Войти
Закрыть

Біологія 8 клас Костильов, Яценко

8 Клас

 

Вступ

Урок 1. Клітини і тканини людського організму

Урок 2. Фізіологічні системи органів

Урок 3. Регуляція функцій людського організму

Урок 4. Збереження здоров’я людини

Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини

Урок 5. Харчування та обмін речовин

Урок 6. Харчові потреби людини. Вітаміни

Урок 7. Перетворення речовин та енергії в організмі людини

Тема 2. Обмін речовин і травлення. Харчування та обмін речовин

Урок 8. Загальні уявлення про травлення. Значення процесів травлення в організмі людини

Урок 9. Ротова порожнина. Травлення в ротовій порожнині

Урок 10. Травлення у шлунку. Печінка та підшлункова залоза

Урок 11. Травлення в кишечнику

Урок 12. Захворювання органів травної системи

Тема 3. Дихання

Урок 13. Органи дихальної системи

Урок 14. Газообмін у легенях

Урок 15. Регуляція дихання

Урок 16. Захворювання органів дихальної системи

Тема 4. Транспорт речовин

Урок 17. Внутрішнє середовище. Кров, її склад та функції

Урок 18. Формені елементи крові. Групи крові. Зсідання крові

Урок 19. Будова та функції серця

Урок 20. Система кровообігу. Кровоносні судини

Урок 21. Кровообіг. Лімфообіг

Урок 22. Кровотечі. Перша допомога при кровотечах

Урок 23. Захворювання серцево-судинної системи. Профілактика захворювань системи кровообігу

Тема 5. Виділення. Терморегуляція

Урок 24. Сечоутворення та сечовиділення

Урок 25. Захворювання органів сечовидільної системи

Урок 26. Будова шкіри

Урок 27. Функціонування та гігієна шкіри

Тема 6. Опора та рух

Урок 28. Будова і функції опорно-рухової системи. Будова кісток

Урок 29. Будова осьового скелета людини

Урок 30. Будова додаткового скелета людини

Урок 31. Будова і функції скелетних м’язів людини. Робота м’язів

Урок 32. Робота м’язів. Основні групи м’язів

Урок 33. Розвиток опорно-рухової системи. Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухового апарату

Тема 7. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система

Урок 34. Основні уявлення про нервову систему, її зна чення в регуляції та узгодженні функцій організму людини, його взаємодії з середовищем

Урок 35. Утворення рефлексів. Будова рефлекторної дуги

Урок 36. Поділ нервової системи на центральну і периферійну частини. Соматичний та вегетативний відділи нервової системи

Урок 37. Будова і функції спинного мозку

Урок 38. Будова відділів головного мозку

Урок 39. Будова і функції кінцевого мозку

Урок 40. Порушення структури та функцій нервової системи, їхня профілактика

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи

Урок 41. Загальна характеристика сенсорних систем

Урок 42. Зорова сенсорна система

Урок 43. Сприйняття світла, кольору, відстані

Урок 44. Порушення зору та їх профілактика. Гігієна зору

Урок 45. Слухова сенсорна система. Сприйняття звуків

Урок 46. Смакова та нюхова сенсорні системи. Система рівноваги

Урок 47. Сенсорні системи руху, дотику, температури, болю

Тема 9. Вища нервова діяльність

Урок 48. Біологічні основи поведінки людини

Урок 49. Гальмування рефлексів та його значення для нормальної поведінки людини

Урок 50. Формування вищої нервової діяльності

Урок 51. Мова, свідомість та емоції

Урок 52. Пам’ять

Урок 53. Типи вищої нервової діяльності

Урок 54. Сон і стан бадьорості

Тема 10. Регуляція функцій організму

Урок 55. Гомеостаз і регуляція функцій організму

Урок 56. Залози внутрішньої секреції: гіпофіз, епіфіз. Їх гормони

Урок 57. Залози внутрішньої секреції: щитоподібна залоза, прищитоподібні залози. Їх гормони

