Українська література 9 клас Слоньовська, Мафтин (Повторне видання) 2022
- 11-12-2022, 12:56
- 346
Усна народна творчість
Місце народних пісень в українському фольклорі
Давня українська література
Середньовічна література ХІ—XV ст. Перекладна література
Середньовічна література ХІ—XV ст. Взірець перекладної літератури — Біблія
Середньовічна література ХІ—XV ст. Українські переклади Біблії
Середньовічна література ХІ—XV ст. Енциклопедії знань про людське життя
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України. «Повість минулих літ»
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України. «Повчання дітям» Володимира Мономаха
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України. Житійна література Русі-України
Ренесанс і Бароко в давній Україні. Українська література доби Ренесансу
Ренесанс і Бароко в давній Україні. Літературні здобутки доби українського Бароко
Ренесанс і Бароко в давній Україні. Історично-мемуарна проза
Григорій Сковорода (1722—1794). Життя як легенда
Григорій Сковорода (1722—1794). Творча спадщина Григорія Сковороди
Узагальнюємо вивчене в розділі «Давня українська література»
Нова українська література (кінець XVIII — перша половина XІX ст.)
Суспільно-історичний, культурний контекст в Україні кінця XVIII — першої половини XIX ст.
Іван Котляревський (1769—1838). Життєвий і творчий шлях
Іван Котляревський (1769—1838). «Енеїда» — епохальна подія в культурному житті України
Іван Котляревський (1769—1838). «Наталка Полтавка»
Григорій Квітка-Основ’яненко (1778—1843)
Література українського романтизму. Поезія українського романтизму
Література українського романтизму. Становлення нової літератури на західноукраїнських землях
Микола Гоголь (1809—1852). Життєвий і творчий шлях
Микола Гоголь (1809—1852). «Тарас Бульба»
Тарас Шевченко (1814—1861). Життєвий і творчий шлях
Тарас Шевченко (1814—1861). Увертюра до творчості
Тарас Шевченко (1814—1861). Художній світ ранньої ліро-епіки Тараса Шевченка
Тарас Шевченко (1814—1861). «Було колись — в Україні ревіли гармати...»
Тарас Шевченко (1814—1861). Поема «Сон»
Тарас Шевченко (1814—1861). Поема «Кавказ»
Тарас Шевченко (1814—1861). «І мертвим, і живим, і ненарожденним...»
Тарас Шевченко (1814—1861). Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка
Тарас Шевченко (1814—1861). Лірика Т. Шевченка періоду арешту й заслання і після повернення з нього
Тарас Шевченко (1814—1861). Біблія в житті Т. Шевченка
Тарас Шевченко (1814—1861). Світова велич українського поета
Пантелеймон Куліш (1819—1897). Життєвий і творчий шлях
Пантелеймон Куліш (1819—1897). Роман «Чорна рада»
Марко Вовчок (1833—1907). Життя й особливості творчості
ДОРОГІ ДЕВ’ЯТИКЛАСНИКИ І ДЕВ’ЯТИКЛАСНИЦІ!
Вивчення української літератури в дев’ятому класі має свої особливості. Ми сподіваємося, що ви читатимете всі запропоновані чинною шкільною програмою твори в повному обсязі, а не у скороченому варіанті, щоб відчувати всю красу літературного тексту. Нагадуємо, що більшість класичних художніх текстів, які пропонує програма для 9 класу, є у вашій шкільній, міській чи сільській бібліотеках, а також в Інтернеті.
Процес читання подібний до процесу спілкування: це своєрідний діалог між вами й автором. Ви краще зрозумієте навчальний матеріал за допомогою рубрики «Діалог із текстом».
Відповідаючи на запитання цієї рубрики, ви перевірите, чи належно засвоїли запропонований навчальною програмою матеріал, щоб реалізувати свої літературознавчі здібності на уроках.
Осягнути зв’язок між літературними творами допоможе рубрика «Діалоги текстів». Крім того, вона спонукатиме пригадати вивчене з інших предметів, зокрема історії, зарубіжної літератури.
Щоб відповісти на ці запитання, треба поміркувати, як різні письменники і письменниці інтерпретують схожі теми, образи, чому звертаються до відповідних проблем і які шляхи їх розв’язання пропонують.
Також у нашій навчальній книзі для вашої роботи запропоновано таблиці. Уважно заповнюючи їх, ви зможете систематизувати свої знання, глибше засвоїти навчальний матеріал.
Рубрика «Мистецькі діалоги» вчитиме розуміти інші види мистецтва. Ви уважно, крок за кроком, «читатимете» картини, порівнюватимете їх із вивченими літературними творами, збагнете, що між ними спільного і як вони впливають на людину.
Ми усвідомлюємо, що ви виросли й змужніли, а тому здатні осилити значно складніші завдання, ніж рік чи два тому. Зросла ваша самостійність, творча активність, уміння зіставляти, порівнювати, аналізувати й робити висновки, тому вважаємо за потрібне знайомити вас із найцікавішими уривками зі статей відомих українських літературознавців і літературознавиць як минулого, так і теперішнього часів (рубрика «Діалог із науковцем»): Івана Франка, Миколи Зерова, Сергія Єфремова, Івана Дзюби, Юрія Барабаша, Євгена Сверстюка, Людмили Тарнашинської та багатьох інших. Читайте їх уважно й робіть самостійні висновки.
Водночас подаватимемо різні, навіть протилежні думки літературознавців про окремий художній твір, його проблематику чи оцінку героїв. Ви отримаєте нагоду зрозуміти, що література й мистецтво не терплять шаблонних висновків, а літературознавча й емоційно-ціннісні змістові лінії здатні не лише перетинатися, а й виявлятися мимобіжними й абсолютно автономними. Навіть негативний персонаж, якого письменникові вдалося створити високохудожнім, - така сама літературна цінність, як і взірцевий образ-характер чи образ-тип.
«Літературознавчий словничок» допоможе пригадати визначення понять і категорій з теорії літератури. Водночас він доповнений визначеннями нових понять, літературознавчих категорій і художніх засобів, без яких не обійтися, аналізуючи тексти «Енеїди» Івана Котляревського, «Гайдамаків» Тараса Шевченка, «Чорної ради» Пантелеймона Куліша.
Безперечно, далеко не все з навчального матеріалу даватиметься легко й просто. Шкільна програма час від часу пропонує складні теми, для належного розуміння яких доведеться працювати і гуртом, у парах чи індивідуально на уроці, і самостійно вдома або в бібліотеці з додатковою літературою або в Інтернеті, але ваші зусилля завжди окупляться сторицею. Тож до праці, юне товариство! Попереду важливі відкриття, радість неповторних вражень, натхненна праця і щедрі здобутки.
Коментарі (0)