Історія України 9 клас Турченко, Мороко
- 7-09-2022, 16:35
- 1 702
Вступ
§ 1. Особливості розвитку українських земель наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст.
Тема 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст.
§ 2. Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин
§ 3-4. Cоціально-економічний розвиток
§ 5. Початок національного відродження
§ 7. Масонство і декабристи в Україні. Польський визвольний рух. Соціальні протести
Тема 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст.
§ 9. Соціально-економічне становище
§ 10. Початок українського національного відродження
§ 11. Національно-визвольний рух у період Європейської революції 1848–1849 рр.
Тема 3. Повсякденне життя та культура України наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст.
§ 14. Особливості розвитку культури. Освіта та наука
§ 15. Розвиток української літератури
§ 16. Розвиток українського мистецтва
§ 17. Повсякденне життя. Практичне заняття
§ 18. Наш край у кінці XVIII – першій половині XIX ст. Практичне заняття
Тема 4. Українські землі у складі Російської імперії у другій половині XIX ст.
§ 20. Україна і Східна (Кримська) війна
§ 21. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860-1870-х років
§ 22-23. Економічний розвиток у 1860-1890-х роках
§ 24. Визвольний рух у 1860–1890-х роках
§ 25. Зміни в соціальній структурі суспільства. Пожвавлення економічної боротьби і політичних рухів
Тема 5. Українські землі у складі Австрії (Австро-Угорщини) у другій половині XIX ст.
§ 29. Основні течії українського суспільно-політичного руху в 1850–1860-х роках
§ 30. Піднесення суспільно-політичного руху в 1870-1890-х роках
§ 31. Утворення українських політичних партій Галичини
§ 33. Наш край у другій половині XIX ст. Практичне заняття
Тема 6. Украінські землі на початку XX ст.
§ 35-36. Соціально-економічний розвиток Наддніпрянщини у 1900–1914 рр.
§ 37. Господарство і соціально-економічне становище населення Західної України на початку ХХ ст.
§ 38. Суспільно-політичне життя на Наддніпрянщині XIX-XX ст.
§ 39. Революція 1905-1907 рр. в Україні та її наслідки
§ 40. Наддніпрянська Україна в 1907-1914 рр.
§ 41-42. Наростання національного руху в Західній Україні в 1900-1913 рр.
Тема 7. Повсякденне життя та культура України в середині XIX - на початку XX ст.
§ 45. Вплив модернізації на культурне життя українців
§ 46. Література, театр і музика
§ 49. Повсякдення української сім’ї. Практичне заняття
§ 50. Наш край на початку ХХ ст. Практичне заняття
§ 52. Підсумки розвитку України в ХІХ – на початку ХХ ст.
ПЕРЕДНЄ СЛОВО
Шановне учнівство! У підручнику, який ви розгорнули, викладено курс історії України для 9 класу. Хронологічно це період від втрати залишків автономії у складі Російської імперії наприкінці XVIII ст. до початку Першої світової війни в 1914 р., під час якої почалася Українська революція і відбулася перша в новітній історії спроба України відновити свою незалежність.
У підручнику розглядається адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Російської та Австрійської імперій, їхнє становище в системі міжнародних відносин, соціально-економічні зміни (господарство, власність і матеріальне становище різних категорій населення, відносини між соціальними станами тощо), культура й релігійні процеси, розгортання боротьби українського народу за національне визволення і формування власної держави.
Про те, як наприкінці XVIII - на початку XX ст. прокладався нелегкий шлях до свободи, вам і розкажемо в цьому підручнику.
ТЕМИ:
Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст.
Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст.
Повсякденне життя та культура України наприкінці XVIII - у першій половині XIX ст.
Українські землі у складі Російської імперії у другій половині XIX ст.
Українські землі у складі Австрії (Австро-Угорщини) у другій половині XIX ст.
Українські землі на початку XX ст.
Повсякденне життя та культура України в середині XIX - на початку XX ст.
Хочемо дати кілька порад, як працювати з книжкою.
Кожен новий параграф починається з рубрики «Згадайте», яка містить кілька запитань з актуалізації знань з історії України для 8 класу чи курсу всесвітньої історії. Сформулювавши чіткі відповіді на них, ви значно полегшите засвоєння нового матеріалу. Адже історія - це безперервний хід подій, з яких кожна наступна пов’язана з попередньою.
Після ознайомлення з авторським текстом підручника, вам потрібно закріпити матеріал теми уроку. Першим кроком на цьому шляху буде робота над запитаннями, які сформульовано після кожного параграфа під рубрикою «Перевірте себе». Наступним кроком у процесі творчого засвоєння матеріалу є робота з історичними джерелами - документами минулого, свідченнями осіб, які брали участь в історичних подіях, фрагментами творів видатних істориків та ін. їх розміщено під рубрикою «Документи та матеріали».
Пошуки відповідей на поставлені в підручнику запитання й робота над історичними джерелами сприятимуть формуванню наукових уявлень про минуле України, навчатимуть самостійно мислити, вільно оперувати здобутими знаннями, дискутувати, висловлювати і відстоювати свою думку, точку зору у класі та поза школою.
У підручнику вміщено значну кількість історичних карт, таблиць, схем і графіків, які допомагають краще усвідомити зв’язки між історичними явищами та процесами в часі та просторі. На сторінках підручника подано кольорові ілюстрації - портрети історичних осіб, репродукції картин із зображенням історичних подій, світлини й малюнки тощо. Вони розширюють уявлення про історичну епоху, надають йому певного естетичного забарвлення.
Велику допомогу під час вивчення навчального матеріалу нададуть короткі хронологічні таблиці («Запам’ятайте дати») і тлумачення нових термінів («Словник термінів»), які наведено в кінці кожного параграфа.
Наприкінці кожного розділу передбачено проведення практичних занять, уроків узагальнення та тематичного оцінювання, покликаних систематизувати вивчений матеріал у межах ширших тем й історичних періодів, сформулювати навички роботи з історичними джерелами й текстами з наукових досліджень.
Бажаємо успіхів!
Коментарі (0)