Українська література 9 клас Борзенко, Лобусова 2017
- 10-12-2022, 14:08
- 450
Усна народна творчість
Родинно-побутові ліричні пісні
Родинно-побутові ліричні пісні. Місяць на небі, зіроньки сяють...
Родинно-побутові ліричні пісні. Цвіте терен, цвіте терен...
Родинно-побутові ліричні пісні. Сонце низенько, вечір близенько...
Родинно-побутові ліричні пісні. Ой під вишнею, під черешнею...
Народні балади. Ой летіла стріла
Народні балади. Ой на горі вогонь горить
Давня література
Українська середньовічна література XI—XV століть
Перекладна література. Буття 11:1—9
Перекладна література. Вихід 3:1—10
Перекладна література. Від Луки 15:11—32
Оригінальна література княжої Руси-України
«Слово о полку Ігоревім»: історичні події в художньому викладі
«Слово о полку Ігоревім»: історичні події в художньому викладі. Слово о полку Ігоревім
Ренесанс і Бароко в українській літературі
Григорій Сковорода (1722—1794)
Григорій Сковорода (1722—1794). Всякому місту — звичай і права
Григорій Сковорода (1722—1794). De libertate
Григорій Сковорода (1722—1794). Бджола та Шершень
Нова українська література
Іван Котляревський (1769—1838)
Вірне кохання в «Наталці Полтавці»
Вірне кохання в «Наталці Полтавці». Наталка Полтавка
Григорій Квітка-Основ’яненко (1778—1843)
Григорій Квітка-Основ’яненко (1778—1843). Маруся
Література українського романтизму
Петро Гулак-Артемовський (1790—1865)
Петро Гулак-Артемовський (1790—1865). Рибалка
Євген Гребінка (1812—1848). Човен
Козацька епоха в повісті «Тарас Бульба»
Козацька епоха в повісті «Тарас Бульба». Тарас Бульба
Тарас Шевченко (1814—1861). До Основ’яненка
Висміювання устрою Російської імперії в поемі «Сон»
Висміювання устрою Російської імперії в поемі «Сон». Сон
Викриття російських колонізаторів у поемі «Кавказ»
Викриття російських колонізаторів у поемі «Кавказ». Кавказ
Послання поета до свого народу («І мертвим, і живим, і ненарожденним...»)
Жіноча доля в поезії Т. Шевченка
Жіноча доля в поезії Т. Шевченка. Катерина
Жіноча доля в поезії Т. Шевченка. Наймичка
Жіноча доля в поезії Т. Шевченка. «У нашім раї на землі...»
Ліричні роздуми поета. «Росли укупочці, зросли...»
Вплив Біблії на творчість і світогляд Тараса Шевченка
Вплив Біблії на творчість і світогляд Тараса Шевченка. Ісаія. Глава 35
Вплив Біблії на творчість і світогляд Тараса Шевченка. «Злоначинающих спини...»
Українська історія в «Чорній раді»
Українська історія в «Чорній раді». Чорна рада
Марко Вовчок (1833—1907). Інститутка
Дорогі дев’ятикласники, та дев’ятикласниці, запрошуємо до творчого діалогу!
У самій людській природі закладена особлива потреба пізнавати світ. Щоб її задовольнити, хтось вирушає в далекі мандри до екзотичних країв, а хтось поринає в захопливі уявні світи, витворені майстрами слова. В обох випадках допитливому мандрівникові не завадив би путівник із корисними порадами. Таким путівником для школярів є підручник: саме він допомагає орієнтуватись у складних і заплутаних літературних маршрутах.
Про літературу можна говорити по-різному. Аналізуючи творчість письменника, годі обійтися без важливих термінів і понять. Та чи завжди є виправданою надмірна й показна складність? Може, варто розповідати про складне просто?
Буває, ми говоримо, але нас не чують. Виявляється, діалог і порозуміння — це також непроста праця, яка потребує неабияких зусиль. У діалозі з літературним твором так само дуже важливі готовність сприймати чуже слово й повага до поглядів, що відрізняються від наших. Головне — ініціатива й бажання вступати у творчий діалог. Підручник лише дає при цьому корисні й кваліфіковані поради, полегшуючи сприйняття складних художніх явищ. Він запрошує до літературного спілкування — пошуку «спільної мови» між читачем і твором, допомагає чуже й незнайоме зробити близьким і зрозумілим.
Ми живемо у світі, у якому не обійтися без правил, норм і стандартів. І цей підручник написаний не довільно: він повною мірою відповідає чинній шкільній програмі. Саме вона рекомендує до вивчення коло українських письменників та їхніх творів, а також формулює основні вимоги до обсягу знань, що їх мають засвоїти учні. Згідно з програмою в підручнику застосовано історико-хронологічний принцип подання навчального матеріалу. Це означає, що явища української літератури розглядаються в історичній послідовності — від початків і до останньої чверті XIX століття. Відповідає програмі й поділ підручника на частини. Це невеликий вступ теоретичного характеру й розділи «Усна народна творчість», «Давня література» та «Нова українська література».
Підручник знайомить із літературними явищами, створеними в різний час. Для кращого сприйняття літератури минулих епох необхідно залучати знання з народознавства, історії, географії, деяких інших наукових дисциплін, оскільки вони допомагають скласти уявлення про своєрідність тієї доби, якій належить художній твір. У підручнику широко використано біографічний матеріал, за потреби наведено також доречні паралелі зі світової літератури й мистецтва.
Хоч би яким змістовним був підручник, він не стане ефективним без учнівської співпраці. Тож не залишайтеся пасивними й байдужими, беріть активну участь у пошуках відповідей на питання, які порушуються в літературних творах. Підручник завжди запропонує інформацію для роздумів та низку завдань дискусійного характеру, що спонукають до самостійного пошуку й формування власної думки.
І насамкінець важлива порада: не полишайте читання! Воно вимагає значно більших зусиль, ніж, наприклад, перегляд телепрограм, однак усі ці зусилля абсолютно виправдані. Адже саме завдяки літературі ми вчимося критично й незалежно мислити, висловлювати власні думки, а не повторювати чужі слова й нав'язані засобами масової інформації стереотипні судження. Книжки не лише розважають, вони допомагають нам залишатися собою та водночас свідомо вдосконалювати й розвивати свою особистість.
Захопливого читання та успіхів на шляху до знань!
Допоможуть вам на цьому шляху запитання та завдання, які ми згрупували за такими рубриками:
Опрацьовуємо прочитане
Ділимося читацьким досвідом
Досліджуємо самостійно
Аналізуємо художній твір
Читаємо виразно
Запрошуємо до дискусії
Порівнюємо твори різних видів мистецтва
Виявляємо творчі здібності
Готуємо проект
ПОВТОРЮЄМО ТА УЗАГАЛЬНЮЄМО
Коментарі (0)