Географія 9 клас Масляк, Капіруліна (поглиблений вивчення)
- 5-01-2022, 01:08
- 602
Вступ
§ 2. Тенденції розвитку сучасного світу. Роль географії в територіальній організації суспільства
Розділ I. Загальна характеристика сучасного світу (частина перша)
Тема 1. Природа і людина в сучасному світі
§ 5. Світові природні ресурси. Карти світових природних ресурсів
Тема 2. Населення світу
§ 7. Динаміка кількості населення світу, його відтворення. Механічний рух населення
§ 8. Вікова і статева структура населення
§ 9. Мовний та етнічний склад населення
§ 10. Релігія як явище культури. Світові та національні релігії
§ 11. Розміщення населення. Найбільш заселені регіони та країни світу
§ 13. Сільське населення світу
§ 14. Зайнятість населення в країнах різних типів
§ 15. Проблеми зайнятості, безробіття. Рівень і якість життя населення
Розділ I. Загальна характеристика сучасного світу (частина друга)
Тема 3. Сучасне світове господарство
§ 17. Міжнародний поділ праці та господарська спеціалізація. Економічна інтеграція
§ 18. Структура світового господарства. Світове господарство в період науково-технічного прогресу
§ 19. Значення промисловості в сучасному світовому господарстві
§ 20. Паливно-енергетичний комплекс світу
§ 21. Географія машинобудування світу
§ 22. Географія металургії, хімічної та лісохімічної галузей світу
§ 23. Географія легкої і харчової промисловості світу
§ 24. Основні промислові регіони та центри світу
§ 25. Соціально-економічне значення сільського господарства
§ 26. Структура світового сільського господарства, обсяги виробництва тенденції розвитку
§ 27. Найголовніші райони землеробства і тваринництва світу
§ 28. Роль галузей сфери послуг у соціально-економічному розвитку суспільства
§ 29. Географія основних видів транспорту світу
§ 30. Географія зовнішньої торгівлі
§ 31. Географія фінансово-кредитної сфери. Основні фінансові центри світу
§ 32. Географія міжнародного туризму. Головні туристичні райони світу
§ 33. Поняття про постіндустріальне суспільство
§ 34. Інтеграційні галузеві та регіональні економічні організації
§ 35. Економічна інтеграція та Україна
Розділ II. Типізація країн світу
Тема 1. Політичне облаштування світу
§ 37. Геополітичне становище країн і регіонів
§ 38. Міжнародні політичні організації
Тема 2. Економічна типізація країн світу
§ 39. Класифікація країн за типом господарської системи та рівнем соціально-економічного розвитку
Тема 3. Розвинені країни світу
§ 41. Загальна характеристика країн із розвиненою економікою
§ 42. Розвинені країни Європи. Загальна характеристика
§ 47. Японія — розвинена країна Азії
§ 51. Австралія — країна переселенського капіталізму
Тема 4. Країни, що розвиваються
§ 52. Диференціація країн, що розвиваються
§ 54. Малі острівні країни. Найменш розвинені країни
§ 55. Гіганти «третього світу». Китай
§ 58. Нові індустріальні країни
Тема 5. Країни з перехідною економікою
§ 59. Загальна характеристика країн із перехідною економікою
§ 64. Країни-сусіди України із Центральної Європи: Словаччина, Румунія, Угорщина
§ 65. Сусіди та партнери України: Грузія, Туреччина
Розділ III. Міжнародні відносини
Тема 1. Форми міжнародних відносин
§ 66. Особливості відносин між країнами в умовах глобалізації
§ 67. Геополітика. Глобальні, регіональні та субрегіональні міжнародні відносини
Тема 2. Україна у світі
§ 69. Міжнародне співробітництво з країнами-сусідами та країнами-членами ЄС
§ 70. Світова природна і культурна спадщина в Україні. Культурні зв'язки України з країнами світу
Тема 3. Глобальні проблеми людства
§ 71. Поняття про глобальні проблеми людства
§ 73. Демографічна та продовольча проблеми
§ 74. Енергетична і сировинна проблеми
§ 75. Проблема подолання відсталості країн, що розвиваються
Завантажити підручник з Географії 9 клас Масляк, Капіруліна (поглиблений вивчення)
Земля допомагає нам зрозуміти самих себе так, як не допоможуть жодні книги. Бо Земля чинить нам опір. Людина пізнає себе в боротьбі з перешкодами.
