Всесвітня історія 6 клас Голованов (інтегрований курс) 2019
- 27-04-2022, 01:27
- 1 616
Вступ до всесвітньої історії
§ 1. Повторення вивченого в 5 класі. Особливості Стародавнього світу
Практична робота № 1. «Відлік часу в історії»
Розділ І. Первісні спільноти. Археологічні культури
§ 4. Господарство первісних людей
§ 5. Розвиток господарства. Неолітична революція
§ 6. Духовна культура та вірування людей
Практична робота № 2. «Основні стоянки й пам’ятки первісних людей на території України»
§ 7. Трипільська археологічна культура на території України
§ 8. Початок формування держави та цивілізації
Розділ ІІ. Стародавні цивілізації Азії та Африки
Тема 1. Стародавній Єгипет
§ 11. Розквіт могутності Єгипетської держави
Практична робота № 3. «Міфи та релігія Стародавнього Єгипту»
Тема 2. Цивілізації Передньої та Центральної Азії
§ 13. Найдавніші держави Дворіччя. Стародавній Вавилон
§ 14. Фінікія та її сусіди в давнину
§ 15. Месопотамія в І тис. до н. е.
Практична робота № 4. «Культура та релігія народів Передньої Азії»
Тема 3. Стародавні Індія та Китай
§ 17. Релігія та культура Стародавньої Індії
§ 19. Релігія та культура Стародавнього Китаю
Практична робота № 5. «Писемність, освіта і наука у Стародавньому Китаї»
Розділ ІІІ. Антична цивілізація та її сусіди
§ 20. Особливості цивілізацій Стародавнього Сходу й античної греко-римської цивілізації
Тема 1. Становлення античної грецької цивілізації
§ 21. Природа і населення Стародавньої Греції
§ 22. Мінойська й Ахейська палацові цивілізації
§ 23. Греція у VIII—VI ст. до н. е.
§ 24. Завершення становлення держави в Афінах
Практична робота № 6. «Спартанський поліс. Побут і виховання спартанців»
§ 25. Велика грецька колонізація
§ 26. Кіммерійці та скіфи на території сучасної України
Практична робота № 7. «Геродот про скіфів. Історичні джерела про Скіфський похід Дарія І»
Тема 2. Антична грецька цивілізація класичної доби
§ 28. Розквіт афінської демократії
Практична робота № 8. «Господарювання та повсякденне життя в Давній Греції»
§ 29. Втрата Грецією незалежності
§ 30. Досягнення грецької культури
Практична робота № 9. «Архітектура та скульптура в Давній Греції»
Практична робота № 10. «Міфологія та релігія давніх греків»
Тема 3. Доба еллінізму
§ 31. Східний похід Александра Македонського
Практична робота № 11. «Особистість і діяльність Александра Великого за історичними джерелами»
§ 32. Утворення та розквіт елліністичних держав в IV—II ст. до н. е. Елліністична культура
Узагальнення за темами, які стосуються Стародавньої Греції
Тема 4. Стародавній Рим у VIII–I ст. до н.е.
§ 33. Природні умови Італії та виникнення Рима
§ 34. Римська республіка V ст. до н. е. - середини ІІІ ст. до н. е.
§ 35. Воєнна експансія Риму й утворення Римсько-Середземноморської держави
§ 36. Римське суспільство в середині ІІІ - середині ІІ ст. до н. е.
§ 38. Римська республіка в ІІ–І ст. до н. е.
§ 39. Руйнування та падіння республіканського ладу в Римі
Тема 5. Падіння республіки і рання імперія
§ 40. Встановлення імперії в Римі
§ 41. Римська імперія в І–ІІ ст. н. е.
§ 42. Місто Рим і життя його мешканців
Тема 6. Пізня римська імперія
§ 44. Римська імперія в ІІ–ІІІ ст.
§ 45. Пізня Римська імперія в ІV–V ст.
§ 46. Падіння Західної Римської імперії
Узагальнення за темами, що стосуються Стародавнього Риму
Розділ IV. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства
§ 47. Антична цивілізація та Україна
§ 48. Суспільне й господарське життя, духовний світ давніх слов’ян
§ 49. Слов’яни під час Великого переселення народів
Узагальнення про стародавніх слов’ян та їхніх сусідів
§ 50. Витоки сучасних цивілізацій
Зміст підручника відповідає чинній програмі МОН України з предмета «Всесвітня історія. Історія України. Інтегрований курс» для 6 класу закладів загальної середньої освіти. Навчальний матеріал, поданий у підручнику, сприятиме розвиткові аналізування й зіставлення історичних подій, а також формуванню розуміння історичного минулого українського народу як складової історії людства.
Ураховуючи новизну і певну складність вивчення історії для молодших підлітків, підручник представлено у вигляді уявної мандрівки в часі, протягом якої школярі разом з учителем можуть яскраво уявити історичні події так, ніби бачили їх на власні очі. Запитання та завдання зорієнтовані на вікові особливості шестикласників.
Видання призначено для навчання учнів (учениць) у 6 класі, студентів педагогічних навчальних закладів, а також педагогів-істориків.
Людина:
- перетворилася з мавпоподібної істоти на людину;
- винайшла способи виробництва знарядь праці;
- навчилася добувати вогонь;
- приручила тварин;
- освоїла будівництво житла;
- винайшла колесо та віз;
- навчилась обробляти шкіри й шити одяг;
- опанувала мову та лічбу;
- намагалася пояснити виникнення світу і своє місце в ньому.
- Виникли роди, племена, які дали початок нинішнім народам.
У цьому розділі ви дізнаєтесь:
- про природні умови на теренах стародавніх Азії та Африки;
- про те, як і коли утворилися держави на цих територіях;
- яким було суспільство;
- чому правителі мали необмежену владу над населенням;
- якою була система писемності в стародавніх єгиптян і як її змогли прочитати вчені XIX ст.;
- про богів, яких шанували;
- чому жерці мали великий вплив на життя людей;
- про основні здобутки давньоєгипетської та азійської культур.
У цьому розділі ви дізнаєтесь про:
- критську та мікенську цивілізації;
- Троянську війну;
- Олімпійські ігри;
- театральне мистецтво в Греції;
- Александра Македонського;
- грецьку культуру, плодами якої ми користуємося до сьогодні;
- Римську державу;
- завойовницькі війни римлян, походи Гая Юлія Цезаря;
- Римську республіку, її перетворення на імперію;
- зародження християнства;
- причини загибелі Західної Римської імперії та завершення історії Стародавнього світу.
У цьому розділі ви дізнаєтеся:
- з яких історичних джерел ми отримуємо знання про стародавніх слов’ян;
- якими були відносини стародавніх слов’ян із готами, гунами та Візантією;
- де знаходиться прабатьківщина слов’янського народу, яку територію він заселяв;
- якими були суспільство, господарство, побут і духовний світ стародавніх слов’ян;
- про особливості слов’янської релігії та міфології, головні їхні персонажі.
Табличка-пам’ятка з римськими числами
Коментарі (0)