Біологія 8 клас Страшко, Горяна, Білик (нова програма)
- 21-11-2021, 22:10
- 1 169
Вступ
§ 1. Людина як біологічний вид і об’єкт наукового дослідження
§ 2. Різноманітність клітин організму людини. Їх структура і життєдіяльність
§ 4. Органи, системи органiв. Органiзм як єдине цiле
Тема 1. Обмiн речовин і перетворення енергiї в органiзмi людини
§ 5. Обмiн речовин і енергiї в органiзмi. Обмiн води та мiнеральних речовин
§ 6. Обмiн бiлкiв, вуглеводiв і жирiв та його порушення
Тема 2. Травлення
§ 8. Загальна характеристика будови і функцій травної системи
§ 9. Травлення в ротовій порожнині та шлунку
§ 10. Травлення в кишечнику. Функції печінки
Тема 3. Дихання
§ 13. Етапи дихання та газообміну
§ 14. Загальна будова та функції органів дихання
§ 15. Легенева вентиляція. Регуляція дихання
§ 16. Хвороби дихальної системи. Вплив куріння та забрудненого повітря на органи дихання
Тема 4. Транспорт речовин
§ 17. Рiдини тiла. Склад i функцiї кровi. Еритроцити
§ 18. Будова та функції лейкоцитів і тромбоциті
§ 19. Кровотворення. Групи крові та резус-фактор. Переливання крові. Пересаджування кісткового мозку
§ 20. Система органів кровообігу
§ 21. Серце: будова та функції. Робота серця
§ 22. Рух крові та лімфи по судинах
§ 23. Захворювання серцево-судинної системи та запобігання їх виникненню
Тема 5. Виділення. Терморегуляція
§ 24. Виділення — важливий етап обміну речовин. Сечова система. Будова нирок і сечовивідних шляхів
§ 25. Сечоутворення та сечовиведення
§ 26. Будова та функції шкіри. Участь шкіри в теплорегуляції. Температура тіла
§ 27. Захворювання органів сечовиділення та шкіри. Запобігання їм. Загартовування
Тема 6. Опора та рух
§ 28. Опорно-рухова система людини. Кістки й суглоби
§ 29. Будова та функції скелета людини
§ 30. Мікроскопічна й анатомічна будова скелетних м’язів
§ 31. Функції скелетних м’язів. Робота і втома м’язів
§ 32. Гіподинамія. Порушення функцій скелета та їх профілактика
Тема 7. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система
§ 35. Рефлекторна природа діяльності нервової системи
§ 36. Будова та функції спинного мозку
§ 37. Будова та функції стовбура головного мозку й мозочка
§ 38. Будова та функції проміжного мозку
§ 39. Будова та функції кінцевого мозку
§ 40. Будова та функції вегетативної нервової системи
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи
§ 41. Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів
§ 42. Зорова сенсорна система. Будова ока. Запальні хвороби очей
§ 43. Оптична система ока. Акомодація. Рефракція та її види. Порушення зору. Незапальні хвороби очей
§ 44. Будова та функції сітківки ока. Світловий, колірний і просторовий зір. Гігієна зору
§ 45. Значення, будова та функції слухової сенсорної системи
§ 46. Хеморецепторні сенсорні системи. Органи нюху та смаку
§ 47. Органи рівноваги та м’язове відчуття. Чутливість шкіри
Тема 9. Вища нервова діяльність
§ 48. Поведінка людини. Вища нервова діяльність. Сигнальні системи. Відчуття та сприйняття
§ 49. Уроджена та набута поведінка. Безумовні й умовні рефлекси. Інстинкти
§ 51. Пам’ять. Фізіологічні механізми та види пам’яті. Запам’ятовування і відтворення. Забування
§ 52. Друга сигнальна система. Біологічні основи психічної індивідуальності людини
§ 54. Фізіологічні механізми та гігієна сну. Біологічні ритми людини
Тема 10. Регуляція функцій організму
§ 55. Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова та гуморальна регуляція. Їх взаємозв’язок
§ 56. Гіпофіз, епіфіз, щитоподібна залоза
§ 57. Паращитоподібні, підшлункова, надниркові, статеві залози, тимус
§ 58. Статеві залози. Утворення статевих клітин
§ 59. Імунітет. Імунна система
§ 60. Імунні зрушення в організмі людини: запалення, інфекційний і алергічний процеси
§ 61. Стрес і його чинники. Адаптація людини до стресу
Тема 11. Розмноження та розвиток людини
§ 63. Анатомія і фізіологія жіночої та чоловічої статевої системи
§ 64. Поняття про стать людини. Статеве дозрівання
§ 65. Фізіологічні механізми запліднення і внутрішньоутробного розвитку. Вагітність і пологи
Завантажити підручник з Біології 8 клас Страшко, Горяна, Білик (нова програма)
Шановні восьмикласники!
Цього року ви продовжуватимете вивчати предмет «Біологія», з якого дізнаєтеся про особливості будови та функції свого тіла; отримаєте поради, як зберегти здоров’я; усвідомите місце людини серед інших живих істот; довідаєтеся, що вона — не тільки біологічний об’єкт, а й особистість, гідна поваги, любові та співчуття. Сподіваємося, що завдяки цьому підручнику ви вдосконалите вміння визначати зміни в організмі й доглядати за своїм тілом, зрозумієте значення здоров’я для людини й цінність життя.
Навчання — складна й копітка діяльність, що має свої правила. Уміти навчатися означає усвідомлено організовувати свою працю, зокрема роботу з підручником. У попередніх класах ви вивчали живі об’єкти — бактерії, гриби, рослини, тварин — і вже знаєте деякі способи їхнього дослідження, тобто вмієте характеризувати, порівнювати, визначати взаємозв’язок будови та функцій, ознаки пристосування до умов існування, робити висновки, узагальнення тощо. У цьому році ви вдосконалюватимете прийоми логічного мислення.
Біологічна наука, як і будь-яка інша, потребує певних розумових дій. У біології розумові дії мають свої особливості, тобто всі вони починаються з аналізу біологічних об’єктів, метою якого є умовне розкладання об’єкта або явища на суттєві складові.
Наступним етапом розумової дії є синтез. Він полягає у формуванні висновків про причини подібності та відмінності об’єктів, які вивчаються.
Кожне біологічне поняття, висновок, явище, процеси, закони — це узагальнення істотних ознак. Для цього необхідно проаналізувати, чим ці ознаки подібні, а чим вони різняться, визначити головні з них. Причинно-наслідкові зв’язки між біологічними об’єктами встановлюють, з’ясувавши, що відбулося раніше, на що вплинула причина, які зміни обов’язкові й можливі. У природі немає випадковостей. Кожне явище має свою причину. Отже, будь-яка форма розумової дії розпочинається аналізом, а закінчується синтезом — висновком.
Практичні та лабораторні роботи й досліди можна віднести до наукових досліджень. Радимо виконувати їх за таким планом:
- прочитайте тему й мету дослідження;
- визначте порядок дії за інструкцією, що подана в підручнику;
- за результатами роботи зробіть висновок відповідно до мети дослідження (спостереження або експерименту).
Сподіваємося, що цей підручник стане вам добрим порадником у житті, слугуватиме збереженню та зміцненню здоров’я; дасть відповіді на багато запитань, які турбують кожну людину; допоможе уникнути неправильних дій, що завдають шкоди організму.
Бажаємо вам здоров’я, без якого неможливе щастя та успіх у житті!
Автори
Коментарі (0)