Історія: Україна і світ 10 клас Мудрий, Аркуша (інтегрований курс, рівень стандарту, нова програма)
- 2-07-2022, 13:27
- 546
Розділ 1. Перша світова війна
§ 3. Воєнні кампанії 1914-1916 рр.
§ 4. Повсякденне життя: на фронті та в тилу
§ 5. Завершення та наслідки війни
Розділ 2. Соціальні та національні революції в Європі. Українська революція
§ 6. Російська революція 1917 р.
§ 7. Українська революція: від автономії до незалежності
§ 8. Українська революція: національний і соціальний аспекти
§ 9. Революції в Центральній Європі
§ 10. Проголошення Західноукраїнської Народної Республіки. Українсько-польські відносини
§ 11. Українська державність і питання національних меншин
Розділ 3. Облаштування повоєнного світу: між демократією та авторитаризмом
§ 12. Паризька мирна конференція. Українське питання
§ 13. Економічний і суспільно-політичний розвиток країн Західної Європи та Америки
§ 14. Держави Центрально-Східної Європи
§ 15. Українська CPP в умовах нової економічної політики
§ 16. Політика «коренізації» більшовицького режиму. «Українізація»
§ 17. Соціальні зміни та культурне життя
Розділ 4. Тоталітарні режими як виклик людству
§ 19. Комунізм, фашизм і нацизм
§ 20. Виникнення авторитарних режимів. Боротьба за демократію
§ 21. Режим «санації» у Польщі
§ 22. Утвердження комуністичного тоталітарного режиму в СРСР
§ 23. Репресії та Голодомор в Україні. Людина в умовах тоталітаризму: приклад України
§ 24. Країни Азії, Африки та Латинської Америки
Розділ 5. Україна і світ напередодні Другої світової війни. Початок війни
§ 25. Європейська військово-політична криза. Вісь «Рим-Берлін»
§ 26. Політика «умиротворення». Карпатська Україна
§ 27. Німецько-радянські переговори та пакт Молотова-Ріббентропа
§ 28. Початок Другої світової війни. Радянська окупація Західної України
§ 29. «Дивна війна». Поразка Франції
§ 30. Радянізація західних областей України
§ 31. Українська еміграція на початку війни: вибір політичної позиції
Розділ 6. Друга світова війна: перебіг і результати
§ 32. Напад Німеччини на Радянський Союз
§ 33. Нацистський окупаційний режим
§ 34. Голокост: знищення єврейського населення Європи
§ 36. Вступ у війну США та формування антигітлерівської коаліції
§ 37. Воєнні перемоги союзників у 1942-1945 рр.
§ 38. Економічне та суспільне життя під час війни. Наслідки Другої світової війни для України
Шановне учнівство!
Пропонуємо вам підручник, який має на меті описати історію України в контексті історії світу, насамперед Європи. Головним об’єктом уваги в цій книжці є історія України - навіть тоді, коли йдеться про територіально віддалені від українських теренів події. Прагнемо показати, що історичні процеси, які відбувалися в Україні та світі в першій половині XX ст., були дуже подібні. Єдиний курс історії, який має назву «Історія: Україна і світ», покликаний розширити пізнавальні горизонти, дати матеріал для порівнянь і самостійних висновків.
Хронологічно підручник охоплює події 1914-1945 рр., тобто від початку Першої до завершення Другої світової війни. У той час українці (можливо, як ніколи раніше) перебували в епіцентрі світових подій. Але саме те, що вони були в гущі цих подій, іноді заважало бачити їх цілісно, у повноті взаємозв’язків і розуміти, якою великою мірою вони належать історії всього континенту. Ця книжка показує, що історія України становить надзвичайно вагому частину європейської історії, вона має спільне з іншими народами й державами тло. Й Україну в той час захопив незнаний досі порив у майбутнє, коли все здавалося можливим, здійсненним.
З погляду знакових подій і постатей період 1914-1945 рр. є цілою епохою, прикметною рисою якої стала низка соціальних і національних війн і революцій. Цю «велику війну-революцію» було спрямовано на те, аби зламати старі несправедливі політичні й економічні системи, але часто-густо траплялося й так, що добрі наміри перетворювалися на зло. Інколи це зло з’являлося від вседозволеності й зверхності. Цей підручник заохочуватиме вас уявно пережити кризу європейської культури, пов’язану з двома світовими війнами, відчути настрої, сумніви, сподівання й ілюзії тогочасних людей і цілих суспільств. Історію важливо не тільки знати, а й розуміти.
На переконання авторів, головною дійовою особою історії є Людина. Тому в підручнику приділено багато уваги мотивам дій і поведінці як відомих історичних постатей, так і звичайних людей, життя яких припало на першу половину XX ст. Це люди різних поглядів і життєвих цінностей. У всьому цьому розмаїтті симпатії авторів на боці людини-громадянина, для якої неприйнятний будь-який утиск; людини внутрішньо вільної й водночас відповідальної; людини, для якої багато важить гідність власна і народу; людини, яка боронить батьківщину.
Аби опанувати підручник, потрібні зусилля. Із цієї причини підручник не є запорукою гарантії навчального успіху. Він тільки заохочує й дає можливість поринути у світ історії, намагається розмежувати фікцію і реальність, указує на болючі точки минулого, представляє різні погляди. Зі сторінок підручника до вас промовлятимуть різні тексти: насамперед авторський, а також інших істориків, свідчення сучасників (зафіксовані переважно в спогадах і щоденниках), історичні документи. Важливим джерелом інформації стануть візуальні матеріали. Орієнтиром для формування вмінь будуть випереджуючі творчі завдання, а також запитання і завдання, які мають на меті підсумувати невеликі змістові частини й параграфи.
Зичимо успіхів!
Коментарі (0)