Всесвітня історія 10 клас Сорочинська, Гісем (рівень стандарту)
- 11-02-2022, 16:35
- 1 265
Розділ I. Передумови Першої світової війни. Війна та революції
§ 1. Початок Першої світової війни
Розділ II. Облаштування повоєнного світу
§ 4. Паризька мирна конференція 1919 р.
§ 5. Мирні договори з союзниками Німеччини
§ 6. Вашингтонська конференція 1921-1922 рр.
§ 7. Спроби перегляду повоєнних договорів у 20-х рр.
Розділ III. Провідні держави світу в міжвоєнний період
§ 8-9. Сполучені Штати Америки
§ 13. Встановлення більшовицької диктатури. Національно-визвольні рухи і громадянська війна в Росії
§ 14. СРСР. Встановлення сталінського режиму
Розділ IV. Держави Центрально-Східної Європи
Розділ V. Держави Азії та Латинської Америки
§ 29. Країни Середнього та Близького Сходу
§ 30. Країни Латинської Америки
Розділ VI. Передумови Другої світової війни
§ 31-32. Утворення вогнищ війни. Створення блоку Берлін-Рим-Токіо
§ 33. Політика «умиротворення» агресора та її крах
§ 34. СРСР у системі міжнародних відносин напередодні Другої світової війни
Розділ VII. Друга світова війна
§ 35-36. Початок Другої світової війни
§ 37. Воєнні дії у середині 1941-го — першій половині 1942 р.
§ 38. Воєнні дії у другій половині 1942-1943 р.
§ 39. Окупаційний режим у поневолених країнах. Рух Опору
§ 41. Завершення і підсумки Другої світової війни
§ 42. Світ після Другої світової війни
Розділ VIII. Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період
§ 44. Література й літературний процес першої половини XX ст.
Любі десятикласники і десятикласниці!
У 10-му класі вам належить ознайомитися з новітнім періодом всесвітньої історії — безпосереднім продовженням історії нового часу. Між новою та новітньою історією немає такої відчутної різниці, як між античною епохою та середніми віками. Новітній період започаткували події другого десятиріччя XX ст., і триває він дотепер.
Відтин новітнього періоду всесвітньої історії, що його вивчатимете, складний і суперечливий за змістом. Він увібрав у себе безліч подій і фактів, неоднозначних за характером явищ і процесів світового розвитку, — економічний, технічний та інтелектуальний прогрес і виснажливі війни, національно-визвольні та соціальні рухи і розпад імперій, боротьбу сил демократії й тоталітаризму, розкол світу на ворогуючі табори, національно-державне розмежування та інтернаціоналізацію економічного життя. На відлік новітньої історії істотний вплив мали революційні події 1917 р. в Росії, внаслідок яких азіатсько-європейська держава відійшла від еволюційного шляху розвитку і на величезних просторах здійснила безпрецедентний соціальний експеримент, що його змушена була пережити й Україна. Отже, у всесвітньо-історичному розвитку людства в першій половині XX ст. переважало творче й руйнівне начало, а спроби великих держав домогтися політичного та економічного панування поєднувалися з боротьбою народів за національну незалежність, демократію, право вільного вибору форм організації суспільства.
Упродовж першої половини XX ст. колосальні за масштабами та якістю зрушення охопили економічну, політичну, наукову й культурно-освітню діяльність народів планети. І якби не світові війни 1914-1918 рр. та 1939-1945 рр., то соціально-економічний поступ людської цивілізації міг би бути набагато успішнішим. З одного боку, ці війни засвідчили нездатність провідних держав світу розв’язувати проблеми мирними засобами, а з іншого — стали серйозною пересторогою для майбутнього співіснування країн і народів.
* * *
Працюючи над підручником, авторський колектив керувався чинною редакцією Програми із всесвітньої історії для середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів. У ньому подано систематизований виклад історії суспільно-політичного та економічного розвитку країн Європи і США, народів Азії, Африки та Латинської Америки, міжнародних відносин 1914-1945 рр. У цьому контексті використовувалися фрагменти з історії українського народу, документи та ілюстративний матеріал.
Підручник побудовано за проблемно-хронологічним принципом; основними засадами навчального матеріалу є його доступність, послідовність, освітньо-виховна спрямованість. Він покликаний дати базові знання учням, стимулювати їхнє мислення та інтерес до історичної науки. Велика роль у реалізації цих завдань належить учителю/учительці.
Засвоїти зміст підручника допоможуть запитання та завдання до кожного параграфа. Відповіді на деякі з них потребують ознайомлення з додатковими джерелами. Світогляд учнів/ учениць розширить звернення до термінологічного словника, рекомендованої навчальної та наукової літератури.
На сторінках книги, крім висвітлення перебігу подій І явищ, трапляється чимало імен, географічних назв, дат. Вирізнені дати є обов’язковими для запам’ятовування, вони нададуть знанням учнів/учениць стрункості й конкретності у відповідях на уроці та на іспитах.
Вивчення всесвітньої історії та здобуті знання сприятимуть духовному зростанню підростаючого покоління, кращому розумінню національних і загальнолюдських проблем.
Коментарі (0)