстання 20-30-х років XVII ст.
§ 15. Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва. Практичне заняття
Перевірте, чого навчилися з теми. Становлення козацтва (XVI - перша половина XVII ст.)
Розділ 3. Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.
§ 16. Передумови та причини Національно-визвольної війни. Воєнні події 1648-1649 рр.
§ 17. Воєнно-політичні події Національно-визвольної війни 1650-1653 рр.
§ 18. Утворення Української козацької держави – Війська Запорозького
§ 19. Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654-1657 рр.
§ 20. Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. Практичне заняття
Перевірте, чого навчилися з теми. Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.
Розділ 4. Козацька Україна наприкінці 50-х років XVII - на початку XVIII ст.
§ 21. Гетьманщина в роки правління Івана Виговського та Юрія Хмельницького
§ 22. Правління Павла Тетері та Івана Брюховецького. Андрусівське перемир’я
§ 23. Лівобережна та Правобережна Гетьманщини у другій половині 60-х – 70-х роках XVII ст.
§ 24. Правобережна Україна у другій половині 70-х – 90-х роках XVII ст.
§ 25. Заселення і розвиток Слобідської України. Запорозьке козацтво. Іван Сірко
§ 26. Гетьманщина за доби Івана Мазепи
§ 27. Військово-політичний виступ Івана Мазепи. Гетьманування Пилипа Орлика
§ 28. Конституція Пилипа Орлика. Практичне заняття
§ 29. Релігійно-культурне життя на українських землях у другій половині XVII - на початку XVIII ст.
Перевірте, чого навчилися з теми. Козацька Україна наприкінці 50-х років XVII - на початку XVIII ст.
Розділ 5. Українські землі в 20–90-х роках ХVІIІ ст.
§ 30. Гетьманщина в 20–40-х роках XVIII ст.
§ 31. Гетьманщина та Слобідська Україна в другій половині XVIII ст.
§ 33. Правобережна Україна та західноукраїнські землі у другій половині XVIII ст.
§ 34. Розвиток культури на українських землях у XVIII ст.
§ 35. Уявна мандрівка до історико-культурних пам’яток України. Практичне заняття
Перевірте, чого навчилися з теми. Українські землі в 20–90-х роках ХVІIІ ст.
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу
Як працювати з підручником
Цього року ви докладно вивчатимете ранньомодерну історію України - від кінця XV ст. до кінця XVIII ст. Подорожуючи минулим, довідаєтесь, як складалася доля українського народу, за яких умов сформувалося українське козацтво та як йому вдалося створити українську національну державу. Дізнаєтеся, як події української історії відображають загальноєвропейські процеси того періоду та яким чином вони впливають на наше сьогодення. Помічником для вас буде цей підручник. Кожен параграф відповідає одному або двом урокам. Матеріал кожного уроку поділено на пункти з назвами та на пізнавальні рубрики.
Основні історичні відомості викладено в пунктах параграфів. Зрозуміти, як саме переживали події, про які довідуєтеся на уроці, тогочасні люди, що жили в Україні, вам допоможе робота з джерелами, що збереглися від згаданої доби (уривки з літописів, подорожні нотатки, листи). Крім цього, ви познайомитеся з оцінками вчених, які досліджували ті події. Ви вже знаєте, що робота з історичним джерелом потребує спеціальних умінь і навичок, які ви вдосконалюватимете й цього разу. Цьому сприятимуть запитання та завдання до документів, а також схема роботи з історичними джерелами, яку ми для вас підготували.
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ
1. Визначте, ким був автор документа;
- зрозумійте, про що йдеться в запропонованому уривку;
- установіть, коли відбулися описані події.
2. З’ясуйте, як автор розповіді ставиться до подій або історичних діячів, що їх описано;
- поміркуйте, навіщо він свідчить про події;
- окресліть значення подій та явищ, про які йдеться у джерелі.
3. Поясніть, у чому полягає цінність джерела особисто для вас;
- стисло висловіть власне ставлення до описаних подій і діячів.
У підручнику є завдання, які потребують уміння складати портрет історичної особи. Є й такі, за якими слід підготувати повідомлення про певну історичну подію.
Щоб ви краще впоралися з такими завданнями, ми підготували схеми їх виконання.
ЯК СКЛАСТИ ПОВІДОМЛЕННЯ
1. Прочитайте в підручнику матеріал, до якого складаєте повідомлення.
2. Знайдіть літературу / інформацію в інтернеті, що допоможе вам його підготувати.
3. Складіть план розповіді.
4. За планом напишіть зміст повідомлення.
5. Доберіть ілюстрації, які доцільно використати в повідомленні.
ЯК СКЛАСТИ ПОРТРЕТ ІСТОРИЧНОЇ ОСОБИ
1. Як відбувалося становлення особистості історичної особи.
Назвіть ім’я та прізвище. Де і коли ця людина народилася? Де і в яких умовах жила, зростала, виховувалася? Як формувалися її погляди?
2. Персональні якості й риси характеру.
Як персональні якості історичної особи впливали на її діяльність? Які з персональних якостей вам подобаються, а які - ні?
3. Життєвий шлях історичної особи.
Схарактеризуйте основні справи життя цієї людини. Які успіхи й невдачі траплялися у справах? Які верстви населення підтримували діяльність історичної особи, а які - ні? Чому? Хто був друзями, а хто - противниками (суперниками)? Чому? Якими були наслідки діяльності? Завдяки чому людство пам’ятає цю людину?
4. Ваше ставлення до історичної особи.
Як ви сприймаєте історичну особу? Які почуття викликає у вас її діяльність? Як ви ставитеся до засобів і методів діяльності історичної особи? Обґрунтуйте свою позицію.
Звертаємо увагу, що не обов’язково виконувати всі запропоновані в матеріалах уроку завдання. Що саме опрацьовувати, обирайте, порадившись із учителькою / учителем.
Працюючи над текстом підручника, звертайте увагу на тлумачення нових для вас слів і термінів, поданих у рубриці «Словник». Ці слова вам необхідно вміти пояснювати та вживати під час відповіді. Рубрика підручника «Історична постать» надасть вам візуальну та стислу довідкову інформацію про важливих політичних діячів та діячок або духовних сподвижників доби. У підручнику є рубрика «Зауважте», яка містить історичні цікавинки для найдопитливіших учнів / учениць. Наприкінці кожного параграфа ви знайдете стислі узагальнення викладеного в параграфі матеріалу, щодо яких запропоновано висловити власну думку. Перевірити, чи добре засвоїли матеріал, вам допоможуть запитання рубрики «Перевірте себе». Кожен розділ завершують завдання - рубрика «Перевірте, чого навчилися». Їх виконання сприятиме систематизації знань з вивченого у розділі матеріалу.
Є в підручнику і практичні заняття, під час яких ви не просто опановуватимете новий матеріал, а навчатиметеся самостійно «видобувати» історичні факти із запропонованих джерел.
Цікавого вам навчання й високих результатів!
Коментарі (0)