Урок 58. Надниркові, підшлункова та статеві залози. Їх гормони

Урок 59. Вилочкова залоза. Імунна система. Імунітет

Урок 60. Порушення діяльності імунної системи

Тема 11. Розмноження та розвиток людини

Урок 61. Будова та функції чоловічої статевої системи

Урок 62. Будова та функції жіночої статевої системи. Статеве дозрівання організмів

Урок 63. Запліднення. Внутрішньоутробний розвиток

Урок 64. Постембріональний розвиток

Узагальнення

Урок 65. Узагальнення

Тестові завдання

 


Завантажити підручник з Біології 8 клас Костильов, Яценко


8_klas_biologija_kostilov_2016.pdf [2.13 Mb] (cкачиваний: 2)
 
 

Шановні учні!

Чудове українське слово «підручник» означає річ, яка завжди під рукою, тобто таку річ, яка стане у пригоді, дасть змогу дізнатися, наприклад, про те, яку будову мають наші руки та ноги, очі й нирки, шлунок і кишечник та інші органи. Ви прочитаєте про те, як системи регуляції дозволяють нам використовувати своє тіло під час виконання різних функцій у найрізноманітніших умовах існування.

Ви вже знаєте про різноманітність, поширення, будову та властивості рослин, грибів і тварин, а тепер готові зануритися в таємниці людського тіла. Ми сприймаємо як належне те, що у хребетних тварин, як і в нас із вами, чотири кінцівки з пальцями, пара очей і вух, ніс і рот. Якщо вам доводилось бачити внутрішні органи курки, то ви помітили, що вони такі самі, як і в людини: серце, легені, печінка, шлунок, нирки. Якщо у вашому домі є хатні тварини — пес чи кіт, ви знаєте, що маленьке і лагідне кошеня чи цуценя на ваших очах за кілька місяців перетворюється на сильного звіра, здатного спілкуватися з вами без слів. Тож не лише в будові, а й у поведінці у нас із ссавцями є багато спільного.

Про те, що поєднує людину зі світом тварин, і про те, що нас відрізняє, ви дізнаєтеся, оволодівши інформацією, викладеною в цьому підручнику. Ми поговоримо про те, що таке гомеостаз і яким чином наш організм ефективно функціонує як під час сну, так і під час спортивних змагань. Ви з’ясуєте, що обмін речовин — це не абстрактне поняття, а цілком реальне явище, пов’язане із диханням, споживанням їжі та напоїв. Ви зрозумієте, яка роль повітря та їжі у функціонуванні нашого організму, яким чином і в який спосіб він позбавляється від речовин, які потрібно вивести з організму після того, як вони виконали свої функції. Нарешті, ви зрозумієте, що таке вища нервова діяльність і яку роль у регулюванні функцій відіграє ендокринна система. У вашому віці неймовірно цікаво дізнатися про таємниці статевих органів. Інформація про репродуктивні органи людини допоможе вам зрозуміти значення цієї системи органів і виробити для себе відповідальне ставлення до неї.

Інформація, наведена в підручнику, розподілена на 11 тем та 65 уроків. Кожен урок анонсується коротким змістовним вступом та ключовими словами, які будуть використовуватися під

час вивчення конкретного матеріалу. Деякі уроки передбачають виконання лабораторних робіт, досліджень, дослідницьких практикумів або проектів. Такі роботи, виконані під керівництвом учителя, полегшать сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

У кінці кожного уроку подано контрольні запитання. Відповідаючи на них, ви можете самостійно контролювати рівень засвоєння знань. Рубрика «Спробуйте відповісти» розрахована на допитливих, тих, хто з допомогою вчителів або самотужки використовує додаткову інформацію, пов’язану з навчальним матеріалом. Рубрику «Це цікаво знати!» присвячено цікавим фактам та дослідженням людського організму. «Тематичний тестовий контроль» — відповідальна процедура, що проводиться після засвоєння кожної теми. Її результати дадуть вам інформацію про рівень засвоєння знань і спрямують на подолання проблем, що могли виникнути.

Пізнання самого себе — процес, який супроводжує кожного з нас упродовж усього життя. Почнімо цей процес із дослідження будови та особливостей функціонування власного організму!

Бажаємо успіхів!

Автори


скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду