Географія 8 клас Масляк, Капіруліна 2021 (поглиблене вивчення)
- 20-01-2022, 21:02
- 1 866
Вступ
§ 1. Географія України як наукова дисципліна та шкільний предмет
Розділ I. Основи картографії, геодезії та топографії
Тема 1. Зображення України на картографічних творах. Джерела для створення географічних карт
§ 3. Зображення України на картографічних творах минулого та сучасності
§ 4. Створення географічних карт. Дистанційне зондування Землі
Тема 2. Основи картографії
§ 5. Карта та інші геозображення
Практична робота 2. Визначення способів зображення об’єктів на тематичних картах
Тема 3. Вступ до геодезії та основи топографії
§ 9. Фігура та розміри Землі. Поняття про геодезію
§ 10. Топографічна карта і план
§ 12. Розграфлення і номенклатура топографічних карт. Кути орієнтування
§ 14. Зображення рельєфу на топографічних картах
§ 15. Розв’язання задач на карті за допомогою горизонталей
§ 16. Читання та практичне використання топографічних карт
Розділ II. Географічний простір України
Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу
§ 17. Політична карта світу, основні етапи її формування та елементи
§ 18. Державна територія та географічне положення України
§ 19. Державні кордони та розміри території України
Тема 2. Адміністративно-територіальний устрій України
§ 20. Формування території України та зміни її кордонів
§ 21. Сучасний адміністративно-територіальний устрій України
Тема 3. Україна на карті годинних поясів
§ 22. Міжнародна система відліку часу
§ 23. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу та в Україні
Практична робота 5. Аналіз карти годинних поясів Землі. Розв’язування задач на визначення часу
Розділ III. Природні умови і ресурси України
Тема 1. Геологічна будова, тектонічні структури, рельєф та мінеральні ресурси України
§ 24. Тектонічна та геологічна карти України. Геологічне літочислення
§ 25. Геолого-геоморфологічні дослідження території України та їх наукове значення
§ 26. Вплив зовнішніх та внутрішніх процесів на формування рельєфу
§ 27. Дослідження рельєфу України. Вплив рельєфу на діяльність людини. Форми техногенного рельєфу
§ 28. Мінеральні ресурси України
§ 29. Географія паливних ресурсів України
§ 30. Географія рудних і нерудних корисних копалин
Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси
§ 31. Клімат і кліматичні ресурси
§ 32. Повітряні маси, що впливають на територію України
§ 33. Кліматичні показники на території України
§ 34. Кліматична карта. Кліматичні ресурси
§ 35. Метеорологічна служба. Синоптична карта
§ 37. Вплив погодно-кліматичних умов на діяльність людини
Тема 3. Води суходолу та водні ресурси
§ 39. Вплив рельєфу та клімату на річки. Живлення і водний режим річок. Річковий стік
Практична робота 11. Розв’язування задач на визначення падіння та похилу русла, витрат води річки
§ 41. Болота та підземні води. Водні об’єкти антропогенного походження
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси
§ 43. Умови ґрунтоутворення і карта ґрунтів
§ 44. Ґрунтові ресурси України
Тема 5. Рослинність
§ 45. Різноманітність рослинності та рослинних угруповань на території України
§ 46. Вплив людини на рослинний світ України
Тема 6. Тваринний світ України
Тема 7. Ландшафти України
§ 48. Ландшафт як просторово-цілісна система
§ 49. Різноманітність природних та антропогенних ландшафтів
§ 50. Природні зони України. Зона мішаних і широколистих лісів
§ 53. Дослідження, використання, значення та охорона рівнинних ландшафтів України
Практична робота 12. Складання порівняльної характеристики природних зон України (на вибір)
§ 54. Гірські ландшафти Українських Карпат
§ 55. Гірські ландшафти Кримських гір
§ 56. Природні умови і ресурси Чорного моря
§ 57. Природні умови і ресурси Азовського моря
Тема 8. Природокористування
§ 58. Природно-ресурсний потенціал і природно-заповідний фонд України
Практична робота 13. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України
§ 59. Стан довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення
§ 60. Українське товариство охорони природи. Екологічні заходи
