Історія України 9 клас Реєнт, Малій
- 9-07-2022, 12:59
- 692
Розділ І. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ століття
§ 1. Наддніпрянська Україна в системі міжнародних відносин першої третини ХІХ століття
§ 2. Соціально-економічний розвиток Наддніпрянщини
§ 3. Початок промислового перевороту
§ 4. Початок національного відродження в Наддніпрянській Україні
§ 5. Суспільні рухи в першій половині ХІХ століття
§ 6. Програмові документи Кирило-Мефодіївського братства
Розділ ІІ. Західноукраїнські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ століття
§ 8. Початок національного відродження на західноукраїнських землях
§ 10. «Русалка Дністровая» — перший західноукраїнський альманах народною мовою
Розділ ІІІ. Повсякденне життя та культура України кінця XVIII — першої половини ХІХ століття
§ 12. Розвиток української літератури
§ 13. Мистецькі процеси першої половини ХІХ століття
§ 15. Наш край наприкінці XVIII — у першій половини ХІХ століття
Розділ ІV. Українські землі у складі Російської імперії у другій половині ХІХ століття
§ 16. Українське питання в контексті міжнародних відносин другої половини ХІХ століття
§ 17. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860—1870-х років
§ 18. Особливості модернізації сільського господарства
§ 19. Особливості модернізації промисловості
§ 20. Суспільно-політичний рух в Україні у другій половині ХІХ століття
§ 21. Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців
Розділ V. Західноукраїнські землі у складі Австро-Угорщини у другій половині ХІХ століття
§ 25. Політика «нової ери» та діяльність галицьких народовців у 1880-1890-х роках
§ 26. Радикалізація національного руху в Галичині
§ 28. Наш край у другій половині ХІХ століття
Розділ VI. Українські землі на початку ХХ століття
§ 32. Національно-культурний рух на західноукраїнських землях на початку ХХ століття
§ 33. Проблеми становлення та консолідації української нації
§ 35. Український політичний та національно-культурний рух у Російський імперії в 1907—1914 рр.
§ 36. Ідеї автономії та самостійності у програмах українських політичних партій Наддніпрянщини
Розділ VII. Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ — на початку ХХ століття
§ 38. Вплив процесів модернізації на суспільне життя українців
§ 39. Особливості розвитку культурного життя
§ 40. Розвиток образотворчого мистецтва та архітектури
§ 41. Традиції та побут української родини
§ 42. Наш край на початку ХХ століття
§ 43. Словник історичних термінів і понять
ЮНІ ДРУЗІ!
У цьому навчальному році ви перегорнете ще одну сторінку історії українського народу, що охоплює період кінця XVIII - початку XX ст. Ми запрошуємо вас до пізнавальної подорожі, упродовж якої ви станете свідками багатьох історичних подій. Серед них заснування Харківського університету, видання «Кобзаря» Тараса Шевченка, діяльність товариства «Просвіта». Ви ознайомитеся з досягненнями науки та техніки, розвитком мистецтва. Зі сторінок підручника постануть історичні діячі. Миколу Лисенка називали «сонцем української музики», Юліан Бачинський першим обґрунтував необхідність політичної самостійності України. Іван Могильницький, Володимир Антонович, Іван Пулюй, Соломія Крушельницька, Борис Грінченко, Леся Українка, Іван Франко, Софія Русова... Ціла плеяда талановитих співвітчизників, які любили Україну та жадали для неї кращої долі.
Наскрізною ідеєю, що пронизує підручник, є теза про модернізацію українських земель, що входили до складу двох імперій: Російської та Австрійської (від 1867 - Австро-Угорської). Важливо не залишити поза увагою всі компоненти цього складного процесу: економічні, політичні, соціокультурні та релігійні.
Щоб ваша подорож стала предметною, ми пропонуємо таку структуру підручника: визначення теми, план, навчальний текст, запитання і завдання. Додаткову інформацію ви зможете отримати, використовуючи подані в підручнику карти, ілюстрації, хронологічну таблицю, словник історичних термінів і понять.
Запитання, що подаються в тексті, покликані допомогти вам зрозуміти особливості історичного процесу кінця XVIII - початку XX ст. Рубрика «ПЕРСОНАЛІЇ» містить біографічний матеріал, призначення якого - викликати інтерес до історичних діячів, життя та діяльність яких були пов’язані з українськими землями. Ми хочемо допомогти вам зрозуміти, що історію творили особи з різними характерами, почуттями, емоціями, складним шляхом пошуку істини. Через біографії діячів минулого та систему запитань-завдань ми прагнули створити умови для формування у вас самостійної оцінки їхньої діяльності, а відтак дати вам змогу використовувати здобуті знання в навчанні та повсякденному житті.
Рубрика «ДОКУМЕНТИ ТА МАТЕРІАЛИ» дозволяє конкретизувати, доповнити, ілюструвати навчальний текст, ознайомить вас із різними інтерпретаціями історичних процесів на українських землях наприкінці XVIII - на початку XX ст., сприяє розвитку ваших умінь проблемно-пошукового та творчого характеру, надає можливості для здійснення самостійної навчальної діяльності. Рубрика «ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ» дозволяє закріпити навчальний матеріал, сформувати базові знання з курсу історії України, розвинути вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо. Система запитань і завдань сприяє формуванню критичного ставлення до історичних подій, явищ і процесів, виробленню самостійних суджень та вмінь аргументувати і відстоювати власний погляд на ту чи іншу історичну проблему, виховувати в собі почуття впевненості у власних силах. Тепер щодо рубрики «ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ». Тематична атестація є заключним етапом оцінювання ваших знань і вмінь, проводиться на останньому уроці вивчення теми як диференційована контрольна робота.
Ми сподіваємося, що ця навчальна книжка допоможе вам збагатити свої знання з одного з найцікавіших періодів історії України.
Зичимо успіхів на шляху пізнання. Муза історії Кліо запрошує вас до подорожі...
Коментарі (0)