Антуан де Сент-Екзюпері «Планета людей»
Шановні дев'ятикласниці та дев'ятикласники!
Наші уявлення про навколишній світ формує кожна наукова дисципліна. Цілісні уявлення про природу нашої планети, людське суспільство, образ певної території дає географія. Її роль у системі наук унікальна. Наукові дослідження переконливо довели, що географія — єдина наука, яка об’єднує багатогранні знання про природу Землі та життєдіяльність людей.
Якщо зараз ви тримаєте в руках цей підручник, отже, ви зробили свідомий вибір щодо поглибленого вивчення географії. Цей вибір, імовірно, пов’язаний із подальшою професійною діяльністю, що матиме географічну складову.
Минулого навчального року ви вивчали географію України, досліджували багатства, якими наділила її природа, знайомилися із закономірностями формування, розвитку та розміщення населення й господарства.
Із плином часу ви дорослішаєте, розширюється та поглиблюється коло ваших інтересів. Дорослішим і глибшим стає світ, який вас оточує, і світ географії також. Ви, мабуть, помітили, що на зміну красномовним описам природи на уроках географії минулого навчального року прийшли аналітичні огляди, подорожі, робота зі статистичними довідковими матеріалами, враження від мальовничих пейзажів довкілля змінилися на визначення способів їх збереження та примноження.
У 9 класі ви розпочинаєте вивчення шкільного географічного курсу «Економічна і соціальна географія світу». Знання, здобуті під час вивчення попередніх курсів географії, стануть вам у пригоді цього навчального року. Ви отримаєте уявлення про політичну карту, дізнаєтеся про динаміку кількості населення світу, актуальні проблеми людства, основи соціально-економічних відносин між країнами, шляхи розвитку світового господарства тощо.
Цей підручник відрізняється від його попередників, так само як доросле життя відрізняється від дитинства. І йдеться не лише про появу іншої назви курсу — «Економічна і соціальна географія світу». Річ у тім, що саме ця навчальна книга допоможе вам бути обізнаними щодо найважливіших викликів сучасного життя — глобальних проблем економіки, науки, суспільства.
Навіть тим, хто добре підготовлений завдяки попереднім курсам географії, спочатку нелегко буде зрозуміти та проникнути в суть питань, які вивчає новий шкільний курс географії. Щоб допомогти вам у цьому, і був створений цей підручник. Тож ознайомимося, як із ним працювати.
Весь матеріал підручника представлений трьома розділами. У першому подається загальна економіко-географічна характеристика сучасного світу — проблеми народонаселення, різноманіття природних ресурсів, загальні закономірності світового господарства, що віддзеркалює політичну ситуацію в різних куточках політичної карти світу. На сторінках другого розділу підручника ви познайомитеся з окремими регіонами та країнами світу. Третій розділ відображає особливості міжнародних відносин сучасного світу, у тому числі України.
Кожен параграф підручника починається запитаннями, які пропонують вам пригадати матеріал із попередніх географічних курсів.
Основна частина підручника — це текст, який треба уважно прочитати та проаналізувати, адже він — основне, хоча й не єдине джерело географічних знань. Створюючи цей підручник, ми намагалися залучити вас до активної співпраці, адже ви набули достатньо географічних знань, умінь і навичок у попередніх класах. Тож запитання та завдання, наведені в тексті параграфа, допоможуть вам їх продемонструвати. Відповіді на ці запитання покажуть, що ви вже знаєте і над чим треба замислитися, що пошукати в додаткових джерелах географічних знань, що запитати у вчителя географії.
Разом із вами будуть помічники — атласи, карти, довідники, енциклопедії, газети й журнали, Інтернет, тож не забувайте про додаткові джерела інформації під час роботи над завданнями.
Найголовніші терміни та поняття винесено в окрему рубрику «Словник».
В основному тексті кожного параграфа ви знайдете такі позначки:
Кожен параграф закінчується висновками та підсумковими запитаннями і завданнями. Ці матеріали допоможуть вам визначити головні думки, які закладено в тексті параграфа, виявлять, чи все було для вас зрозумілим. Якщо ви не зможете знайти відповіді на підсумкові завдання самостійно, то перечитайте відповідний текст підручника ще раз або зверніться до вчителя географії.
Отже, все необхідне для нової географічної подорожі готове. Нехай вона підкаже вам власний шлях до розвитку особистих здібностей і талантів для подальшого дорослого життя. Вирушаймо в дорогу! І успіхів вам!
Автори
Коментарі (0)