§ 61. Національна екологічна мережа. Моніторинг навколишнього середовища
§ 62. Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля
Розділ IV. Населення України та світу
Тема 1. Демографічні процеси й статево-віковий склад населення світу та України
§ 63. Кількість населення в Україні й світі та її зміни. Демографічні процеси
§ 64. Статево-віковий склад населення України та світу
§ 65. Механічний рух населення. Міграційна політика у світі та Україні
Тема 2. Розселення людей
§ 67. Міське та сільське населення
§ 68. Урбанізація. Міські агломерації. Мегаполіси. «Світові міста»
Практична робота 16. Нанесення на контурну карту великих міст України та «світових міст»
Тема 3. Етнічний склад населення
§ 69. Національний склад населення України
§ 72. Матеріальна та духовна культура українського народу
Тема 4. Релігійний склад населення України та світу
§ 76. Релігійний туризм в Україні та світі
Тема 5. Зайнятість населення
§ 77. Трудові ресурси у світі та Україні. Економічно активне населення
§ 78. Сфери економічної діяльності та зайнятість населення
Розділ V. Природа та населення свого адміністративного регіону
Завантажити підручник з Географії 8 клас Масляк, Капіруліна 2021 (поглиблене вивчення)
Шановні восьмикласники та восьмикласниці!
Вітаємо вас, жителів найбільшої за площею та найбагатшої на природні ресурси в Європі держави — України. Якщо ви читаєте ці рядки, то свідомо обрали поглиблений рівень вивчення шкільного курсу географії. На основі вже опанованих вами курсів «Загальна географія» (6 клас) і «Материки та океани» (7 клас) розпочнімо вивчати географію нашої країни в курсі «Україна у світі: природа, населення».
Щоб бути гідними громадянами своєї Батьківщини, потрібно не тільки знати про неї якомога більше, але й щиро її любити. Світовий досвід доводить, що саме із цього починається добробут будь-якої країни, щасливе й заможне життя кожного її жителя.
Підручник, який ви тримаєте в руках, є основним, але не єдиним джерелом знань із географії України. Сучасна наука не стоїть на місці, особливо в епоху інформаційного суспільства, що кожного дня встановлює нові факти та здійснює відкриття. Працюючи над змістом підручника, ми, автори, мали на меті створити на його сторінках цілісну картину України, її природи та населення. Підручник не може охопити всієї наукової інформації, а є лише орієнтиром у неосяжному полі географічної та суміжних із нею наук. Він допоможе формувати критичне мислення, бажання встановити істину, висловити власну точку зору, знайти додаткову сучасну, корисну й цікаву інформацію, замислитися над процесами, що відбуваються в природі та суспільстві, їхніми причинами та наслідками.
Початок будь-якої нової справи потребує опанування основних вимог, способів та алгоритмів виконання, без яких неможлива продуктивна праця.
Пропонуємо вам правила роботи з підручником. Він складається зі вступу та п’яти розділів. Розділи, у свою чергу, містять окремі теми. Для більш простого орієнтування ці теми у змісті підручника розбито на па
раграфи, кожен із яких починається із запитання (завдання) на повторення того, що ви вже знаєте та вмієте.
Найголовніші поняття і терміни винесено в окрему рубрику «Словник», який на сторінках підручника також подано й англійською мовою. Уважно прочитайте зміст поняття та запам’ятайте його.
Кожен параграф закінчується висновками, підсумковими запитаннями й завданнями. Вони допоможуть вам визначити провідні думки змісту параграфа. Якщо ви не зможете самостійно дати відповіді на запитання або виконати завдання, то зверніться до тексту підручника або порадьтеся з учителем/учителькою.
До підручника також розроблено електронний освітній ресурс, який містить тестові завдання для підготовки до контрольних та самостійних робіт, які можна виконати в режимі онлайн.
Отже, любі мандрівники, усе необхідне для чергової географічної подорожі готове. Від щирого серця бажаємо вам успішно опановувати цікаву й таку необхідну науку, як географія. Осягніть Україну розумом, сприйміть її серцем. Тож вирушаймо в дорогу! Бажаємо вам успіхів!
Коментарі (0)